Skip to main content

Vraag Kunena forum in Nederlands met NL datum-formaat?

• Henk Hindriks
  • Henk Hindriks's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
3 jaren 7 maanden geleden #17833 door Henk Hindriks
Beantwoord door Henk Hindriks in topic Kunena forum in Nederlands met NL datum-formaat?
Hallo @Leen,

Ja, klopt. die eerste serie aanpassingen geeft in elk geval het juiste formaat. Bij de datepicker lijkt het in beeld goed te erken. Maar het opslaan gaat nog steeds net andersom. dd/mm wordt mm/dd.
Ergens zit er nog een omdraai-slag..
Dat met de cache is iets wat in elk kunena forum zit, heb ik gemerkt. nog een onderzoek waard..

Dank tot zo ver en mooi dat je er zo gezamenlijk vrij snel achter komt waar het allemaal in kan zitten. Ik vindt het wel "deep-down" in de distributie zitten. Dit moet een "probleem" zijn wat in alle niet US-landen speelt. Ik zou verwachten dat dit ergens in een ini file zou moeten kunnen worden afgehandeld..

Secretaris van Wijkcomité Helpman.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
3 jaren 7 maanden geleden #17834 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Kunena forum in Nederlands met NL datum-formaat?
Hallo @Henk,

Ja deze keer niet gemakkelijk maar komt ook denk ik een beetje dat  men bezich is om Kunena aan te passen naar Joomla 4.
De laatste tijd waren er veel foutjes en bugs zowel in kunena als in Blue-Eagle.
En dit is nu ook nog lastiger omdat Kunena versie 5.2.2 is en als ik het goed heb werken daar ook de  losse modules niet  die zijn voor versie 5.1.2
en ik had ook deze geboorte/verjaardags extensions.schultschik.com/schuweb-birth...irthday-module-2-0-1   module ooit maar ook die werkt nu ook maar deels .

M.v.g Leen
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
3 jaren 7 maanden geleden - 3 jaren 7 maanden geleden #17835 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Kunena forum in Nederlands met NL datum-formaat?
je zegt dit "andersom. dd/mm wordt mm/dd." dat is in mijn test niet meer het geval.
dus misschien nog ergens iets over het hoofd gezien de code's staan zijn soms echt wel lastig te vinden.
En staat bij administrog/algemene instelling tabblad server Website tijdzone op Amseterdam
Het zou ook nog kunen zijn dat in de bij Templates: Aanpassen template html map  misschien dingen van kunena staan.
en als ik het goed heb gebruik je deze rockettheme.com/joomla/templates/sirocco/ en diewerkt op gantry 4.xx ik heb
nog niet getest of mijn aanpassingen ook in gantry goe gaan

M.v.g Leen
Bijlagen:
Laatst bewerkt 3 jaren 7 maanden geleden door Leen.
Onderwerp is gesloten.
  • Henk Hindriks
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
3 jaren 7 maanden geleden #17836 door Henk Hindriks
Beantwoord door Henk Hindriks in topic Kunena forum in Nederlands met NL datum-formaat?
Hi Leen, klopt. Laatste Joomla versie, Rockettheme Sirocco op Gantry 4. Tijdzone staat op Amsterdam.

Misschien moet ik inderdaad maar gewoon even wachten op de volgende versies. Ik vond het wel een aardige puzzel, maar het gaat me eigenlijk veel te diep in allerlei modules om deze aanpassing correct door te voeren.
Dank in elk geval voor je oplossingen! Heel waardevol!

Onderwerp is gesloten.
Meer
3 jaren 7 maanden geleden #17838 door Ron
Ze hebben gereageerd en blijkt dat het niet eenvoudig is te veranderen het zit diep in de core van elke template.
github.com/Kunena/Kunena-Forum/issues/79...suecomment-789102682

Probleempje doet zich al vanaf 2019 voor en dan zou  je toch denken dat ze er iets mee gaan doen.

Wie weet dat in de toekomst in kunena templates in Joomla 4 deze optie misschien wel komt.

Groeten Ron :)

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Onderwerp is gesloten.
  • Henk Hindriks
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
3 jaren 7 maanden geleden #17840 door Henk Hindriks
O.K.  Dus dan inderdaad eerst maar terug naar de mm/dd/YYYY notatie.
Hopelijk inderdaad i de Joomla 4 versies. Mooi dat ze het nu weer eens te horen hebben gekregen dat het voor andere landen dan US best een issue is!!
Dank!!
Met vriendelijke groeten en tot een volgende keer ;-)

Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.404 seconden
Gemaakt door Kunena