Skip to main content

Vraag positie aanpassen

• irenze
  • irenze's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 6 maanden geleden #2238 door irenze
positie aanpassen werd gestart door irenze
Heb al langere tijd artisteer template gemaakt (versie 3) en deze gebruik ik nog steeds op mijn Joomla 2.5 site. Nu wil ik een positie (positie-19) die er wel gewoon is (maar ik nooit gebruikte) aanpassen (moet een beetje naar rechts en omlaag om mooi uit te lijnen). Ik heb ondertussen al het één en ander veranderd in de template, dus wil eigenlijk niet terug naar artisteer. Vraag is, in welk bestand kan ik de locatie van de posities vinden (zodat ik er gewoon top:5xp; en right:10px; of zo achter kan zetten. Of denk ik nu te gemakkelijk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 jaren 6 maanden geleden #2239 door jan
Beantwoord door jan in topic Re: positie aanpassen
Dat moet je in de css bestand kunnen aanpassen. Vermoedelijk heeft positie-19 nog een andere naam en die zoek je op in (meestal) template.css maar het kan ook een andere naam hebben.
Het makkelijkst vind je dat met Firebug.

Jan

Meer
11 jaren 6 maanden geleden #2240 door Lazy Garfield
Beantwoord door Lazy Garfield in topic Re: positie aanpassen
Heb je misschien een linkje naar je site zodat leden kunnen meekijken met Firebug?

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens, dat scheelt deze luie kater een hoop werk.

• irenze
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 6 maanden geleden #2242 door irenze
Beantwoord door irenze in topic Re: positie aanpassen
Deze site: www.scheepsexperts.nl Ik ben net gemigreerd van Joomla 1.5 naar 2.5 en probeer nu alles weer te krijgen zoals het hoort te zijn. De positie die aangepast moet worden is die van het kruimelpad (zie je pas wanneer je op een menu item klikt). Dit kruimelpad heb ik nu in positie-19 gezet, en moet eigenlijk een beetje opschuiven naar rechts en beneden.
In mijn oude site kon ik dit gewoon vanaf de backend doen (aanpassen style.css), maar kan het nu nergens meer vinden.

Meer
11 jaren 6 maanden geleden #2251 door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: positie aanpassen
Die "oude" functie kan je vinden bij Templatebeheer: Templates en dan het tabblad Templates.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

• irenze
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 6 maanden geleden #2282 door irenze
Beantwoord door irenze in topic Re: positie aanpassen
Dit klinkt allemaal heel simpel, maar ik als "amateur" website knutselaar vindt het knap lastig. Ik heb Firebug geïnstalleerd en zie van allerlei code, maar kan niet vinden hoe en waar ik het aan moet passen. De template files zie ik in de backend uiteraard wel staan, maar welk bestand moet ik daar dan hebben (template.css klinkt het meest logisch).

Tijd voor maken pagina: 0.391 seconden
Gemaakt door Kunena