Beste lezers,
Ik heb een paar nogal ingewikkelde vragen,waavoor ik een oplossing zoek.
Heb Joomla 2.5.8 en Xampp ver. 1.8.1 op een pc geinstalleerd.
Heb zelf een template gemaakt voor een website met fotos en gebruik daarvoor deze module met een scrollbar.
Zie deze link
www.ext-joom.com/extensions/24-scrollbar-images-module.html
( je kunt deze module het beste even downloaden en installeren,dan weet je in het onderstaande verhaal ook hoe de inhoud van de bestanden eruit ziet)
1)Het maximaal aantal foto's voor deze module is beperkt tot 10 dat vind ik wel
wat weinig
2)De foto's moeten ook allemaal even groot zijn.
1) In deze module zitten twee bestanden die ik wat veranderd heb.
mod_ext_scrollbar_img.php
mod_ext_scrollbar_img.xml
In mod_ext_scrollbar_img.php de onderstaande code erbij gezet.
bij // img parameters
$img11 = $params->get('img11');
bij // alt
$alt11 = $params->get('alt11');
bij // url
$url11 = $params->get('url11');
bij // target
$target11 = $params->get('target11');
bij // array
$img11 $alt11 $url11 $target11
(dus achter iedere regel na het cijfer '10' )
In mod_ext_scrollbar_img.xml het volgende gedaan.
De code voor de 'velden' van foto 10 gekopieerd en aangepast door het getal 10 te vervangen door 11. ( dus alles waar 10 bij staat wordt 11.
Dat is dus de code die tussen
en
staat.
De rest is ongewijzigd.
Na deze wijziging staan er in de backend vier velden bij voor de invoer van foto 11.
Echter i.p.v de tekst Image 11 en een zwarte streep (zoals boven de 4 invoervelden van foto 10) staat er
boven de velden voor de invoer van foto 11.
Als ik bij
van de 11 een 10 maak,staat er Image 10 met een scheidingslijn net zoals bij de velden bij image 10.
Welke bestanden (in deze module?) moet ik nog meer wijzigen om dit wel goed te krijgen?
Verder wil ik graag foto's van verschillend formaat invoegen.
De hoogte in pixels blijft het zelfde het gaat hierom 2 verschillende soorten foto's,nl portrait en landscape.(alleen de breedte veranderd,bij portrait is de camera nl een kwartslag gedraaid)
Welke bestanden (binnen deze module ?; mod_ext_scrollbar_img ) moet ik hiervoor aanpassen en met welke code ?
Met wat hulp van een ervaren javascript en php kenner en mijn technische (E)achtergrond hoop ik dit zelf op de kunnen lossen.
Heb ook wat boeken over Joomla en CSS gelezen.
Aan mijn boeken over Javascript,PHP en Jquery ben ik nog helemaal niet toe gekomen.
(vanwege tijdgebrek)
Bij voorbaat dank,
Martien
mrtjoom