Skip to main content

Vraag "Opeens" wordt de mail met de vm factuur niet meer verstuurd naar de Admin

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
7 jaren 7 maanden geleden - 3 maanden 3 dagen geleden #15108 door nkamp
Hallo,
Ik hoop dat iemand mij hiermee uit de brand kan helpen.

Opeens wordt de mail met de virtuemart factuur niet meer naar de winkel eigenaar verstuurd. Het is al enkele dagen zo maar we hebben nog geen klachten gehad van klanten, dus ik ga er even vanuit dat die de factuur nog wel gemaild krijgen.
Het gaat om de sites:
- Joomla 3.6.5 /VM3.0.18, hosting iOnline
- Joomla 2.5.28/VM2.6.22 , hosting iOnline
- Joomla 2.5.28/VM2.6.22 , hosting Wned

Ik heb updates uitgevoerd van 3.6.x --> 3.6.5, plus nog diverse plugins o.a. op alle 3 de JCE editor / media plugin.
Verder is er niets veranderd.

Wel heb ik de 2.5.28 patch geïnstalleerd op de 2.5.28 versies.
Hierin zitten de volgende bestanden:
  • user.php --> 'path'     => '/libraries/joomla/user'
  • session.php --> 'path'     => '/libraries/joomla/session'
  • registration.php --> 'path'     => '/components/com_users/models'
  • debug.php --> 'path'     => '/plugins/system/debug'
  • component.php --> 'path'     => '/administrator/components/com_config/models'

Maar dan nog, dan zou het enkel in de twee joomla 2.5 versies niet moeten werken. Het werkt ook niet op de Joomla 3 versie.
Ik kan wel een mail sturen via de joomla contact form. Wat ik wel op alle 3 de site's heb geupdate is JCE editor. Maar als dat de oorzaak is, dan had ik verwacht dat de laatste weken er wel meer klachten zouden zijn binnen gekomen.

Het kan volgens mij ook niet aan de hosting liggen, de sites worden bij verschillende bedrijven gehost.

Ik weet dat VM3.0.18 ook de Joomla 2.5 kan, maar wordt mijn template geheel uit elkaar gedrukt.

Het zijn site's van mijn broer, en hij zegt dat deze niet in de spam bak terecht komen. Even tussen twee haakjes, hij is heel technisch maar een computer 'gebruiker', daar bedoel ik mee, de computer moet het gewoon doen. Maar volgens mij kan het niet in een andere 'bak' alsnog terecht komen.

Ook staan er geen rode + tekens bij de bestelling. Dit had ik al eens eerder en dan werd er ook geen mail verstuurd.

Belangrijkste is:
  • HOE KOM JE ER NU ACHTER DAT DE VIRTUEMART MAIL NIET VERSTUURD WORDT OF DAT DEZE WEL VERSTUURD WORDT? Ik bedoel, wanneer deze wel verstuurd wordt dan kun je verder in de keten gaan zoeken.
  • Wat is een goeie vraag evt. aan het hosting bedrijf, ik bedoel ik kan een vraag stellen de mail komt niet en ook enkel die van virtuemart met factuur. Maar dat gaat het niet oplossen.

Alvast bedankt

Nico
Laatst bewerkt 3 maanden 3 dagen geleden doorLeen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
7 jaren 7 maanden geleden - 7 jaren 7 maanden geleden #15116 door Leen
Hallo Nico,
Ik heb geen oplossing zo snel voor dit kunnen vinden of ontdekken.
Maar waar ik beetje zelf aan zit te denken is dat de de virtuemart factuur als goed is
een pdf bestandje is ? en misschien wordt deze door bv computer update van windows of virus scanner ineens geblokt.?
ps
verder moet ik wel zeggen dat bij mijn test site's al paar weken update melding komen van plugins vm3 welke niet worden bij gewerkt en dit lijkt op een bug.

M.v.g Leen
Laatst bewerkt 7 jaren 7 maanden geleden doorLeen.

• nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
7 jaren 7 maanden geleden - 7 jaren 7 maanden geleden #15138 door nkamp
Hallo Leen,

Bedankt voor het weer mee denken. Het werkt weer.
Ik heb dus een kopie van de site in het subdomein staan en daar werkt het mee. Plus dat het sites zijn die bij twee verschillende partijen gehost worden had ik gisteravond het idee, of Joomla/VM versturen de mail niet meer maar dan wordt het lastig of het zit verderop in de keten.

Het zat dus bij het hosting-/office365 bedrijf. Dat stukje heb ik niet gedaan maar de mailing voor mijn broer verloopt via office 365, dus alle mail gaat daar naar toe.
Maar de uitleg die ik heb gekregen is dat het spam filter BARACUDA 'strakker' is afgesteld. En ik meen in de DNS instellingen voor office365 stond het IP adres waarvan daan de mail werd verstuurd niet ingesteld en werd het tegen gehouden als spam. Wat ik niet begrijp, het staat volgens mij nog steeds op dezelfde server, dus zelfde IP adres. Volgens mij kwamen de gewone mails via de joomla contact form wel aan maar de vm mailtje met de factuur niet.

Dus het is mij niet helemaal duidelijk wat er gebeurd is of hoe dit werkt. Aan de andere kant ben ik reuze blij dat het weer werkt!!!!

Overigens Leen, ik zag die foutmeldingen ook op mijn dev/test site's. Het is niet goed, niet lekker als je dit zit, maar zou het echt een probleem geven. Ik heb niet het idee dat ik (wij) die gebruiken, maar goed is niet lekker.

Bedankt,

Nico
Laatst bewerkt 7 jaren 7 maanden geleden doornkamp.

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Meer
7 jaren 7 maanden geleden #15141 door Leen
Hallo Nico,
Fijn als het weer werkt maar vervelend als niet echt duidelijk is wat nou oorzaak was En die fout melding plug-ins ik heb ergens gelezen over een bug maar kan het niet zo snel
terug vinden maar ik blijf daar toch naar kijken en zoeken ik hou ook niet van vage dingen.
Echter ik denk ook dat tegenwoordig ook veel met de php versie's te maken heeft er zijn veel verschillende in gebruik en niet elke bouwer is er op tijd bij om aanpassingen te doen 

M.v.g Leen

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Meer
7 jaren 7 maanden geleden #15145 door Leen
:) Nog even over de plug-ins update hier staan iets
dus misschien nog iets te vinden hoe op te lossen zal eerdaags zelf ook proberen

M.v.g Leen

Tijd voor maken pagina: 0.417 seconden
Gemaakt door Kunena