Skip to main content

Vraag Hoofdmenu item verwijst niet naar artikel wanneer er submenu items zijn

• communicat
  • communicat's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 jaren 6 maanden geleden #8477 door communicat
Ik heb het volgende probleem. De hoofdmenu items verwijzen niet naar (individuele) artikelen wanneer er submenu items onder hangen. Het artikel van de laatst aangeklikte hoofdmenu item (zonder submenu items) blijft dan in beeld. Bij de submenu items verschijnen wel netjes de bijbehorende artikelen.

Een hoofdmenu-item waar geen submenu items onder hangen verwijst gewoon naar het juiste artikel. Hoe kan ik dit oplossen? Ik gebruik Joomla 2.5.20 en Artisteer 4.1.

Wanneer ik vanuit Artisteer kijk, zie ik dat bij Verticaal Menu - Niveaus, de link van het hoofdmenu-item wél goed gaat bij 'Uitklappen bij hover', maar niet bij 'Uitklappen bij klikken'. De site werkt met uitklappen na klikken. Kan dit dan een bug zijn in Artisteer?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 6 maanden geleden #8478 door Arjan

Wanneer ik vanuit Artisteer kijk, zie ik dat bij Verticaal Menu - Niveaus, de link van het hoofdmenu-item wél goed gaat bij 'Uitklappen bij hover', maar niet bij 'Uitklappen bij klikken'. De site werkt met uitklappen na klikken.

Wat wil je nu dat er gebeurt? Moet het menu open gaan als er op geklikt word of moet de bezoeker naar een adres toe gaan.

Kan dit dan een bug zijn in Artisteer?

Geen idee maar wel dat je twee dingen tegelijk wilt en dan zit de bug eigenlijk in de gebruiker ;-)

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

• communicat
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 jaren 6 maanden geleden #8484 door communicat
Het probleem is dat wanneer op een menu-item geklikt wordt, het artikel waar naar gelinkt wordt, niet opent. Eerder had ik het menu op 'openklappen bij hover' gezet. Wanneer je er dan op klikte, opende het juiste artikel wel. Maar de klant vindt het heel onrustig als er steeds van alles opent op hover, dus dat is geen optie.

Meer
10 jaren 6 maanden geleden #8485 door Arjan

Maar de klant vindt het heel onrustig als er steeds van alles opent op hover, dus dat is geen optie.

En aangezien de klant koning is zal je dus iets anders moeten gaan verzinnen voor het eerste menu-item.
Misschien een vertraging van het open gaan van het onderliggende menu bij hover?

• communicat
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
10 jaren 6 maanden geleden #8487 door communicat
Ik weet niet hoe ik een vertraging moet inbouwen, heb jij hier code voor en zo ja, waar exact moet ik deze plaatsen?

Meer
10 jaren 6 maanden geleden #8488 door Arjan
Mag ik, voor dat ik het adres geef. even opmerken dat ik het een beetje raar vind klinken dat je niet weet hoe je iets moet inbouwen. Je hebt het over een klant en een website maar je weet niets van de verschillende codes voor een website?

Kijk eens op deze pagina en probeer het te maken volgens het voorbeeld waarna je kunt gaan werken met de waardes van het JS. Meer voorbeelden kan je natuurlijk via internet vinden.

Tijd voor maken pagina: 0.397 seconden
Gemaakt door Kunena