- Ontvangen bedankjes 0
Vraag Atisteer icm Chrome
- gjka
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
9 jaren 2 maanden geleden #12338
door gjka
Atisteer icm Chrome werd gestart door gjka
Hallo,
Ik heb in artisteer een template gemaakt. Een menu heb ik niet gebruikt. De menuknoppen heb ik als imagelinks toegevoegd aan de header. Deze header heb ik als fixed opgegeven zodat deze boven in het scherm blijft "plakken". In alle browsers zijn de menuknoppen aan te klikken, echter in chrome niet. Als ik de header wijzig van fixed in absolute dan zijn de knoppen wel aan te klikken. Ik ben bang dat het aan de z-index ligt, echter hoe ik dat moet herstellen weet ik zo niet. In chrome loopt de site over de header (fixed) heen terwijl in de andere browsers de site onder de header doorloopt.
Wie heeft een idee?
Ik heb in artisteer een template gemaakt. Een menu heb ik niet gebruikt. De menuknoppen heb ik als imagelinks toegevoegd aan de header. Deze header heb ik als fixed opgegeven zodat deze boven in het scherm blijft "plakken". In alle browsers zijn de menuknoppen aan te klikken, echter in chrome niet. Als ik de header wijzig van fixed in absolute dan zijn de knoppen wel aan te klikken. Ik ben bang dat het aan de z-index ligt, echter hoe ik dat moet herstellen weet ik zo niet. In chrome loopt de site over de header (fixed) heen terwijl in de andere browsers de site onder de header doorloopt.
Wie heeft een idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leen
- Administrator
- Geen zorgen voor de dag van morgen
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 200
9 jaren 2 maanden geleden #12339
door Leen
M.v.g Leen
Beantwoord door Leen in topic Re: Atisteer icm Chrome
Hallo Gjka,
Allereerst Namens Het Gehele Mijnjoomlaforum Team Hartelijk Welkom Op Het Forum.
Heb je soms een linkje naar je website zodat we het kunnen bekijken ?
Allereerst Namens Het Gehele Mijnjoomlaforum Team Hartelijk Welkom Op Het Forum.
Heb je soms een linkje naar je website zodat we het kunnen bekijken ?
M.v.g Leen
- gjka
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
9 jaren 2 maanden geleden #12340
door gjka
Beantwoord door gjka in topic Re: Atisteer icm Chrome
- Leen
- Administrator
Minder
Meer
9 jaren 2 maanden geleden #12341
door Leen
M.v.g Leen
Geef niks maar zo is wat handiger om mee te denken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed begrijp hoe de menu's in het logo gebied zijn gemaakt is dat een menu-item van artisteer zelf?
maar inderdaad lijkt het op iets met-z-index
Ik weet niet of je al eens getest heb om even die slider uit te zetten en dan testen of google chrome beter werkt.
zag ook dat misschien een bug kan zijn
stackoverflow.com/questions/29409315/ver...ex-and-positionfixed
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed begrijp hoe de menu's in het logo gebied zijn gemaakt is dat een menu-item van artisteer zelf?
maar inderdaad lijkt het op iets met-z-index
Ik weet niet of je al eens getest heb om even die slider uit te zetten en dan testen of google chrome beter werkt.
zag ook dat misschien een bug kan zijn
stackoverflow.com/questions/29409315/ver...ex-and-positionfixed
M.v.g Leen
- Arjan
- Gebruiker
9 jaren 2 maanden geleden #12342
door Arjan
Op verschillende plekken kom ik in het css z-index: auto !important; tegen. Dat laatste stukje, !important, heb je alleen maar nodig als je opmaakcode niet aangepast krijgt wat in het html is verwerkt.
Daarbij is het weer een typische Aristeer template die een hele hoop code heeft en niet echt logisch in elkaar zit. Zo heb je dus ook inline css in de code terwijl alles geregeld kan worden door het gewone css bestand.
Maar de oplossing zit in het stukje css op regel 747 van je template.css.
Daarin vind je de volgende code;
Haal bij z-index de auto !important weg en typ daar een nummer als, bijvoorbeeld, 999 en volgens mij is dan het probleem opgelost.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Beantwoord door Arjan in topic Re: Atisteer icm Chrome
Maar dan wel één die veroorzaakt word door diegene die tussen de rugleuning en de monitor zitzag ook dat misschien een bug kan zijn
Op verschillende plekken kom ik in het css z-index: auto !important; tegen. Dat laatste stukje, !important, heb je alleen maar nodig als je opmaakcode niet aangepast krijgt wat in het html is verwerkt.
Daarbij is het weer een typische Aristeer template die een hele hoop code heeft en niet echt logisch in elkaar zit. Zo heb je dus ook inline css in de code terwijl alles geregeld kan worden door het gewone css bestand.
Maar de oplossing zit in het stukje css op regel 747 van je template.css.
Daarin vind je de volgende code;
Code:
media="screen"
.art-header {
margin: 0 auto;
background-repeat: no-repeat;
height: 200px;
background-image: url('../images/header.png');
background-position: center top;
position: relative;
z-index: auto !important;
}
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
- Leen
- Administrator
Minder
Meer
9 jaren 2 maanden geleden #12343
door Leen
M.v.g Leen
Zo te zien heb @ Arjan het inderdaad gevonden als ik het hier uit test komt er een handje als je met de muis boven menu staat en is ie ook aanklik baar en schuift pagina naar gewenst item.
M.v.g Leen
Tijd voor maken pagina: 0.442 seconden