Vraag Artisteer en slim zoeken module ipv zoeken module
- Arjan
-
- Gebruiker
-
Minder
Meer
11 jaren 11 maanden geleden #2146
door Arjan
Tip; Kijk naar de bron als hij staat zo als origineel bedoeld is. Bewaar alleen het stukje code waar je zoekveld echt in zit.
Plaats de slim zoeken en kijk weer in de bron wat er verandert op de positie. Vermoedelijk een andere class.
Twee mogelijkheden nu,
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Beantwoord door Arjan in topic Re: Artisteer en slim zoeken module ipv zoeken module
Heb wel geprobeerd de zoeken-functie van Artisteer weg te laten en zelf in de header (position-30) een slim-zoeken module te plaatsen, maar die wordt dan compleet op een andere lokatie (weliswaar binnen de header) geplaatst als waar ik die eigenlijk wil hebben.
Tip; Kijk naar de bron als hij staat zo als origineel bedoeld is. Bewaar alleen het stukje code waar je zoekveld echt in zit.
Plaats de slim zoeken en kijk weer in de bron wat er verandert op de positie. Vermoedelijk een andere class.
Twee mogelijkheden nu,
- Geef de class naam mee aan de module door eerst een spatie in het vak te doen en daarna pas de class naam.
- Verander in je css de oude class naam naar de nieuwe.
Onderwerp is gesloten.
- @rno
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 11 maanden geleden #2153
door @rno
Beantwoord door @rno in topic Re: Artisteer en slim zoeken module ipv zoeken module
Dit wordt voor mij een stukje "advanced joomla" zal ik maar zeggen. Wel alvast met firebug even naar het huidige component gekeken, die geeft dit als bijbehorende code.
Het gaat dus om het form (met een class) binnen een div (met ook weer een class).
Ook zie ik daar staan /index.php/component/search/
Ik heb inmiddels geprobeerd in plaats van "search" "finder" neer te zetten. Wat ik wel vreemd vind is dat de directory component niet bestaat, die heet components (met s) erachter.... en toch werkt het ding wel.
Helaas met finder doet ie het niet.... Geen foutmeldingen, er lijkt ook iets gezocht te worden, maar het resultaat is verder geheel leeg (slim zoeken werkt wel op de site en index is ook opgebouwd).
Code:
<header class="art-header clearfix">
<div class="art-nostyle">
<div class="art-shapes"> </div>
<div class="art-textblock art-object377447142" data-left="98%" style="left: 1425.62px;">
<form class="art-search" action="/index.php/component/search/" name="Search">
<input type="text" name="searchword" value="">
<input class="art-search-button" type="submit" name="search" value="">
</form>
</div>
</header>
Ook zie ik daar staan /index.php/component/search/
Ik heb inmiddels geprobeerd in plaats van "search" "finder" neer te zetten. Wat ik wel vreemd vind is dat de directory component niet bestaat, die heet components (met s) erachter.... en toch werkt het ding wel.
Helaas met finder doet ie het niet.... Geen foutmeldingen, er lijkt ook iets gezocht te worden, maar het resultaat is verder geheel leeg (slim zoeken werkt wel op de site en index is ook opgebouwd).
Onderwerp is gesloten.
- Arjan
-
- Gebruiker
-
11 jaren 11 maanden geleden #2157
door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: Artisteer en slim zoeken module ipv zoeken module
Oké, we gaan iets uitproberen.
De volgende code,
is het stukje waar achter je het volgende,
moet neer zetten.
Nu staat de eerste code waarschijnlijk niet zo in je index.php maar de class word waarschijnlijk wel aangegeven.
Wat je het beste kan doen is volgens mij gebruik te maken van commentaarregels.
Dus dan zou je zo iets krijgen,
Als je dit nu in je bron ongeveer zo maakt dan haal je niets van de originele code weg en kan je het weer makkelijk herstellen als je het niet naar je zin krijgt. Als je nu naar je modules gaat en daar bij de positie slim-zoeken intypt word hij, als ik het allemaal goed uitleg en jij het goed heb gedaan, getoond in je header. Nu kijken in de bron en dan proberen om hem met css op de goede plek te krijgen en te versieren.
En als je in de map van je template kijkt heb je daarin meerdere mappen en php bestanden. Eén daarvan heet, waarschijnlijk, components.php en die stuurt weer aan hoe, met nog andere php bestanden, de code van je index.php zich eigen moet gedragen. Dat zij alleen maar een extra s hebben gebruikt is juist makkelijk want ze hadden het zo ook een heel andere naam kunnen geven.
Juist daar door is het moeilijk voor iemand om een template gemaakt door Aristeer of een andere websitebouwer uit te pluizen en deze te verbouwen naar iets werkends.
Overigens is het ook niet nodig om alle bestanden te hebben in je templatemap. Als je alleen html gebruikt heb je alleen maar een index.php en templateDetails.xml nodig. Maar dan doen we wel iets wat eigenlijk niet meer mag.
De volgende code,
Code:
<div class="art-textblock art-object377447142" data-left="98%" style="left: 1425.62px;">
Code:
<jdoc:include type="modules" name="slim-zoeken" />
Nu staat de eerste code waarschijnlijk niet zo in je index.php maar de class word waarschijnlijk wel aangegeven.
Wat je het beste kan doen is volgens mij gebruik te maken van commentaarregels.
Dus dan zou je zo iets krijgen,
Code:
<!--
<div class="art-textblock Hier staat iets als <? bla bla ?>>
Hier staat iets wat ik nu niet weet
</div>
//-->
<div class="art-textblock"><jdoc:include type="modules" name="slim-zoeken" /></div>
En als je in de map van je template kijkt heb je daarin meerdere mappen en php bestanden. Eén daarvan heet, waarschijnlijk, components.php en die stuurt weer aan hoe, met nog andere php bestanden, de code van je index.php zich eigen moet gedragen. Dat zij alleen maar een extra s hebben gebruikt is juist makkelijk want ze hadden het zo ook een heel andere naam kunnen geven.
Juist daar door is het moeilijk voor iemand om een template gemaakt door Aristeer of een andere websitebouwer uit te pluizen en deze te verbouwen naar iets werkends.
Overigens is het ook niet nodig om alle bestanden te hebben in je templatemap. Als je alleen html gebruikt heb je alleen maar een index.php en templateDetails.xml nodig. Maar dan doen we wel iets wat eigenlijk niet meer mag.
Onderwerp is gesloten.
- @rno
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 11 maanden geleden #2207
door @rno
Beantwoord door @rno in topic Re: Artisteer en slim zoeken module ipv zoeken module
Hoi Arjan,
Dit was de perfecte oplossing en heeft mijn vraag volledig beantwoord.
Veel van de code stond al in de index.php, ik heb er uiteindelijk dit van gemaakt:
En dat werkte. Voor de volledigheid heb ik daarnaast ook nog
toegevoegd aan de templateDetails.xml zodat de positie ook "bekend" is in de lijst met posities van het template.
Bedankt voor je hulp en geduld.
Dit was de perfecte oplossing en heeft mijn vraag volledig beantwoord.
Veel van de code stond al in de index.php, ik heb er uiteindelijk dit van gemaakt:
Code:
<div class="art-textblock art-object377447142" data-left="98%">
<jdoc:include type="modules" name="slim-zoeken" />
</div>
Code:
<position>slim-zoeken</position>
Bedankt voor je hulp en geduld.
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.386 seconden