Skip to main content

Vraag Phoca Gastenboek: geen formulier en alleen nog voor geregistreerden?

• henkvdbeukel
  • henkvdbeukel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
8 jaren 6 maanden geleden #14523 door henkvdbeukel
Beste Leen,

Hartelijk dank voor zoveel assistentie. Ik heb alleen heel veel moeite om te volgen wat je doet in de screencast, die helaas zonder geluidsbegeleiding is van wat je doet/beoogt in de verschillende stappen. Ook tekstueel zou stap1, stap 2, stap 3, etc misschien al een heel stuk verduidelijken bij je heen en weer springende cursor.

Begrijp ik het volgende nu goed, nadat ik je voorbeeld en filmpje een paar keer heb bekeken (ik heb e.e.a. genummerd, zodat je makkelijk evt in een antwoord kunt refereren)?
1. Je hebt onder Forum een ‘Gastenboek’ en een (eerst ‘Testboek’, later) ‘Gastestboek’?

2. Bij het eerste Gastenboek is registreren als Gebruiker noodzakelijk om een bericht te kunnen plaatsen?

3. En dan kun je ook alle berichten lezen?

4. Dat wordt geregeld vlgs de standaard instellingen van Phoca Guestbook, dat in de tegenwoordige versie standaard uit gaat van verplicht registreren? In mijn huidige joomla 2.5 versie moest je daar onder Opties bewust voor kiezen, maar die keuze zie ik nu niet meer.

5. Dat is de situatie in je 2e plaatje ‘Phoca Gastenboek Configuratie’ uit de Algemene Opties?

6. Dan heb je een 2e Gastestboek, waar je in het specifieke Gastenboek bij de Rechten ‘toegestaan’ hebt ingesteld voor Guest. En dat overrulet de Algemene Rechten instellingen onder Opties in het Control Panel?

7. Bij aanklikken van het Gastestboek krijg je meteen het Berichtenformulier te zien, dat iedere gast kan invullen en versturen. Krijgt hij meteen ook alle berichten te zien, zoals ‘Klaas test instellen’ en Leen, zo werkt het bij mij’ of pas na publiek vrijgeven van die berichten?

8. Die Guest kan dan wel of niet de berichten lezen? Waar stel je dat in?

9. Ik zie nu ‘Voeg een bericht toe’ en ‘Berichten’. Horen dat werkende tabs te zijn, waarmee je kunt kiezen voor de Invulformulier weergave dan wel voor weergave lezen van alle berichten. Die indruk kreeg ik uit de beschrijving van Phoca, maar hier zijn het geen keuze opties voor de ene of de andere weergave en lijken zowel het formulier als de berichten in éénzelfde  weergavescherm te zitten. Ik zag ergens bij de Phoca instellingen, dat je voor Formulier locatie oa ‘Boven’ of ‘Tab’ kan kiezen.

10. Denk je dat het bij mij niet verschijnen van een Berichtenformulier kan komen, doordat ik eerst die registratie blokkade moet opheffen?

11. Als ik er uiteindelijk toch aan zou moeten geloven om met registratie te werken wil ik geen ontsierend algemene Login Module in mijn navigatiebalk, omdat ik dat nergens voor gebruik. Als het alleen voor mijn Gastenboeken nodig is zou ik het eventueel onder de knop ‘Gastenboeken’ als submenu kunnen hangen om alleen te gebruiken bij de verschillende Gastenboeken in de sub-menu’s?

Zoals ik het tot nu toe had (en graag weer zou hebben in de nieuwe site www.olyphant.nl/Familydesk2 ) is te zien in www.olyphant.nl/Familydesk

Op Familydesk2 staan nu in de Algemene Opties ‘Instellen ACL (wat is dat?) & opties’ zowel bij public als bij Guest op ‘toegestaan.’
En in het specifieke ‘Gastenboek Algemeen’ de Rechten voor Public en Guest op ‘Toegestaan’ staan voor zoel ‘Post items’ als ‘Reply’. Kijken of het nu werkt.

. . . .  en nu werkt het! Met keurig een tab voor het plaatsen van een bericht als een voor het lezen van de berichten. En zonder verplichte registratie.

Nu alleen nog wat finetunen in layout en recaptcha toevoegen.

Heel hartelijk dank en vriendelijke groeten, Henk
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
8 jaren 6 maanden geleden #14528 door Leen
Hallo Henk,
Ik weet niet zeker of je problemen hier mee zijn opgelost ?.
zo ja mag je de topic zelf op opgelost zetten d.m.v de knop topic opgelost.
ps
en misschien is dat in  jou  gastenboeken de e-mail adressen te tonen een bewuste keuze
maar ik zelf zou dat nooit doen(i.v.m privacy gastenboek schrijvers)
:offtopic_happy:
En ja mijn uitleg is misschien niet 100 % maar ja ik test eigenlijk alleen maar
de aangebrachte vraag/probleem uit om oorzaak te vinden en zoals je misschien
was opgevallen had ik dit probleem in de nieuwste test versie joomla gemaakt en daar reageerde het een en ander wat anders .
vandaar dat ik ook die tabs nie kon laten zien maar in mijn test site moest ik
laad bootstrap aan zetten(zie mijn plaatje)
maar hopelijk was het toch nog een beetje nuttig :ontopic:

M.v.g Leen
Onderwerp is gesloten.
  • henkvdbeukel
  • henkvdbeukel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
8 jaren 6 maanden geleden #14530 door henkvdbeukel
Het was zeker nuttig Leen en leidde uiteindelijk ook tot de oplossing bij mij.
En ook je advies over wel/geen mail in het bericht neem ik over.
Nogmaals hartelijk bedankt voor je assistentie.
Aanvankelijk kon ik de 'Opgelost' knop niet vinden, maar nu klik ik hem aan.

Mvrgr, Henk
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.371 seconden
Gemaakt door Kunena