Skip to main content

Vraag Phoca Gastenboek: geen formulier en alleen nog voor geregistreerden?

  • henkvdbeukel
  • henkvdbeukel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
7 jaren 8 maanden geleden #14511 door henkvdbeukel
Bij het overhuizen van mijn Phoca Gastenboeken van mijn joomla2.5 site naar de nieuwe joomla3 is het berichtformulier niet zichtbaar (wel de berichten uit het verleden) en ik krijg de melding, dat berichten toevoegen alleen mogelijk is voor geregistreerden.
Kan ik dat niet uitzetten en zo ja, hoe? Of moet ik nu persé een inlog formulier toevoegen?
In mijn joomla2.5 versie stond de optie of het wel of niet alleen voor geregistreerden was. Die zie ik niet meer.
Bij de instellingen voor een Gastenboek kan ik de lokatie van het berichtformulier op 'tab' of 'boven' zetten, maar hij reageert op geen van beiden.
Mijn oude site is www.olyphant.nl/Familydesk en de nieuwe is www.olyphant.nl/Familydesk2
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
7 jaren 8 maanden geleden #14514 door Leen
:) Hallo Henk,
:offtopic_happy:
Zoals je ziet is je vraag verplaatst naar het juiste gedeelte van ons forum de plek waar je hem eerst stelde is voor vragen over het forum zelf :ontopic:
Er staat hier kijk hier een filmpje over phoca gastenboek voor geregistreerde gebruiker maar als je hem beetje bekijkt kan je zien waar je de rechten eventueel kan wijzigen voor publiek of gast  per gasten boek .
Volgens mij kan het ook gelijkvoor alles maar dan moest je als ik het goed heb
administrator > Componenten > phocagastboek klikken
dan bij phoca Controlepaneel staat rechts boven in knop opties klikken en dan
in dat scherm weer tabblad rechten  en dan bij gast toestaan kiezen.
Maar ik denk dat gezien dat het gemakkelijkste is om dit te doen per gastenboek
dus categorie rechten(tenminste ik dacht dat dat ook werkte)

M.v.g Leen
Onderwerp is gesloten.
  • henkvdbeukel
  • henkvdbeukel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
7 jaren 8 maanden geleden #14515 door henkvdbeukel
Ik heb al 2x geprobeerd te reageren Leen, maar dat lukt niet. Nog maar een keer.
Dat filmpje had ik gezien, maar dat is juist voor mensen die het wel willen beperken tot geregistreerden.

Ik heb de rechten aangepast, zowel in Control Panel onder Opties bij Algemeen als in het Gastenboek Algemeen, maar de blokkering blijft in tact.

Kan het ook zijn, dat deze blokkering ook tegenhoudt, dat het berichtenformulier verschijnt?
Onderwerp is gesloten.
Meer
7 jaren 8 maanden geleden #14518 door Ron
Hallo,

dit had je dus al geprobeerd ook bij categorie?

Groeten Ron

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Onderwerp is gesloten.
  • henkvdbeukel
  • henkvdbeukel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
7 jaren 8 maanden geleden #14519 door henkvdbeukel
Ja Ron. Dat (voor zover ik kan begrijpen, want het Engels wordt meteen verminkt in een nauwelijks te begrijpen kromme NLse vertaling. Kan dat niet uitgezet worden?) heb ik al geprobeerd, zowel in de Options onder Componenten Algemeen als in het afzonderlijke Gastenboek Algemeen (zie afb).
Moet ik begrijpen, dat die Rechten niet zijn aan te passen en dat je in deze nieuwe versie persé met geregistreerden moet werken?
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
7 jaren 8 maanden geleden - 7 jaren 8 maanden geleden #14520 door Leen
Hallo Henk,

Ik heb net nog testje gedaan als ik in de gastboek  alleen bij de gewenste categorie op gast instel kan ik bericht maken als gewoon bezoeker.
dus bij mijn  Phoca Gastenboek configuratie staat alles dan nog uit.
hier heb ik het getest ik laat alleen berichten nog niet gelijk verschijnen nu moet eerst nog goed gekeurd worden door admin
ps
Heb nog een keer getest en gefilmd voor uitleg
misschien niet de beste maar zo werkt hij dus op mijn testsite.
Ik heb nu dus mijn eerste gatenboek weer voor geregisterde bezoekers terug ingesteld
je kan daar nog wel berichten lezen als gast maar niet plaatsen.
in de 2e test gastboek voor gasten/publiek rechten daar kan dus wel nu bericht worden geplaatst door iedereen  maar worden zichtbaar als ik goedkeur zoals in 2 film.


M.v.g Leen
Laatst bewerkt 7 jaren 8 maanden geleden doorLeen.
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.437 seconden
Gemaakt door Kunena