Skip to main content

Vraag Vragen over Joomla! extensies m.b.t. LMS en Forum functionaliteit

  • rges
  • rges's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
6 jaren 2 maanden geleden #16380 door rges
Hallo ,
Ik ben net begonnen met het ontdekken en plannen van Joomla! CMS.
Mijn Moodle LMS* (Open Source) was onherstelbaar gecrasht, waardoor ik opnieuw moet beginnen met al mijn (Engelstalige) cursussen online te brengen.
(Het betreft: cursus-structuur, inhoud, certificering; site-opmaak, navigatie, gebruikersbeheer, discussie fora etc. [teveel om op te noemen].)
Nu ben ik op zoek naar een waardige opvolger en zo ben ik uitgekomen bij Joomla! CMS.
Het feit dat ik Joomla v3.8.3 gemakkelijk geïnstalleerd kreeg en meteen draaiend op mijn WIMP* omgeving, heeft mijn nieuwsgierigheid gewekt.
Gaarne wil ik hier enkele vragen stellen over het vooraf plannen (Plan = stap 1 uit 'Introduction to the Joomla Beginner Class') van mijn inrichting van Joomla, vooral m.b.t. functionaliteit:
Elektronische Leer Omgeving, Sociale Netwerk met meerdere Forums, Responsive Design.
1. Op het gebied van gratis Joomla-plugins w.b. leeromgeving, heb ik gevonden:
a) LMS King Lite free .
Zie: www.king-products.net/

b) JoomShaper SP LMS
(Educon Version 2.5, Framework Helix3) en Joomshaper Page Builder.
Zie: www.joomshaper.com/

2. Op het gebied van gratis Joomla-plugins w.b. Social Networks / Forum, heb ik gevonden:
a) Community Builder
Zie: www.joomlapolis.com/

b) Disqus
Zie: disqus.com/

Heeft iemand ervaring met deze components/modules/plugins?
Deze onderdelen worden gratis aangeboden, maar ik krijg het gevoel dat je uiteindelijk toch iets moet gaan betalen. Klopt dat?

3. Joomla! v4
Weet iemand wanneer Joomla versie 4 uitkomt?
Het is dan maar de vraag welke components/modules/plugins nog werken in versie 4.

Alvast bedankt voor eventuele tips over 'Best Practices' m.b.t. installatie en functionele inrichting van Joomla!.
Vriendelijk groetend,
Rolf Snijders
Kerkrade
rolf.snijders at ziggo nl

* LMS = Learning Management System = Elektronische Leer Omgeving = ELO.
* WIMP = Windows 10 Pro, IIS v10, MySQLi v5.7, PHP v7.2

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 2 maanden geleden #16381 door Ron
Hallo,

als eerste heet ik je van harte welkom hier.

Goed om te horen dat je een nieuwe site wilt gaan bouwen met Joomla! dat is een goeie keuze ;)

Ben niet zo bekend met de extensies allen een beetje met Community Builder en daarmee kan je met de gratis versie al veel leuke dingen mee doen.

Als ik zou kiezen zou ik voor de lms van JoomShaper gaan die ziet er goed uit en heeft veel extra's

Zelf ben ik van mening als je de site echt maakt voor commerciële doeleinden dan zou ik de Pro versies van zulke extensies aankopen.
Voordeel je hebt meer extras en je krijgt support van de extensies bouwers.

Joomla! 4 release is nog niet veel bekend over.

Succes ermee en veel plezier hier.

Groeten Ron :)

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • rges
  • rges's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
6 jaren 2 maanden geleden - 6 jaren 2 maanden geleden #16383 door rges
Hallo Ron,
Bedankt voor jouw tips.

Begrijp ik het goed dat CB een losstaand programma is (met eigen opmaakstijl en navigatiestijl), waarmee je binnen Joomla een koppeling maakt, of wordt CB volledig/naadloos geïntegreerd in Joomla en kun je onderdelen van CB naar wens positioneren in Joomla?
Wat doe jij zoal met Community Builder w.b. functionaliteitskoppeling?

Groet, Rolf
Laatst bewerkt 6 jaren 2 maanden geleden doorrges.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
6 jaren 2 maanden geleden #16384 door Leen
Hallo Rolf,

ook namens mij welkom op dit forum.
Zoals je misschien al gemerkt heb is dit dus opgebouwd met op kunena forum extensies.
en dat draait dus gewoon in joomla omgeving.
dus opbouwen pet cursus zou dus gewoon in kunena een categorie gemaakt kunnen worden
net zoals op dit forum de verschillende versie joomla's etc
meer uitleg is hier te lezen Docu kunena

M.v.g Leen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 2 maanden geleden #16386 door Ron
Hallo Rolf,

ik gebruik CB om extra regels in het inlog formulier en gebruikersprofiel van joomla te doen.

Het is dus een apart formulier dus je bent niet bezig om de de core bestanden van joomla te veranderen.

CB is dus geïntegreerd in mijn geval gebruik ik het inlog formulier van CB i.p.v. die van Joomla.

De betaalde extensies ben ik niet bekend mee.

Groeten Ron :)

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.438 seconden
Gemaakt door Kunena