Skip to main content

Vraag sidebar vraag over, hoe hierin foto's te zetten

• Gerijsma
  • Gerijsma's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
9 jaren 7 maanden geleden #12265 door Gerijsma
Beantwoord door Gerijsma in topic Re: sidebar vraag over, hoe hierin foto's te zetten
Komt me bekend voor :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 7 maanden geleden #12279 door Arjan
:offtopic_happy:
Is het jullie ook opgevallen dat het heerlijk weer buiten is?
Nou mij wel en daarom heb ik er ook wat langer over gedaan om een voorbeeld te maken.
:ontopic:

Het voorbeeld kan je zien op joomla3.dekjam.nl/

Er zijn nu drie posities te weten topmenu, boven-tekst en zijkant zo als je ook hier joomla3.dekjam.nl/index.php?tp=1 kan zien. In de positie boven-tekst heb ik weer drie modules geplaatst namelijk één met een afbeelding van het (dacht ik) logo, één met wisselende teksten en het springende poppetje.

In topmenu zit natuurlijk het topmenu en aan de zijkant de afbeelding die gewenst was/is.

In de mobiele weergave verdwijnt de header, de drie modules op de positie boven-tekst en de zijkant.
Heb de website voor de rest niet geoptimaliseerd maar deze is al wel sneller dan het origineel zo als je hier gtmetrix.com/compare/tjkAy49w/j9tpn5wl kan zien.

Wat mij ook opvalt is dat in alle artikelen in de bron nog code staat om de tekst vorm te geven. Deze heb ik er niet uitgehaald maar is niet nodig als het css bestand goed is gemaakt.

In het originele css bestand zag ik met enige regelmaat text-align: left; voorbij komen. Deze code is alleen maar nodig als er eerder is aangegeven dat de tekst gecentreerd of rechts uitgelijnd moet zijn. Dat kon ik nergens terug vinden in het css dus was deze code overbodig. En zo stond er wel meer onnodige code in het geheel.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
9 jaren 7 maanden geleden #12280 door Leen
@Arjan,
dus als ik het nu goed begrijp heb je in de artisteer template zelf nog wat posities bij gemaakt?.

M.v.g Leen

• Gerijsma
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
9 jaren 7 maanden geleden - 9 jaren 7 maanden geleden #12283 door Gerijsma
Beantwoord door Gerijsma in topic Re: sidebar vraag over, hoe hierin foto's te zetten
Hallo Arjan,

Ook hier was het mooi weer en dan kruip ik ook niet achter de pc vandaar dat ik niet verbaast ben dat een ander dezelfde opvatting heeft.
De site ziet er heel anders uit dan mijn originele site daar zal ik vermoedelijk zelf een aantal aanpassingen in kunnen doen om de blokken weer op de goede plaats te krijgen.
Heb je de diverse instellingen via Artisteer gedaan of via css instellingen.
Dan het verhaal over de instelling text-align: left  dat zit heel vreemd in elkaar ik heb via individueel artikel en dan de [Toggle Editor] alle code er uitgehaald maar toen ik hem had opgeslagen stond alle code er weer in dus ik had het gevoel dat deze code er door joomla ingezet werd en ben er dus niet meer aangekomen.
Wordt de code er door Artyisteer ingezet of door de tekstverwerker van JCE of doe ik iets in de tekstverwerker wat niet nodig is?
De template die ik gemaakt had was ook mobiel vriendelijk ook daar kreeg je een aangepast menu te zien.
Als het mogelijk is dan ontvang ik graag het door jou gemaakte bestand zodat ik hem op XAMPP kan proberen en kan zien als ik de verschillen kan ontdekken.

Je wordt in ieder geval al heel erg bedankt voor het meedenken en aanpassen.
Met vriendelijke Groet,
IJsbrand
Laatst bewerkt 9 jaren 7 maanden geleden door Gerijsma.

• Gerijsma
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
9 jaren 7 maanden geleden - 9 jaren 7 maanden geleden #12284 door Gerijsma

@Arjan,
dus als ik het nu goed begrijp heb je in de artisteer template zelf nog wat posities bij gemaakt?.

Laatst bewerkt 9 jaren 7 maanden geleden door Gerijsma.

Meer
9 jaren 7 maanden geleden #12285 door Arjan

Nee, ik heb een geheel nieuwe template gemaakt.

De site ziet er heel anders uit dan mijn originele site daar zal ik vermoedelijk zelf een aantal aanpassingen in kunnen doen om de blokken weer op de goede plaats te krijgen.

Volgens mij is mijn gemaakte template, op de uitlijning van de koppen na, precies hetzelfde. De blokken die er extra instaan hoeven niet getoond te worden maar kunnen per menu uitgeschakeld worden.

Heb je de diverse instellingen via Artisteer gedaan of via css instellingen.

Nee, dit is een nieuwe template op basis van Bootstrap 3 .

Dan het verhaal over de instelling text-align: left  dat zit heel vreemd in elkaar ik heb via individueel artikel en dan de [Toggle Editor] alle code er uitgehaald maar toen ik hem had opgeslagen stond alle code er weer in dus ik had het gevoel dat deze code er door joomla ingezet werd en ben er dus niet meer aangekomen.
Wordt de code er door Artyisteer ingezet of door de tekstverwerker van JCE of doe ik iets in de tekstverwerker wat niet nodig is?

De text-align:left; staat niet in je artikel maar op diverse plekken in je css bestand. In je artikel staat, denk ik, de html opmaakcode van Word. JCE of Joomla plaatst dit niet zelf er in.

De template die ik gemaakt had was ook mobiel vriendelijk ook daar kreeg je een aangepast menu te zien.

Dat klopt maar ik laat nu een aantal dingen extra verdwijnen zodat het overzichtelijker is als er via een mobieltje gekeken word.

Als het mogelijk is dan ontvang ik graag het door jou gemaakte bestand zodat ik hem op XAMPP kan proberen en kan zien als ik de verschillen kan ontdekken.

Hij is onderweg maar bedenk wel dat Aristeer er waarschijnlijk weinig mee kan. Om hem verder aan te passen zal je iets moeten weten van html, php en css. Alle drie kan je aanpassen met kladblok of een vergelijkbaar, simpel, programma. Geen Word gebruiken!

Je wordt in ieder geval al heel erg bedankt voor het meedenken en aanpassen.

Met plezier gedaan en succes.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Tijd voor maken pagina: 0.447 seconden
Gemaakt door Kunena