Skip to main content

Vraag Checken invoice -factuur- verzonden wordt naar verkoper?

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
8 jaren 11 maanden geleden #13157 door nkamp
Hallo,

Ik heb afgelopen week een joomla1.5/vm1.1.9 omgezet naar joomla3.4.5/VM3.x.x. Dit werkt allemaal goed. De chill creations betaal module toegepast, die zowel op J1.5. als op J2.5 en J3.0 weer uitstekend werkt.

De website is voor mijn broer en ik ben nog niet bij hem geweest moet ik bekennen.

Bij J1.5 kreeg hij, als een klant bestelling had uitgevoerd, een mailtje met de invoice-factuur. Hij ontvangt deze nu niet meer, althans....

Volgens mij heb ik bij configuratie --> afrekenen goed ingesteld staan:
"Standaard bestelstatus voor verzending e-mail naar verkoper" met de status "Bevestigd door de klant of Bevestigd of Geannuleerd of Teruggegeven", dan moet er een mail verstuurd worden.

Ik heb mijn broer gevraagd of het nu niet in de spambox of ongewenste mail komt. Niet dus.

Nu vraag ik mij af, kun je checken in virtuemart of er een mail verzonden is? Ergens loggen. Wanneer ik een bestelling doe krijg ik wel een factuur per mail. Dus de klant ontvangt deze wel.

Of kun je in VM zonder een tweede verkoper aan te maken ook er voor zorgen dat er eigenlijk een CC gaat naar een ander mail adres?

Het vreemde is ook dat ik bij de component van cciDeal ook mijn e-mail adres heb ingevuld naast die van hem, een vorm van CC. Ik ontvang wel die mail! Maar volgens hem ontvangt hij ook die mail niet.

Nico

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
8 jaren 11 maanden geleden #13158 door Leen
Hallo Nico,
ik weet niet geheel zeker maar als ik bij mij zelf kijkt bij configuratie vm3 dan zie ik bij tabblad winkel bij E-mail instellingen >

Gebruik het e-mailadres van de verkoper U kunt het e-mailadres van de verkoper gebruiken of het adres uit de joomla configuratie. Deze instelling is afhankelijk van uw gekozen mailprogramma

. dus als er geen vinkje staat is het de joomla website email adres en anders  die van een verkoper dus als die geen juiste mail adres heb ?
Verder zie ik op tabblad afrekenen dat er veel toe te wijzen is dus wie weet is daar iets ineens veranderd 

M.v.g Leen

• nkamp
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
8 jaren 11 maanden geleden #13174 door nkamp
Ja, heb ik even niet bij stil gestaan. Ik heb het inderdaad ook op een ander forum geplaatst, maar in de haast copy/paste niet aan gedacht. Ik kan het volgens mij nu helaas niet meer aanpassen.

Op dat andere forum werd ook genoemd dat "ontvangen van systeem-mails" op ja moest staan. Ik heb dit inmiddels gedaan.
Alleen ik vind het versturen van invoice (factuur) mails niet echt systeem mail.
Bovendien zit ik er een beetje mee en twijfelde ik omdat het gaat om de tab "klant informatie".  Daar gaat het weliswaar om één specifieke klant info op die tab, in mijn geval die van de verkoper, maar ik was bang dat iedere klant nu met deze instelling virtuemart "systeem-mails" ontvangt.
En de klant krijgt wel zijn factuur mail, dus waarom de verkoper niet?

Maar goed als dit het is, dan ben ik blij.

Nico

• nkamp
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
8 jaren 11 maanden geleden #13202 door nkamp
Ik heb in een subdomein een kopie van de site staan, zodat ik testen kan uitvoeren.
Ik krijg inderdaad geen mails binnen als ik een bestelling doe. Uiteraard staat de betaal component van cciDeal in test modus.

Wel krijg ik de notificatie mails van de component binnen "er is een bestelling uitgevoerd". deze staan los van virtuemart volgens mij.
Daarnaast het joomla contact formulier werkt ook gewoon. Overigens als ik hier op google zijn er meer met dit probleem alhoewel de meeste berichten niet heel recent zijn.

Kan het aan een server instelling liggen. Bv. toen ik de site installeerde via akeeba backup stond output buffering aan. In de aanbeveling van joomla zou deze beter op uit kunnen staan.

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Meer
8 jaren 11 maanden geleden #13203 door Leen
Hallo Nico,

stond output buffering aan

als je die heb uitgezet kan je altijd een keer testen met hem weer aan zetten  dan weet je dat zeker .
verder weet ik niet of je nog speciale extensies gebruikt zoals admin tools of zo misschien dat die iets tegen kunnen houden.
verder je heb het over dat je de site heb geupdate heb toen ook de nieuwe htaccess.txt gebruikt als nieuwe .htaccess ?
En  kan het niet zo zijn dat de website beheerder (je broer)
eventueel bij de administrator > users (gebruikers) bij Gebruikers: Bewerken misschien de ontvang systeem berichten aan moet staan ?

M.v.g Leen

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Meer
8 jaren 11 maanden geleden #13225 door Leen
Hallo Nico,
ik denk dat het dan toch wel dart het met

OPC + AJAX

te maken heb gehad mogelijk dat voor oude versie VM wel uit moest maar nu niet meer.
Bedankt dat je de oplossing hier ook terug gekoppeld heb.
Zal de topic  op opgelost voor je zetten .
en tot de volgende keer maar weer.

M.v.g Leen

Tijd voor maken pagina: 0.423 seconden
Gemaakt door Kunena