Skip to main content

Vraag hoe kan ik oude site phoca foto-albums naar nieuw verplaatsen

  • Leen
  • Leen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
9 jaren 4 maanden geleden - 9 jaren 4 maanden geleden #10011 door Leen
:) ha eigenlijk een  nieuwe vraag

hoe kan ik ook al mijn foto-albums van de oude site naar de nieuwe kan verplaatsen

.
mocht het niet gewoon lukken met de upgrade naar joomla 3.x
wat ik niet denk(soms is daarna genoeg om bij phoce alles opnieuw in te checken etc) dan denk ik zelf aan dat het ook via een export uit de oude  database naar de nieuw moet kunnen lukken .
ik weet niet zeker maar ik dacht ooit dat iemand op het forum zoiets had gedaan ook.   

M.v.g Leen
Laatst bewerkt 9 jaren 4 maanden geleden doorLeen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Leen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
9 jaren 4 maanden geleden #10013 door Leen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Leen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
9 jaren 4 maanden geleden #10015 door Leen
:)Zo kon het niet laten en testje lokaal in xampp gedaan met de oude phoca uitleg en het moet kunnen als ik het goed leest(had eerst niet goed gekeken)Dus de handelingen zijn nog oke als je doet wat er  staat

het belangrijkste is dus als je de gegevens geëxporteerd heb dat de prefix klopt met je nieuwe database (hier had ik dus foutje gedaan)
maar na het aanpassen van de prefix met notepad++ of soortgelijk waardig programma is het me gelukt. om hem in nieuwe versie joomla database laden en nadat ik de phoca fotomap op juiste plek in /image
had gezet werkte het weer net zoals in vorige versie

M.v.g Leen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 4 maanden geleden #10016 door Hoepie

:)Zo kon het niet laten en testje lokaal in xampp gedaan met de oude phoca uitleg en het moet kunnen als ik het goed leest(had eerst niet goed gekeken)Dus de handelingen zijn nog oke als je doet wat er  staat

het belangrijkste is dus als je de gegevens geëxporteerd heb dat de prefix klopt met je nieuwe database (hier had ik dus foutje gedaan)
maar na het aanpassen van de prefix met notepad++ of soortgelijk waardig programma is het me gelukt. om hem in nieuwe versie joomla database laden en nadat ik de phoca fotomap op juiste plek in /image
had gezet werkte het weer net zoals in vorige versie


Hoi Leen,

bedankt voor de vele moeite die je besteedt aan het beantwoorden van de vragen. Ik bewaar je mailtjes betreffende Phoca Gallery en zal er t.z.t. zeker gebruik van gaan maken. Zoals het er nu uitziet kan ik de volledige data van de oude site overplaatsen naar de nieuwe. Het updaten van de oude was niet meer mogelijk!

Groet Hoepie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Leen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
9 jaren 4 maanden geleden #10020 door Leen
Hallo Hoepie,
ik ben nieuwsgierige maar waarom zeg je

Het updaten van de oude was niet meer mogelijk!

.

M.v.g Leen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 4 maanden geleden #10024 door Hoepie

Hallo Hoepie,
ik ben nieuwsgierige maar waarom zeg je

Het updaten van de oude was niet meer mogelijk!

.


Hallo Leen,

het updaten van mijn oude site verliep helemaal niet vlekkeloos. Ik had op een gegeven ogenblik niets meer over dan een wit scherm en de site was foetsie. Uiteindelijk heb ik via mijn hostigsprovider en mijn eigen backup (jawel Akeeba) de laatst veiliggestelde backup terug kunnen plaatsen. Ik was nauwelijks iets kwijt. Updaten naar versie 3 van Joomla ging echter niet meer.
Zodoende ben ik nu vlijtig in de weer op XAMPP met een geheel nieuwe template en de recentste versie van Joomla. Binnenkort ga ik de data van de bestaande site overzetten naar de nieuwe. Hiervoor moet ik wel de laatste versies installeren van een 7-tal extensies. Als in XAMPP alles draait komt dan de migratie naar mijn hostingsprovider.
Toch nog enkele vraagjes:
- Is het Beez3 template responsive?
- Heb je geen leuk alternatief voor Phoca Gallery?
- Omdat rood de nieuwe huisstijlkleur van onze vereniging is geworden wil ik deze kleur ook terug laten komen in de titels van onze artikelen (is nu nog blauw). Waar kan ik dat wijzigen?

Groet Hoepie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.481 seconden
Gemaakt door Kunena