Skip to main content

Vraag module: omrekenen van cm naar inches

• Renata
  • Renata's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Meer
10 jaren 2 maanden geleden #10218 door Renata
Beantwoord door Renata in topic Re: module: omrekenen van cm naar inches
als je het weet klopt dat Otto, ga jij me dat leren dan? :love:

Groetjes
Renata

ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Renata
  • Administrator
  • Administrator
Meer
10 jaren 2 maanden geleden #10223 door Renata
pff was me even een uitzoekerij, maar ben eruit.

Het gemakkelijkste (en goedkoopste (gratis, ben Hollander he lol)) was de link van Leen:
www.javascriptkit.com/script/script2/lengthconverter.shtml

Het script zelf gaf in eerste instantie een foei lelijk resultaat: alles naast elkaar ipv onder elkaar en dat gaat niet indien je dit wilt plaatsen op een zijbalk in de website. Ook stond er info bij wat ook niet echt nodig was. Ik ben dus een beetje het script aan gaan passen en het ziet er nu mooi uit.

Wat heb ik gedaan (dan hebben anderen er ook wat aan)
  • Eerst heb ik bij algemene instellingen de standaard tekstverwerker gezet op: tekstverwerker code mirror. Zo zorg je ervoor dat de gebruikte code zuiver blijft en dus niet vervuild wordt door onzin. JCE editor en ook de standaard editor van Joomla vervuilen code standaard
  • een nieuwe html module aangemaakt;
  • hierna heb ik de code toegevoegd welke je ziet hieronder
  • de standaard tekstverwerker weer terug gezet naar JCE (die gebruik ik altijd)

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken!

Hieronder het script:
Code:
<script type="text/javascript"> var factors1 = new Array(1, 0.01, 0.00001, 0.00000621, 0.3937, 0.0328, 0.01094); var factors2 = new Array(100, 1, 0.001, 0.000621, 39.37, 3.28,  1.094); var factors3 = new Array(100000, 1000, 1, 0.621, 39370, 3280, 1094); var factors4 = new Array(160934, 1609.34, 1.60934, 1, 63360, 5280,1760); var factors5 = new Array(2.54, 0.0254, 0.0000254, 0.0000158, 1, 0.08333, 0.02778); var factors6 = new Array(30.48, 0.3048, 0.0003048, 0.0001896, 12, 1, 0.3333); var factors7 = new Array(91.44, 0.9144, 0.0009144, 0.0005688, 36, 3, 1); var factors = new Array(factors1,factors2,factors3,factors4,factors5,factors6,factors7); function convert_unit() { from_index = document.length_con.from_unit.selectedIndex; to_index = document.length_con.to_unit.selectedIndex; factor = factors[from_index][to_index]; document.getElementById("formula").innerHTML = document.length_con.from_unit.options[document.length_con.from_unit.selectedIndex].text  " = "  factor  " "  document.length_con.to_unit.options[document.length_con.to_unit.selectedIndex].text; if(isNaN(document.length_con.from_value.value)) document.getElementById("to_value").innerHTML = "Not a valid number."; else document.getElementById("to_value").innerHTML = factor * document.length_con.from_value.value; } </script> <p><form name="length_con"> <table> <tr> <td>From </td>     </tr>     <tr>       <td> <select name=from_unit onChange="convert_unit()";> <option> centimeters <option> meters <option> kilometers <option> miles <option> inches <option> feet <option> yards </select> </td>     </tr>     <tr>         <td>  To </td>     </tr>     <tr>       <td> <select name=to_unit onChange="convert_unit()";> <option> centimeters <option> meters <option> kilometers <option> miles <option> inches <option> feet <option> yards </select>     </td>     </tr> <tr> <td colspan="3"><div id="formula">centimeters = 1 centimeters</div></td> </tr> <tr> <td colspan="4"> </td> </tr>     <tr>         <td><input type="text" name="from_value" value="1" size="12" maxlength="12"></td>     </tr> <tr>                 <td> <input type=button value="Press for result:" onClick="convert_unit()";></td>                 <tr>         <td><div id="to_value">1</div></td>     </tr>     </table> </form>

ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
10 jaren 2 maanden geleden #10224 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Re: module: omrekenen van cm naar inches
Hallo Renate,

Kan het zijn dat ik iets verkeerd doet het ziet er mooi uit
alleen ik krijg geen nieuwe uit komst  als ik op de knop drukt.
zie www.joomla2.leenvandenadel.nl/joomla2/
die van jou staat geheel onder aan de site links

M.v.g Leen

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Meer
10 jaren 2 maanden geleden - 10 jaren 2 maanden geleden #10225 door Leen
ben opzoek gegaan maar zie het bij jou niet zo heel snel dus maar
even een eigen creatie geprobeerd.
Maar ik krijg  deze in joomla zelf ook nog niet aan de gang

M.v.g Leen
Laatst bewerkt 10 jaren 2 maanden geleden door Leen.

• Renata
  • Administrator
  • Administrator
Meer
10 jaren 2 maanden geleden #10226 door Renata
Hoi Leen, ja dat klopt dat je hem niet ziet. Ik bouw een website voor een klant en die staat nog offline.

Ik zie wel dat je de originele code hebt gebruikt en niet de mijne. Ook zie ik dat je code hebt aangepast. Zoals je weet bij code... 1 type foutje en de boel raakt in de war.

Copy past eerst eens mijn code? En heb je je editor wel op code mirror staan?

Bij mij werkt het iig en rekent hij alles netjes om...
Groetjes
Renata

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
Meer
10 jaren 2 maanden geleden #10227 door Leen
ja dank je Renata.
Ik merk dat de code bij mij stiekem toch gestipt wordt.
dus mij fout weer

M.v.g Leen

Tijd voor maken pagina: 0.453 seconden
Gemaakt door Kunena