Skip to main content

Vraag PHP uitvoeren na submit form backend

  • BeatusVir
  • BeatusVir's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
8 jaren 2 maanden geleden #13715 door BeatusVir
PHP uitvoeren na submit form backend werd gestart door BeatusVir
Beste Joomlagebruikers,

op het moment ben ik bezig met het ontwikkelen van een promotiemodule die responsief een rij afbeeldingen met een tekstje kan laten zien. Het werkt prima, afgezien van dat de afbeeldingen van verschillende formaten de layout verpesten. Omdat ik responsief de afbeeldingen wil laten zien kan ik dus geen fixed dimension gebruiken. Vervolgens dacht ik ze aan de hand van php de afbeelding voor het uitvoeren van de rest van de code te scalen en op te slaan in de cache folder. Dit maakt de module echter weer een stuk trager en het is ook niet zinvol om elke keer dat de pagina geladen wordt te checken of de afbeeldingen.


Ik wil echter een phpcode laten uitvoeren nadat de administator het format heeft gesubmit.

Dus:

<form>
<afbeelding a (200x400)>
<afbeelding b (400 x 800)>
<afbeelding c (600 x 1200>


Submit ->PHP code om afbeeldingen te resizen en opslaat in cache map-> Iemand surft naar de website -> PHP code om resizede afbeeldingen om te halen vanuit cache map(mod_module.php).

iemand enig idee of dit mogelijk is of moet men dan beslist een component programmeren, hierin heb ik me nog niet in verdiept.

PS: om het nog even te verduidelijken, ik weet hoe ik afbeeldingen kan resizen aan de hand van Jimage.
Onderwerp is gesloten.
Meer
8 jaren 2 maanden geleden #13720 door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: PHP uitvoeren na submit form backend

Het werkt prima, afgezien van dat de afbeeldingen van verschillende formaten de layout verpesten. Omdat ik responsief de afbeeldingen wil laten zien kan ik dus geen fixed dimension gebruiken.

De grootste afbeelding houdt in dit geval de kleinere tegen als ik het probleem goed begrijp. Om zo iets tegen te gaan geef ik in het css aan hoe hoog een vak moet zijn. Kan je iets met deze opmerking?

Alleen om een minimale hoogte in te stellen van 1200 pixels lijkt me wel erg hoog.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Onderwerp is gesloten.
  • BeatusVir
  • BeatusVir's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
8 jaren 2 maanden geleden #13737 door BeatusVir
Beantwoord door BeatusVir in topic Re: PHP uitvoeren na submit form backend
Hey Arjan, sorry voor de late reactie.
Het is juist dat ik de grotere afbeeldingen wil resizen zodat die even groot zijn als de andere in de rij én responsief zijn en de dimensies waren als voorbeeld bedoeld.
Het probleem is als volgt:

 
[img 1]              | [img 2]          |  [grotere image
  ]
[tekst]                | [tekst]           

[tekst]
etc.

Ik heb het nu aan de hand van de volgende Jscript opgelost.'

Code:
<?php if($auto_resize){ ?>     105 <script type="text/javascript">     106  (function($) {     107        alert("Test before resize");     108        jQuery(document).ready( function() {     109        var heightArray=$(".promoteImageContainer img").map( function(){     110                return $(this).height();     111        }).get();     112        var maxHeight = Math.min.apply(Math, heightArray);     113        $(".promoteImageContainer img").each( function() {     114                imgHeight = $(this).height();     115                imgWidth = $(this).width();     116                if(imgHeight > maxHeight){     117                        ratio = maxHeight / imgHeight;     118                        $(this).css("max-height", maxHeight);     119                        $(this).css("width", imgWidth*ratio);     120                }     121        });     122                });     123        alert("Test after resize");     124        })( jQuery);     125 </script>     126 <?php }?>

De vraag was eigenlijk meer of ik PHP code na het invullen van het format op de backend/adminstatorkant kan executen, na het submit. Ben daar namelijk zeer benieuw na (bijvoorbeeld voor het toevoegen van foutmeldingen)
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden
Gemaakt door Kunena