Skip to main content

Vraag Menu / categorieen niet meer zichtbaar na upgrade

  • IndigoColors
  • IndigoColors's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
7 jaren 11 maanden geleden #14121 door IndigoColors
Menu / categorieen niet meer zichtbaar na upgrade werd gestart door IndigoColors
Hoi,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben dit jaar overgestapt naar een andere hoster maar kreeg om de 2 dagen een melding dat mijn schijfruimte verbruikt was terwijl dit niet zo was en kon ik ook geen emails meer ontvangen en verzenden. Na veel zoeken bleek het te gaan om een error log dat constant terug kwam na het verwijderen.

Degene die mijn websites had overgezet heeft toen voorgesteld om een upgrade van Joomla uit te voeren. Ik had 1.5.22 en op 10 maart heeft ze een upgrade gedaan naar 1.5.26 (Virtuemart 1.1.9). De php versie bij mijn oude hoster was 5.3 en dat is bij mijn nieuwe hoster 5.4. De error log en email problemen zijn sindsdien niet meer terug gekomen dus ik was heel blij.

Maar tot mijn schrik is er na de upgrade een groot probleem ontstaan waardoor heel veel knoppen in Joomla / Virtuemart niet meer werken en mijn hele menu (categorieën) niet meer zichtbaar zijn op mijn website (webshop) en er dus ook niets besteld kan worden. Helaas weet degene die mij hier mee hielp niet wat er gebeurd is en hoe de het menu (de categorieën) weer zichtbaar gezet kunnen worden dus ik zit echt met mijn handen in het haar nu omdat ik hier zelf totaal geen verstand van heb maar er dus al een tijd niets besteld kan worden via mijn webshop.

Voorbeelden van problemen na upgrade:
- Als ik in Virtuemart ga kijken dan kan ik gewoon alle categorieën zien maar ze staan niet zichtbaar in de webshop
- Ik kan een nieuwe categorie aanmaken maar de knop Opslaan werkt dan niet
- Als ik wil inloggen bij Joomla dan moet ik nu steeds 2x klikken op de inlogbutton voordat ik ingelogd ben
- Ik kan geen nieuwsbrieven meer maken, de knop Nieuw werkt niet 
- Ik kan geen nieuwe producten toevoegen, de knop Nieuw werkt niet
- Heel veel knoppen werken niet meer
- Mensen kunnen nu niets meer bestellen omdat het hele Menu / Categorieën zijn verdwenen

Is er iemand die weet hoe dit opgelost kan worden en mij zou willen helpen hiermee via TeamViewer / Telefonisch?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Ivy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 11 maanden geleden #14122 door Ron
Hallo Ivy,

Namens het gehele team heet ik je van harte welkom op MijnJoomlaForum.

Zoals je al zegt je zit bij nieuwe hosting met een nieuwe php versie 5.4 en dit is de boosdoener van dit probleem.
Je kan beter eerst kijken of je bij je hosting de php versie omlaag kan laten zetten.

Sommige hosting bedrijven bieden via het controlpanel aan welke php versie je wilt gebruiken.

De gene die het heeft overgezet kan die jou niet helpen? waarschijnlijk niet anders vraag je het hier niet  :(

En inmiddels hebben we joomla 3.5 de versie waar jij nu mee draait is zeer onveilig!

We horen van je.

Groeten Ron  ;D

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • IndigoColors
  • IndigoColors's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
7 jaren 11 maanden geleden - 7 jaren 11 maanden geleden #14123 door IndigoColors
Beantwoord door IndigoColors in topic Re: Menu / categorieen niet meer zichtbaar na upgrade

Hallo Ivy,

Namens het gehele team heet ik je van harte welkom op MijnJoomlaForum.

Zoals je al zegt je zit bij nieuwe hosting met een nieuwe php versie 5.4 en dit is de boosdoener van dit probleem.
Je kan beter eerst kijken of je bij je hosting de php versie omlaag kan laten zetten.

Sommige hosting bedrijven bieden via het controlpanel aan welke php versie je wilt gebruiken.

De gene die het heeft overgezet kan die jou niet helpen? waarschijnlijk niet anders vraag je het hier niet  :(

En inmiddels hebben we joomla 3.5 de versie waar jij nu mee draait is zeer onveilig!

We horen van je.

Groeten Ron  ;D


Hoi Ron,
Dank je wel voor het welkom heten  :)

Ik ga gelijk een ticket aanmaken om het na te vragen bij Budget Webhosting want ik weet zelf niet zo goed waar ik die php versie omlaag kan zetten via het controlpanel.

Zodra ik antwoord heb van hun dan kom ik hier weer even terug. Voor nu alvast bedankt voor de tip!

Groetjes Ivy

ps: ik heb sinds februari die andere hoster en de webshop en alle knoppen etc werkten toen nog perfect, het probleem is pas ontstaan toen dat vrouwtje de upgrade naar 1.5.26 uitgevoerd had. Ligt het dan wel aan de php versie als ie het toch bijna een maand goed werkte? (op de webshop error log na dan)
Laatst bewerkt 7 jaren 11 maanden geleden doorIndigoColors.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 11 maanden geleden #14125 door Ron
Hallo,

vreemd dat hij het eerst wel deed en na update van het vrouwtje niet meer.

Ik vermoed dat de webshop extensie ook geüpdatet is en niet overweg kan met deze php versie.

Maar dit is een speld in hooiberg aan het zoeken want kan zo veel wezen.

Om welke site gaat het?

Groeten Ron




Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 11 maanden geleden #14129 door Ron
Hallo,

was benieuwd of je al wat verder was gekomen?

Groeten Ron

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • IndigoColors
  • IndigoColors's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
7 jaren 11 maanden geleden #14169 door IndigoColors
Beantwoord door IndigoColors in topic Re: Menu / categorieen niet meer zichtbaar na upgrade

Hallo,

was benieuwd of je al wat verder was gekomen?

Groeten Ron


Hoi Ron,

Ik kreeg dit antwoord terug van mijn hoster: Dat is helaas niet mogelijk, PHP 5.3 is end-offline. Uw Joomla script is sterk verouderd is waarschijnlijk en nooit is ge-update, deze is niet meer compatible met de huidige PHP standaard, u zult uw script dus z.s.m. moeten upgraden naar de laatste versie: eerst naar Joomla 1.5 stable, daarna naar Joomla 2.5 en daarna naar Joomla 3.4.x. 

Dat vrouwtje die mij hielp met Joomla zaken had dus een update gedaan en sindsdien werkt zo goed als niets meer, zij is nu een nieuwe webshop aan het maken voor mij via haar eigen domein en Joomla 3.4.8. Helaas is ze niet echt bekend met deze laatste versie en moet zij zich hier ook in verdiepen dus verloopt het allemaal iets langzamer dan ik had gehoopt.

De homepagina is nu bijna af, het menu / categorieen zijn zichtbaar dus nu is het aan mij om alle artikelen/foto's/teksten/prijzen etc in de nieuwe webshop te plaatsen en de categorieen op volgorde te plaatsen. Dit laatste lukt me helaas niet en dat vrouwtje krijg ik telefonisch niet te pakken op dit moment.

Kan jij me misschien uitleggen hoe ik de volgorde van de categorieen verander? Ik had overal waar er een 0 staat de cijfers aangepast naar de volgorde die ik wenste maar zie nergens een knop Opslaan en als ik klik op website tonen dan staan ze in de volgorde zoals dat vrouwtje ze aangemaakt heeft.



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.694 seconden
Gemaakt door Kunena