- Ontvangen bedankjes 0
Vraag RSForm Pro, Reserveringsteller, Uniek emailadres
- stefanbiemans
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
9 jaren 11 maanden geleden #9521
door stefanbiemans
RSForm Pro, Reserveringsteller, Uniek emailadres werd gestart door stefanbiemans
Beste mensen,
Ik heb het volgende formulier gemaakt met RSformpro(gebruik deze versie RSForm! Pro 1.4.0 Rev 46):
www.agathagilde.nl/index.php?option=com_rsform&formId=10
Nu zou ik graag een teller erop hebben die het aantal gereserveerde plaatsen bijhoudt. De keuze per reservering is 1,2 of 3 .
Ik ben niet zo thuis in het schrijven van php scripts.
Verder zou ik ook graag willen dat er maar 1 aanmelding gedaan kan worden per emailadres.
Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen?
Alvast bedankt
Ik heb het volgende formulier gemaakt met RSformpro(gebruik deze versie RSForm! Pro 1.4.0 Rev 46):
www.agathagilde.nl/index.php?option=com_rsform&formId=10
Nu zou ik graag een teller erop hebben die het aantal gereserveerde plaatsen bijhoudt. De keuze per reservering is 1,2 of 3 .
Ik ben niet zo thuis in het schrijven van php scripts.
Verder zou ik ook graag willen dat er maar 1 aanmelding gedaan kan worden per emailadres.
Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen?
Alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- eric
- Gebruiker
9 jaren 11 maanden geleden #9537
door eric
InSiteVision webpublishing maakt de website die past bij uw wensen!
KvK: 56137613
Beantwoord door eric in topic Re: RSForm Pro, Reserveringsteller, Uniek emailadres
Hallo,
1 Aanmelding (inzending) per e-mailadres kun je regelen met een extra validatie die je aan moet maken:
www.rsjoomla.com/support/documentation/v...validation-rule.html
Voor het bijhouden van aantal aanmeldingen zul je het betreffende veld uit de database moeten lezen, helaas niet met 3 klikken te bewerkstelligen. De volgende link geeft (denk ik) een denkrichting aan:
www.rsjoomla.com/forum/37-rsform-pro/952...om-database-row.html
Voor de "niet-techneut" best ingewikkeld, je zou eens naar RSEvents kunnen kijken. Daar zijn volgens mij de opties die je wilt vanuit de interface in te stellen.
PS. Je loopt qua RSForms versie ongeveer 18 updates achter
M.vr.gr.,
Eric
1 Aanmelding (inzending) per e-mailadres kun je regelen met een extra validatie die je aan moet maken:
www.rsjoomla.com/support/documentation/v...validation-rule.html
Voor het bijhouden van aantal aanmeldingen zul je het betreffende veld uit de database moeten lezen, helaas niet met 3 klikken te bewerkstelligen. De volgende link geeft (denk ik) een denkrichting aan:
www.rsjoomla.com/forum/37-rsform-pro/952...om-database-row.html
Voor de "niet-techneut" best ingewikkeld, je zou eens naar RSEvents kunnen kijken. Daar zijn volgens mij de opties die je wilt vanuit de interface in te stellen.
PS. Je loopt qua RSForms versie ongeveer 18 updates achter
M.vr.gr.,
Eric
InSiteVision webpublishing maakt de website die past bij uw wensen!
KvK: 56137613
- stefanbiemans
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
9 jaren 11 maanden geleden #9538
door stefanbiemans
Beantwoord door stefanbiemans in topic Re: RSForm Pro, Reserveringsteller, Uniek emailadres
Eric,
Bedankt voor je reactie.
Ik ga even bij de maker van de website langs om te vragen of hij de updates kan doen.
Ik ben alleen een beheerder van de site.
Ook ben ik nog niet zo thuis in al die codes, waar ik deze in moet voeren enzo.
Ik had de oplossing in het engels die jij stuurt ook al gevonden maar ik krijg het niet voor mekaar om het werkend te krijgen.
Bedankt voor je reactie.
Ik ga even bij de maker van de website langs om te vragen of hij de updates kan doen.
Ik ben alleen een beheerder van de site.
Ook ben ik nog niet zo thuis in al die codes, waar ik deze in moet voeren enzo.
Ik had de oplossing in het engels die jij stuurt ook al gevonden maar ik krijg het niet voor mekaar om het werkend te krijgen.
Tijd voor maken pagina: 0.408 seconden