- Ontvangen bedankjes 0
Vraag Centraal beheerde tarieven gebruiken in de website
- mysticsilent
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
11 jaren 5 maanden geleden #3681
door mysticsilent
Centraal beheerde tarieven gebruiken in de website werd gestart door mysticsilent
Hoi Allemaal,
Weet iemand toevallig een manier hoe ik tarieven kan beheren op een centrale plek en ze later in de website kan opvragen met een code of #-tag. of heeft iemand toevallig ervaring die hij/zij met mij kan delen om dit op een nog efficiëntere manier kan doen?\
De bedoeling is het beheergemak te verbeteren en fouten te voorkomen dat niet in alle artikelen statisch de prijs gewijzigd dient te worden.
Alvast bedankt!
Mvgr,
Dirk
Weet iemand toevallig een manier hoe ik tarieven kan beheren op een centrale plek en ze later in de website kan opvragen met een code of #-tag. of heeft iemand toevallig ervaring die hij/zij met mij kan delen om dit op een nog efficiëntere manier kan doen?\
De bedoeling is het beheergemak te verbeteren en fouten te voorkomen dat niet in alle artikelen statisch de prijs gewijzigd dient te worden.
Alvast bedankt!
Mvgr,
Dirk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Renata
- Administrator
- Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
11 jaren 5 maanden geleden #3684
door Renata
ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Beantwoord door Renata in topic Re: Centraal beheerde tarieven gebruiken in de website
Beste mysticsilent
Gebruik je een webshop extensie? Zo ja, welke?
Groetjes
Renata
Gebruik je een webshop extensie? Zo ja, welke?
Groetjes
Renata
ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
- mysticsilent
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 5 maanden geleden #3696
door mysticsilent
Beantwoord door mysticsilent in topic Re: Centraal beheerde tarieven gebruiken in de website
Beste Renata,
Voor de website gebruik ik geen webshop. Het is een site met statische pagina's waarop pakketinformatie aanwezig is. De content zelf zal weinig veranderen. Maar de prijzen kunnen wel vaak veranderen. Daarom wilde ik de prijzen laten oproepen door een commando uit een centrale plek waarin de prijzen overzichtelijk aangepast kunnen worden. Als gevolg zal de volledige site de nieuwe prijzen hanteren. Hierdoor hoef ik niet steeds alle artikelen te zoeken waar prijzen in staan en steeds opnieuw alles door te lezen om te kijken of ik prijzen vergeet.
Mvgr,
Dirk
Voor de website gebruik ik geen webshop. Het is een site met statische pagina's waarop pakketinformatie aanwezig is. De content zelf zal weinig veranderen. Maar de prijzen kunnen wel vaak veranderen. Daarom wilde ik de prijzen laten oproepen door een commando uit een centrale plek waarin de prijzen overzichtelijk aangepast kunnen worden. Als gevolg zal de volledige site de nieuwe prijzen hanteren. Hierdoor hoef ik niet steeds alle artikelen te zoeken waar prijzen in staan en steeds opnieuw alles door te lezen om te kijken of ik prijzen vergeet.
Mvgr,
Dirk
- mysticsilent
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 5 maanden geleden #3697
door mysticsilent
Beantwoord door mysticsilent in topic Re: Centraal beheerde tarieven gebruiken in de website
Webshop **
- Otto
- Gebruiker
- Er bestaan geen domme vragen
11 jaren 5 maanden geleden #3701
door Otto
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!
Beantwoord door Otto in topic Re: Centraal beheerde tarieven gebruiken in de website
Hallo Dirk,
Je idee vergt nog wel wat uitwerking vermoed ik. Het geheel is nog wat vaag. Denk eens aan het volgende:
- Om wat voor data gaat?
- Waar moet de data vandaan komen?
- Moet de data 1 op 1 overgenomen worden?
Om data te kunnen koppen door middel van bijvoorbeeld een stukje middle-ware in XML moet je het gehele proces inzichtelijk hebben en definiëren wat waar opgehaald moet worden en hoe het waar geplaatst moet worden.
Maak dus eerst je processen inzichtelijk en beschrijf het.
Je idee vergt nog wel wat uitwerking vermoed ik. Het geheel is nog wat vaag. Denk eens aan het volgende:
- Om wat voor data gaat?
- Waar moet de data vandaan komen?
- Moet de data 1 op 1 overgenomen worden?
Om data te kunnen koppen door middel van bijvoorbeeld een stukje middle-ware in XML moet je het gehele proces inzichtelijk hebben en definiëren wat waar opgehaald moet worden en hoe het waar geplaatst moet worden.
Maak dus eerst je processen inzichtelijk en beschrijf het.
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!
Tijd voor maken pagina: 0.414 seconden