Skip to main content

Vraag Tip! Zelf module posities in de header van Artisteer templates maken

• Ronald
  • Ronald's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 8 maanden geleden - 11 jaren 8 maanden geleden #2032 door Ronald
Een veel gestelde vraag (zowel aan mij als in forums) is hoe je een module in de header van een Artisteer template kunt plaatsen aangezien je in Artisteer deze niet kunt definieren. Het leek mij wel aardig om deze kennis met jullie te delen.

Zoals gezegd kun je in Artisteer niet module posities in de header aangeven waarin je b.v. een slide extensie kunt plaatsen. Deze posities kun je echter heel simpel zelf maken en via je stylesheet opmaken en positioneren. Wat ik erg leuk hieraan vind is dat je ze ook buiten je header kunt plaatsen.

Allereerst moet je de module voor de header definiëren, dit doe je in het index.php bestand van je template. Deze vindt je in de directory templates/naam van jouw template/

Onder de regel:
Code:
<div class="art-header">

voeg je de volgende regel toe:
Code:
<div class="art-headercontent"><?php echo $view->position('header', 'art-nostyle'); ?></div>
In mijn voorbeeld heb ik art-headercontent als class naam meegegeven maar dit mag ook een andere naam hebben zolang je maar deze naam ook gebruikt in je stylesheet. Je kunt ook meerdere posities definieren zolang je maar een andere class naam en positie naam gebruikt.
Wil je een tweede positie dan zou een tweede regel (let op de vetgedrukte tekst) onder de toegevoegde regel kunnen zijn:
Code:
<div class="art-headercontent-2"><?php echo $view->position('header-2', 'art-nostyle'); ?></div>
Vervolgens ga je je stylesheet aanpassen dit is het bestand template.css, deze vindt je in templates/naam van jouw template/css/

Hierin ga je de verwijzing naar de class naam opnemen, uit mijn voorbeeld is dit dus .art-headercontent (vergeet de punt niet). Voor de tweede toegevoegde regel wordt dat dus .art-headercontent-2. Voeg hieronder de volgende code toe:
De pixel waardes en z-index waarde in deze code moet je natuurlijk wel aanpassen aan je eigen template.
Code:
.art-headercontent { position: absolute; z-index: 1;        top: 0px;        left: 300px;    width: 1285px; height: 150px; }
Om de nieuw gedfinieerde posities in de keuzelijst met posities te krijgen moet je het templateDetails.xml aanpassen. Dit bestand vind je ook in de directory templates/naam van jouw template/
In je templateDetails.xml voeg je, afhankelijk van het aantal toegevoegde posities in je index.php, de header positie(s) toe.
Gebruik hier de naam/namen die je gebruikt hebt in het deel
Code:
<?php echo $view->position('header', 'art-nostyle'); ?>
In dit voorbeeld wordt dat dus voor beide regels:
Code:
<position>header</position> <position>header-2</position>
Je kunt nu b.v. een slideshow module toewijzen aan de header of header-2 positie, met de waardes in je template.css kun je deze positioneren. Deze zal je dus moeten aanpassen aan jouw template. Als de module zelf parameters voor de hoogte en breedte heeft (zoals bij een slide module) dan zul je die nog wel moeten aanpassen aan de afmetingen van de header zelf zoals je die in Artisteer opgegeven hebt

Laatst bewerkt 11 jaren 8 maanden geleden door Ronald.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Er bestaan geen domme vragen
Meer
11 jaren 8 maanden geleden #2033 door Otto
Hoi Ronald,

Mooie bijdrage en bedankt voor het delen. Ik heb de code tussen code tags gezet, wil je dit zelf ook proberen bij volgende posts?

Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!

• Ronald
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 8 maanden geleden #2035 door Ronald
Uiteraard, excuses daar had ik even niet aan gedacht :)

Meer
11 jaren 8 maanden geleden #2037 door Ron
Hallo Ronald,

bedankt voor deze tip ik gebruik zelf ook artisteer ;)

Wie weet kan ik het in de toekomst gebruiken.

Groetjes Ron :)

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Meer
11 jaren 8 maanden geleden #2038 door jollywood
Hallo Ronald,

Dank voor deze tip. Ik denk dat velen op zoek zijn naar deze mogelijkheid.

Ik denk dat ik het meeste wel kan volgen, en als zo vaak is het gewoon een kwestie van toepassen maar
wat is de reden van de vetgedrukte tekst?

Groet,  Jollywood

Aan het eind van de dag is er altijd nog een stuk onbekend internet over. En morgen is er weer een nieuwe dag.

• Ronald
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 8 maanden geleden - 11 jaren 8 maanden geleden #2039 door Ronald
Hallo Jollywood,

Met de vetgedrukte tekst wilde ik de aandacht vestigen op de plek waar je voor elke modulepositie de waarde moet veranderen. Aangezien Otto de code tussen codetags heeft geplaatst (wat ik verzuimd had) valt dat nu niet meer op. Sterker nog in de code horen de tags voor vetgedrukte tekst er natuurlijk niet in.
Laatst bewerkt 11 jaren 8 maanden geleden door Ronald.

Tijd voor maken pagina: 0.382 seconden
Gemaakt door Kunena