- Ontvangen bedankjes 0
Vraag RS Form Pro beginners vragen
- Lusa
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Sorry, ik heb het bericht nu 6 keer gelezen maar begrijp even niet wat je wilt.
Als je bedoelt waar de begeleidende tekst moet komen, label, die plaatst RSform toch?
Voor mij een tijd geleden dat ik een formulier heb gemaakt.
Mijn excuses als mijn vraag onduidelijk is overgekomen.
Ik wil dat de tekst dichter bij de radio knop komt te staan.
De afstand tussen de radioknop en de tekst staat nu te ver uit elkaar.
Ik wil proberen het wat duidelijker uit te leggen rekening houdend dat het pakket voor mij ook nog vrij nieuw en onbekend is.
RSForm Pro component beschikt over een auto layout generator.
Als ik bijvoorbeeld een radioknop binnen RSForm pro aanmaak, dan word deze binnen de auto layout generator als block element toegevoegd.
Onderstaande block element word dan door de auto RSForm Pro layout generator aangemaakt.
De labels (als het goed is een inline element) zie je pas (onderstaande code) als je naar de website gaat en de bron met Firebug bekijkt.
Dit zie je dus niet terug in de RSForm Pro auto layout generator.
Op het RS Form Pro is daar ook eens een vraag over gesteld waarom de makers gebruik maken van formCaption2.
Het had een stuk eenvoudiger geweest als voor elke radio knop een aparte element in de auto layout generator werd aangemaakt.
Snap je hem nog..?
Mijn vraag is dus naar aanleiding van jouw reactie waarin je het volgende aangeeft.
Je drie radioknoppen staan in 1 blok dus het is logisch dat je die niet apart kan verplaatsen.
Om je tekst te verplaatsen zou ik van,
Code: [Selecteer]
<label for="Type Keuken0">Greeploos</label>dit maken,
Code: [Selecteer]
<label for="Type Keuken0a">Greeploos</label>Door nu een andere class aan de tekst te geven kan je hem anders "bewerken". Hoe er wel rekening mee dat je tekst wel in het blok van je radioknoppen staan.
Waar plaats ik dan de label for="Type Keuken0a"?
Ik vind het blijft lastig om het goed uit te leggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arjan
- Gebruiker
Dan kan je gebruik maken van
Nu zijn er, wat mij betreft ook nog nieuw, codes in het css waar je misschien iets mee mee voor mekaar krijgt.
Nu denk ik dat je alle teksten op dezelfde plek wilt hebben dus zou dit
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
- Lusa
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
- Ontvangen bedankjes 0
Nee, het is me nu wel duidelijk. Wist dus niet dat het word opgebouwd zonder dat je de label code ziet.
Dan kan je gebruik maken vanCode:#Type Keuken0 label{}
Nu zijn er, wat mij betreft ook nog nieuw, codes in het css waar je misschien iets mee mee voor mekaar krijgt.
en ookCode:#Type Keuken0 > label{}Code:#Type Keuken0 [class*="label"] {}
Nu denk ik dat je alle teksten op dezelfde plek wilt hebben dus zou diteigenlijk al genoeg moeten zijn.Code:#Type label{}
Bedankt voor je hulp!
Ik denk dat ik op dit moment hier wel mee verder kom.
Het is nog wel even uitzoeken waarom de CSS code #Type label niet opgepakt word.
Ik vind wel de layout van een formulier aanpassen blijft een grote uitdaging.