- Ontvangen bedankjes 0
Vraag Upgrade van 1.5.22 naar 2.5, help!
- CecileVW
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
10 jaren 8 maanden geleden #7949
door CecileVW
Upgrade van 1.5.22 naar 2.5, help! werd gestart door CecileVW
Ik heb alle topics hierover doorgelezen, maar ik snap er dus nog steeds helemaal niets van. Misschien moet ik er bij vermelden dat mijn kennis van websites nihil is en dat ik aangeboden heb me hierin te verdiepen voor mijn sportvereniging. Het belangrijkste is eigenlijk dat de site wel behouden blijft, maar geupdate wordt
Heb dus een poging gedaan de plugin redMIGRATOR te installeren, volgens mij staat deze nu in de site maar ik heb geen idee wat ik er mee moet. Kan iemand mij uit de brand helpen?
Heb dus een poging gedaan de plugin redMIGRATOR te installeren, volgens mij staat deze nu in de site maar ik heb geen idee wat ik er mee moet. Kan iemand mij uit de brand helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jan
- Gebruiker
10 jaren 8 maanden geleden #7952
door jan
Beantwoord door jan in topic Re: Upgrade van 1.5.22 naar 2.5, help!
Ik heb er niet echt ervaring mee maar wat ik er over lees is dat het nogal eens tot problemen leidt.
Naar mijn idee kun jen beter opnieuw beginnen en de tekst bestanden van de oude site opslaan zodat je die opnieuw kunt gebruiken.
Jan
Naar mijn idee kun jen beter opnieuw beginnen en de tekst bestanden van de oude site opslaan zodat je die opnieuw kunt gebruiken.
Jan
- Leen
- Administrator
- Geen zorgen voor de dag van morgen
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 202
10 jaren 8 maanden geleden #7955
door Leen
M.v.g Leen
Beantwoord door Leen in topic Re: Upgrade van 1.5.22 naar 2.5, help!
Hallo CecileVW ,
Allereerst Hartelijk welkom op het MijnJoomlaForum namens het gehele Team
Ik zelf heb ook niet echt veel ervaring met deze Upgrade
Maar ik neem aan dat voordat je gaat proberen eerst een goede backup maakt van de werkende website.(weet niet of Akeeba back-up ook al op de website draait) dus doe even deze handleiding er bij
help.mijnjoomlaforum.nl/Handleidingen-Jo...hoe-maak-je-dat.html
Daarna zou het denk ik toch goed moeten gaan als je deze
handleiding dan ook stap voor stap volgt.
help.mijnjoomlaforum.nl/Upgraden/upgrade...la-1-5-naar-2-5.html
Misschien krijg je nog meer goede tips van andere forum gebruikers voor dat je er echt aan gaat beginnen.
Allereerst Hartelijk welkom op het MijnJoomlaForum namens het gehele Team
Ik zelf heb ook niet echt veel ervaring met deze Upgrade
Maar ik neem aan dat voordat je gaat proberen eerst een goede backup maakt van de werkende website.(weet niet of Akeeba back-up ook al op de website draait) dus doe even deze handleiding er bij
help.mijnjoomlaforum.nl/Handleidingen-Jo...hoe-maak-je-dat.html
Daarna zou het denk ik toch goed moeten gaan als je deze
handleiding dan ook stap voor stap volgt.
help.mijnjoomlaforum.nl/Upgraden/upgrade...la-1-5-naar-2-5.html
Misschien krijg je nog meer goede tips van andere forum gebruikers voor dat je er echt aan gaat beginnen.
M.v.g Leen
- Arjan
- Gebruiker
10 jaren 8 maanden geleden #7958
door Arjan
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Beantwoord door Arjan in topic Re: Upgrade van 1.5.22 naar 2.5, help!
Goede tips kunnen pas gegeven worden als we weten om welke website het gaat Leen want dan kunnen we kijken welke extensies er allemaal in de website zitten.
Zouden we mogen weten om welke website het gaat?
Zouden we mogen weten om welke website het gaat?
- CecileVW
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
10 jaren 8 maanden geleden #7965
door CecileVW
Beantwoord door CecileVW in topic Re: Upgrade van 1.5.22 naar 2.5, help!
@Leen: als het goed is, heb ik inderdaad een backup gemaakt van de site. Een sql-bestand en een mapje met alle andere bestanden (zoals volgens die handleiding).
@Arjan: het gaat om www.voltige-wittegheit.nl . Naar wat ik begrepen heb zijn er niet veel extensies voor deze oude versie, dus zijn er weinig extensies gebruikt. Don't shoot me if I'm wrong
Helemaal opnieuw beginnen met een website zie ik persoonlijk niet zo zitten (als upgraden mogelijk is), want ik doe dit maar als vrijwilliger voor mn sportvereniging en heb hiernaast gewoon mn studie etcetera.
Kreeg verder pb'tjes over hulp of afstand. Of ik de login verder mag verspreiden moet ik overleggen met degene die medeverantwoordelijk is voor de website. Probeer het dus liever eerst zelf.
@Arjan: het gaat om www.voltige-wittegheit.nl . Naar wat ik begrepen heb zijn er niet veel extensies voor deze oude versie, dus zijn er weinig extensies gebruikt. Don't shoot me if I'm wrong
Helemaal opnieuw beginnen met een website zie ik persoonlijk niet zo zitten (als upgraden mogelijk is), want ik doe dit maar als vrijwilliger voor mn sportvereniging en heb hiernaast gewoon mn studie etcetera.
Kreeg verder pb'tjes over hulp of afstand. Of ik de login verder mag verspreiden moet ik overleggen met degene die medeverantwoordelijk is voor de website. Probeer het dus liever eerst zelf.
- Arjan
- Gebruiker
10 jaren 8 maanden geleden #7966
door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: Upgrade van 1.5.22 naar 2.5, help!
Event list is de kalender aan de linkerkant en dus een module die al geplaatst is met daarbij ook het component.
Dan moet ook de template worden aangepast want deze werkt niet onder Joomla 2.5.* of 3.*.
Er staan aardig wat artikelen in maar voor zo ver ik kan zien geen andere rare dingen.
Je kan kijken of J2xml iets voor je is.
Vind deze wel lekker makkelijk en simpel. En meer heb je niet nodig om de artikelen en gebruikers om te zetten. Moet je wel het menu opnieuw opbouwen.
Als je dan alle artikelen hebt over gezet dan moet je deze ook allemaal controleren of er geen interne link in staat.
Wel aardig wat werk als ik het even mag opmerken.
Dan moet ook de template worden aangepast want deze werkt niet onder Joomla 2.5.* of 3.*.
Er staan aardig wat artikelen in maar voor zo ver ik kan zien geen andere rare dingen.
Je kan kijken of J2xml iets voor je is.
Vind deze wel lekker makkelijk en simpel. En meer heb je niet nodig om de artikelen en gebruikers om te zetten. Moet je wel het menu opnieuw opbouwen.
Als je dan alle artikelen hebt over gezet dan moet je deze ook allemaal controleren of er geen interne link in staat.
Wel aardig wat werk als ik het even mag opmerken.
Tijd voor maken pagina: 0.388 seconden