Skip to main content

Vraag Wat ingewikkelde vragen

Meer
11 jaren 8 maanden geleden #4311 door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: Wat ingewikkelde vragen
Nu heb ik de module maar even gedownload en bekeken. Het bestand heb je uit de map tmpl gehaald en dat is de afkorting voor template. Die kan je aanpassen en dan heet het een core hack. Dan moet je die eigenlijk in je map html zetten van je template. Het pad word dan, in de verkenner, templates/JouwTemplate/html/mod_ext_scrollbar_img/default.php. Mocht er dan een update komen word je veranderde bestand niet veranderd door de update. Snap je het nog  ;)

Volgens mij moet je met deze regels;
Code:
#ext_scrollbar {height: <?php echo $height;?>px;} #ext_scrollbar ul {  width: <?php echo $sum_width;?>px;} #ext_scrollbar li {  width: <?php echo $width;?>px;}
gaan spelen. Probeer dit eens;
Code:
#ext_scrollbar {height: 500px;} #ext_scrollbar ul {  width: auto;} #ext_scrollbar li {  width: auto;}
Nu "dwing"je de hoogte af, en heeft het dus ook geen nut meer om die in te geven bij je administratie, en de breedte is automatisch. Je kan ook proberen met 100% maar het is nu voornamelijk testen, en testen, en testen, en testen, enzovoort.
Succes.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• mrtjoom
  • mrtjoom's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 8 maanden geleden #4357 door mrtjoom
Beantwoord door mrtjoom in topic Re: Wat ingewikkelde vragen
Arjan,

Dat van de core hack,snap ik wel.

Een vaste hoogte van 500px is eigenlijk niet de bedoeling dus
laat ik die code maar ongemoeid. 
Een of beide breedtes op 'auto' zetten werkt niet goed,dat wordt op een of andere manier niet goed verwerkt.
De 100% opties geeft problemen met het scrollen van de foto's,deze verschuiven dan niet vloeiend,maar meer sprongsgewijs.

Nu,moet je zelf de breedte + de totale som van alle breedtes van de foto's invoeren.
Het zou beter zijn als je bij iedere foto apart de breedte kon invoeren.
Dan kun je met php de totale breedte van alle foto's uitrekenen.
Dat geeft wel wat meer werk bij het toevoegen van foto's,maar dat maakt het geheel wel wat flexibeler.

Het aanpassen van deze module is denk ik wel mogelijk maar ik
weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen..

Als iemand weet waar ik een andere module kan vinden die de bovenstaande optie wel heeft dan hoor ik het graag. (twee verschillende breedtes is genoeg)
Ik heb via google nog geen alternatief kunnen vinden. (met een horiz. schuifbalk) 

gr. Martien. 

Meer
11 jaren 8 maanden geleden #4361 door Arjan
Geen idee welke je dan zou moeten nemen maar je kan hier, extensions.joomla.org/extensions/photos-a-images/slideshow eens rond gaan neuzen.
Alleen zou ik niet gaan voor een gallery met Flash aangezien ik die ook al niet heb geinstalleerd.

• mrtjoom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 8 maanden geleden #4363 door mrtjoom

Geen idee welke je dan zou moeten nemen maar je kan hier, extensions.joomla.org/extensions/photos-a-images/slideshow eens rond gaan neuzen.
Alleen zou ik niet gaan voor een gallery met Flash aangezien ik die ook al niet heb geinstalleerd.

Bedankt,
Daar heb ik al gekeken,is allemaal wat ik niet zoek.
Ben echt op zoek naar iets met een schuifbalk,zoals die ook in windows vaak te zien is.(met grijze schuifbalk o.i.d)

Martien.

Meer
11 jaren 8 maanden geleden #4364 door Arjan
Dan heb je natuurlijk ook nog Google, www.google.nl/search?q=image+slider+jque...ial&client=firefox-a en daar kan je ook heel veel vinden. En is ook in Joomla in te bouwen.

• mrtjoom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 8 maanden geleden #4367 door mrtjoom

Dan heb je natuurlijk ook nog Google, www.google.nl/search?q=image+slider+jque...ial&client=firefox-a en daar kan je ook heel veel vinden. En is ook in Joomla in te bouwen.

Bedank voor de link,

Ik ben zelf via google ook al aan het zoeken geweest en heb daar tot op heden ook niet gevonden wat ik zocht.
Zal eens kijken of je link wel iets oplevert.

Martien

Tijd voor maken pagina: 0.380 seconden
Gemaakt door Kunena