Vraag Lettertype in chronoform aanpassen
- Andre Janssen
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
11 jaren 3 maanden geleden #4711
door Andre Janssen
Dat klopt Arjan, ik heb de teksten door "mijn klant" aangeleverd gekregen in word en heb inderdaad de fout gemaakt door deze met copy-paste over te zetten in een joomla-artikel. En ik wist dat je dat inderdaad NIET moet doen.
Beantwoord door Andre Janssen in topic Re: Lettertype in chronoform aanpassen
Na het typen van bovenstaande nog even in de bron van de desbetreffende website gekeken maar volgens mij bouw je niet zelf een template maar ben je er één aan het aanpassen.
Dat is nog moeilijker dan er zelf één bouwen want nu moet je eerst door krijgen hoe die in elkaar zit.
Daarbij verdenk ik je er ook van dat je teksten vanuit Word kopieert naar Joomla en dat zou ik ook niet doen. De opmaak van Word word dan meegenomen en dat is weer niet de bedoeling als designer vermoed ik.
Dat klopt Arjan, ik heb de teksten door "mijn klant" aangeleverd gekregen in word en heb inderdaad de fout gemaakt door deze met copy-paste over te zetten in een joomla-artikel. En ik wist dat je dat inderdaad NIET moet doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arjan
- Gebruiker
11 jaren 3 maanden geleden #4728
door Arjan
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Beantwoord door Arjan in topic Re: Lettertype in chronoform aanpassen
Datgene wat je wilt veranderen kan je niet doen met css want dat werkt niet meer als je met de tekstverwerker letter grote instelt. Dus wat je eerst zou moeten doen is kijken waar je de tekstverwerker hebt gebruikt om de grote in te stellen, dan het HTML venster openen van de tekstverwerker en alle style aanduidingen verwijderen.
Ook is het een optie om in je css op regel 8 achter font-size: 12px; !important te zetten. Aals het goed is dan word hetgene je hebt gedaan teniet gedaan. En die 12px kan je natuurlijk omzetten naar 14 als het werkt.
Geen idee welk boek Ron je heeft aangeprezen maar als je helemaal niets weet van css is het misschien een idee om een bibliotheek binnen te lopen en te zoeken naar een boek er over. Er zijn al vel boeken over geschreven en begin met iets simpels. Ook haalt het niet uit of het gaat over css 2 of 3. Beter is het om met CSS2 te beginnen want die over CSS3 zijn net even moeilijker.
Je zou zelfs kunnen kijken of ze iets op de jeugdafdeling hebben wat misschien nog simpeler is uitgelegd en ik bedoel dit niet beledigend.
Dan adviseer ik je om een pagina van internet af te plukken (rechtermuisklik en bron bekijken of zo iets en dan opslaan als html bestand), alle rommel uit de <head> te verwijderen, een css bestand te maken en dan die pagina met css gaan veranderen.
Door te proberen leer je het meest is mijn ervaring en je hebt geen Joomla nodig om een website te maken.
Ook is het een optie om in je css op regel 8 achter font-size: 12px; !important te zetten. Aals het goed is dan word hetgene je hebt gedaan teniet gedaan. En die 12px kan je natuurlijk omzetten naar 14 als het werkt.
Geen idee welk boek Ron je heeft aangeprezen maar als je helemaal niets weet van css is het misschien een idee om een bibliotheek binnen te lopen en te zoeken naar een boek er over. Er zijn al vel boeken over geschreven en begin met iets simpels. Ook haalt het niet uit of het gaat over css 2 of 3. Beter is het om met CSS2 te beginnen want die over CSS3 zijn net even moeilijker.
Je zou zelfs kunnen kijken of ze iets op de jeugdafdeling hebben wat misschien nog simpeler is uitgelegd en ik bedoel dit niet beledigend.
Dan adviseer ik je om een pagina van internet af te plukken (rechtermuisklik en bron bekijken of zo iets en dan opslaan als html bestand), alle rommel uit de <head> te verwijderen, een css bestand te maken en dan die pagina met css gaan veranderen.
Door te proberen leer je het meest is mijn ervaring en je hebt geen Joomla nodig om een website te maken.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden