Skip to main content

Vraag Joomla Template: background slider

• Tine
  • Tine's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
9 jaren 11 maanden geleden #10824 door Tine
Joomla Template: background slider werd gestart door Tine
Hallo allemaal,

Ik heb mijn eerste joomla template gemaakt in artisteer.
Deze kan je terugvinden op dadopetfood.demojoomla.com.

Er zijn een aantal zaken die ik zou willen doen, maar waar ik niet in slaag. Graag jullie hulp:

1. In de template zie je een "grijs" vierkant. Het is de bedoeling om onder dit vierkant een slideshow te tonen van foto's. Ik weet dat dit in artisteer niet mogelijk is, vandaar heb ik de joomla module BT Background slideshow geïnstalleerd. Wanneer ik dit probeer heb ik echter een aantal problemen:
a. Ik moet in joomla de positie aangeven van de positie waarin ik de slideshow wil, maar ik kan in Artisteer geen positienaam ingeven.
b. De slideshow is enkel zichtbaar wanneer ik in artisteer kies voor GEEN achtergrond. Iemand een oplossing?

2. Ik zou graag mijn home pagina een andere lay out geven als de andere pagina's, maar wanneer ik deze in artisteer aanpas, dan worden de andere pagina's ook automatisch aangepast. Wat zie ik over het hoofd?

Hartelijk dank voor jullie snelle antwoorden en bij voorbaat mijn excuses voor de ongetwijfeld domme beginnersvragen :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
9 jaren 11 maanden geleden - 9 jaren 10 maanden geleden #10826 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Re: Joomla Template: background slider
Hallo Tine,
Allereerst maar Namens het Gehele Mijnjoomlaforum Team hartelijk Welkom op het Forum.
Ten tweede gaat deze vraag in eerste instantie over template gemaakt met artisteer dus heb ik je vraag verplaats daar naar toe.
En het is ook gemakkelijker om per keer een vraag te stellen.
Voor vraag 1 is het handig als je bij (joomla2.5.28) als administrator bij administratie >Templatebeheer: Stijlen op de knop  opties druk en daar even de Voorbeeld module posities Ingeschakeld
als je dan dadopetfood.demojoomla.com/?tp=1
en browser zet zie je de module posities welke in jou template zitten.
Wat je vraag 2 betreft is me niet geheel duidelijk wat je precies bedoelt
Vaak kan je bij module beheer de modules aangeven op welke pagina's ze wel of niet getoond mogen worden.
ook kan het zijn dat je een kopie van je template maakt en deze gebruikt voor een andere uiterlijk door dus bij een artikel etc de andere template te kiezen

M.v.g Leen
Laatst bewerkt 9 jaren 10 maanden geleden door Leen.

Meer
9 jaren 11 maanden geleden #10831 door Ron
Beantwoord door Ron in topic Re: Joomla Template: background slider
Hallo Tine,

@Leen ik denk dat ze bedoelt met vraag 2 dat ze daar het uiterlijk anders willen hebben van de layout.
Dus voor de startpagina moet ze een aparte template maken en deze koppelen aan menu item Home.

Groeten Ron  ;)

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Meer
9 jaren 10 maanden geleden #10845 door Leen
Hallo Tine,
Die BT Background slideshow  is dat een betaalde versie of waar heb je die opgehaald.
En heb je bij de slider module ook pagina's voor te tonen toegewezen.
Modulebeheer: Module mod_bt_backgroundslideshow  tabblad menu toewijzing.

M.v.g Leen

• Tine
  • Tine's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
9 jaren 10 maanden geleden #10846 door Tine
Beantwoord door Tine in topic Re: Joomla Template: background slider
Hallo allemaal,

al super bedankt voor de tips.
Ik heb de betaalde gekocht en heb de pagina's inderdaad toegewezen via module beheer.
Ik ga nu eens proberen om de juiste positie toe te wijzen.

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Meer
9 jaren 10 maanden geleden #10848 door Leen
Hallo Tine,
Ik weet niet of een positie echt heel veel invloed heeft behalve dan dat je de namen van plaatjes of zo beter kan zien
Wat ik zo beetje begrijp vaan deze is dat het een achtergrond slider is dus wat je ook probeer hij blijft altijd op de achtergrong lijkt het uit een testje van mij met .
wel zag ik dat het instellen van de plaatjes welke wil gebruiken ook niet altijd soepel verloopt(moet soms in joomla 3 Onderhoud: Opschonen verlopen cache of de  Onderhoud: Wis cache doe nvor hij echt wat inlaad)maar als ik dan bij
Modulebeheer: Module mod_bt_backgroundslideshow tabblad images gallery  met de  Images Soucre >uploader een plaatje heb geupload en dan bij de tekst edit bij Target to open link current tab/window en dan naar benden scroll opslaan(ok)
en dan kan het zelf nog zijn dat je bij je template.css
iets moet/kan toevoegen ,
maar dat ligt er even aan wat je bedoelde met 

b. De slideshow is enkel zichtbaar wanneer ik in artisteer kies voor GEEN achtergrond. Iemand een oplossing?

zag je dan wel ergens iets van tekst module ?
zet ander even voor test bij
Modulebeheer: Module mod_bt_backgroundslideshow
de toon titel op aan .

M.v.g Leen

Tijd voor maken pagina: 0.392 seconden
Gemaakt door Kunena