Vraag Template werkt niet helemaal
- Renata
-
- Administrator
-
- Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Minder
Meer
11 jaren 10 maanden geleden #3078
door Renata
ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Beantwoord door Renata in topic Re: Template werkt niet helemaal
Hoi
Zoals jij het wilt zal helaas niet gaan. Je hebt artikelen gemaakt in artisteer en deze vervolgens mee geëxporteerd naar joomla tijdens het installeren van de template. Artisteer maakt geen module posities op die plekken, maar maakt gebruik van tabellen in de standaard artikel content van joomla. Klik maar eens op de edit knop van het artikel zelf. Dan zie je wat ik bedoel.
Onder voorbehoud het bovenstaande hoor, maar dit is wel wat ik vermoed.
Groetjes
Renata
Zoals jij het wilt zal helaas niet gaan. Je hebt artikelen gemaakt in artisteer en deze vervolgens mee geëxporteerd naar joomla tijdens het installeren van de template. Artisteer maakt geen module posities op die plekken, maar maakt gebruik van tabellen in de standaard artikel content van joomla. Klik maar eens op de edit knop van het artikel zelf. Dan zie je wat ik bedoel.
Onder voorbehoud het bovenstaande hoor, maar dit is wel wat ik vermoed.
Groetjes
Renata
ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
Onderwerp is gesloten.
- Ron van Meijer
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
11 jaren 10 maanden geleden #3082
door Ron van Meijer
Groet
Ron
Beantwoord door Ron van Meijer in topic Re: Template werkt niet helemaal
Dat klopt inderdaad, maar hoe zou ik dit dan wel op moeten lossen. De vorige beheerder heeft ook in Artisteer (ik geloof versie 3.x) ook gebruik gemaakt van wat ik wil en als je in Joomla een nieuwe pagina ging maken dan zag je in de editor al de achtergrond en de juistheid van de lettertypes (grootte en kleur). Ik ben toch erg benieuwd hoe dit gegaan is, helaas kan ik het niet meer vragen aan hem.
Groet
Ron
Onderwerp is gesloten.
- Arjan
-
- Gebruiker
-
11 jaren 10 maanden geleden #3084
door Arjan
Heeft hij niet gewoon aangegeven dat de eerste pagina getoond moet worden in drie kolommen en de rest van de site in één kolom.
Dat kan je namelijk per menu item instellen.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Beantwoord door Arjan in topic Re: Template werkt niet helemaal
Ik ben toch erg benieuwd hoe dit gegaan is, helaas kan ik het niet meer vragen aan hem.
Heeft hij niet gewoon aangegeven dat de eerste pagina getoond moet worden in drie kolommen en de rest van de site in één kolom.
Dat kan je namelijk per menu item instellen.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Onderwerp is gesloten.
- Renata
-
- Administrator
-
- Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
11 jaren 10 maanden geleden #3086
door Renata
Beantwoord door Renata in topic Re: Template werkt niet helemaal
Beste Ron,
Indien je wilt dat alle pagina's gekoppeld aan een menu automatisch dezelfde layout krijgen dan dien je dat in Artisteer zelf te doen. Dit doe je via tabbladen: bladzijde en kolommen
Ook de lettertypes kun je daar instellen. Dit doe je via het tabblad: kleuren en lettertypes.
Artisteer is te uitgebreid om hier uit te leggen hoe dat precies gedaan moet worden. Probeer het zelf, speel ermee, maak een reserve kopie van de artx file zodat er niets verloren gaat en zo kom je vast wel bij het resultaat waar je tevreden mee bent.
Je kunt natuurlijk ook kijken in het betreffende artikel op je website door op de bewerk knop te klikken en dan naar de html code gaan. Zo zie je hoe dat gedaan is en kun je dat kopiëren in een nieuw artikel indien je meerdere kolommen in 1 enkel artikel wilt. Dit wordt met behulp van tabellen gedaan en is dus niet een standaard module positie van zowel Joomla als Artisteer.
Succes
Renata
Indien je wilt dat alle pagina's gekoppeld aan een menu automatisch dezelfde layout krijgen dan dien je dat in Artisteer zelf te doen. Dit doe je via tabbladen: bladzijde en kolommen
Ook de lettertypes kun je daar instellen. Dit doe je via het tabblad: kleuren en lettertypes.
Artisteer is te uitgebreid om hier uit te leggen hoe dat precies gedaan moet worden. Probeer het zelf, speel ermee, maak een reserve kopie van de artx file zodat er niets verloren gaat en zo kom je vast wel bij het resultaat waar je tevreden mee bent.
Je kunt natuurlijk ook kijken in het betreffende artikel op je website door op de bewerk knop te klikken en dan naar de html code gaan. Zo zie je hoe dat gedaan is en kun je dat kopiëren in een nieuw artikel indien je meerdere kolommen in 1 enkel artikel wilt. Dit wordt met behulp van tabellen gedaan en is dus niet een standaard module positie van zowel Joomla als Artisteer.
Succes
Renata
Onderwerp is gesloten.
- Ron van Meijer
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
11 jaren 10 maanden geleden #3087
door Ron van Meijer
Groet
Ron
Beantwoord door Ron van Meijer in topic Re: Template werkt niet helemaal
Renata,
Ik begrijp het volledig. Maar het beroerde is dat is alles met Artisteer 4.1 heb gemaakt en evenzogoed niet de lay-out (zoals gemaakt in Artisteer) in Joomla krijg. De rest (menu, blokken etc...) werkt perfect. Daar ben ik inmiddels achter gekomen. Het gaat dus alleen om de template zoals ik die gecreëerd heb in Artisteer ook in Joomla te krijgen en dan met name de 70% transparante achtergrond die ik gemaakt heb.
Ron
Ik begrijp het volledig. Maar het beroerde is dat is alles met Artisteer 4.1 heb gemaakt en evenzogoed niet de lay-out (zoals gemaakt in Artisteer) in Joomla krijg. De rest (menu, blokken etc...) werkt perfect. Daar ben ik inmiddels achter gekomen. Het gaat dus alleen om de template zoals ik die gecreëerd heb in Artisteer ook in Joomla te krijgen en dan met name de 70% transparante achtergrond die ik gemaakt heb.
Ron
Groet
Ron
Onderwerp is gesloten.
- Ron
-
- Administrator
-
11 jaren 10 maanden geleden - 11 jaren 10 maanden geleden #3088
door Ron
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Beantwoord door Ron in topic Re: Template werkt niet helemaal
Hallo Ron,
zie bijlage/afbeelding.
Lijkt net of je een artikel heb gemaakt, en handmatig zelf een border hebt gemaakt enz alles wordt niet aangeroepen door .css bestand.
Ik werk zelf ook met artisteer als je wilt kun je me via pm je .artx bestand toesturen dan kijk ik in de loop van de dag er even na
Groetjes Ron
zie bijlage/afbeelding.
Lijkt net of je een artikel heb gemaakt, en handmatig zelf een border hebt gemaakt enz alles wordt niet aangeroepen door .css bestand.
Ik werk zelf ook met artisteer als je wilt kun je me via pm je .artx bestand toesturen dan kijk ik in de loop van de dag er even na

Groetjes Ron

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Laatst bewerkt 11 jaren 10 maanden geleden door Ron.
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.448 seconden