- Ontvangen bedankjes 0
Vraag inloggegevens kwijt
- evsmedia
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
11 jaren 7 maanden geleden #1063
door evsmedia
inloggegevens kwijt werd gestart door evsmedia
Mijn webmaster is ermee gestopt en weet mijn inloggegevens niet meer. Moet het nu zelf proberen, maar dan moet ik er wel inkomen.
Ik kan wel in het host pakket komen. Mijn Hot staat op het punt mijn website te verwijderen omdat deze een hele lange tijd niet geupdate is.
Wie weet hoe ik mijn inloggegevens kan achterhalen of resetten
Ruud Dankelman
Ik kan wel in het host pakket komen. Mijn Hot staat op het punt mijn website te verwijderen omdat deze een hele lange tijd niet geupdate is.
Wie weet hoe ik mijn inloggegevens kan achterhalen of resetten
Ruud Dankelman
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ron
- Administrator
11 jaren 7 maanden geleden - 11 jaren 7 maanden geleden #1064
door Ron
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Beantwoord door Ron in topic Re: inloggegevens kwijt
Hallo Ruud,
nogmaals welkom bij MijnJoomlaForum
Kijk hier eens ---> www.byte.nl/wiki/Joomla_Wachtwoord_Kwijt
Scroll naar beneden naar "Wachtwoord instellen via de Joomla database" hier staat duidelijk dus hoe je via de database je wachtwoord kan wijzigen.
Succes ermee.
Groetjes Ron
ps maak vooraf even een backup!
nogmaals welkom bij MijnJoomlaForum
Kijk hier eens ---> www.byte.nl/wiki/Joomla_Wachtwoord_Kwijt
Scroll naar beneden naar "Wachtwoord instellen via de Joomla database" hier staat duidelijk dus hoe je via de database je wachtwoord kan wijzigen.
Succes ermee.
Groetjes Ron
ps maak vooraf even een backup!
Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Laatst bewerkt 11 jaren 7 maanden geleden doorRon.
- Lazy Garfield
- Gebruiker
11 jaren 7 maanden geleden - 11 jaren 7 maanden geleden #1065
door Lazy Garfield
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens, dat scheelt deze luie kater een hoop werk.
Beantwoord door Lazy Garfield in topic Re: inloggegevens kwijt
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens, dat scheelt deze luie kater een hoop werk.
Laatst bewerkt 11 jaren 7 maanden geleden doorLazy Garfield.
- Otto
- Gebruiker
- Er bestaan geen domme vragen
11 jaren 7 maanden geleden - 11 jaren 7 maanden geleden #1079
door Otto
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!
Beantwoord door Otto in topic Re: inloggegevens kwijt
Hallo Ruud,
Vervelende situatie. Is je site misschien ook gehackt doordat deze niet geupdate is?
Voor het updaten heb je namelijk geen login naar de backend van Joomla nodig.
Het updaten van Joomla 1.5. doe je via FTP en je hoster kan je eventueel de FTP gegevens verstrekken.
Het update pakket naar de laatste versie vind je hier:
downloads.mijnjoomlaforum.nl/Updatepakke...26-stable-patch.html
Dit pakket kun je op je bureaublad zetten en vervolgens met je FTP cliënt, bijvoorbeeld Filezilla, over je bestaande installatie heen zetten.
Vergeet overigens niet van tevoren een backup te maken. Dit kun je vaak ik het beheerpaneel van je host doen. Gaat dit niet, download dan alle bestanden naar een map op je bureaublad.
Als je de update gedaan hebt, dan kun je via PHPmyAdmin Joomla weer toegankelijk maken. De wachtwoorden in Joomla zijn gecodeerd met een MD5 Hash, je kunt ze niet herstellen maar wel in je database wijzigen. Hoe doe je dat?
1. Download je configuration.php deze vind je in de root van je site (public_html, www, httpdocs) en open hem met een editor.
2. Zoek de volgende waarden:
- public $user = 'gebruiker';
- public $password = 'wachtwoord'
3. Kijk bij je hoster(FAQ) hoe je PHPmyAdmin kunt bereiken.
4. Log hierop in met de gegevens die je in punt 2 gevonden hebt.
5. Navigeer naar de tabel 'prefix_users' (jos_users bij Joomla 1.5.x)
6. Zoek hier het record op met de naam 'Administrator' en username 'admin'
7. Klik op de 'edit'-knop aan de linkerkant van het record (het potloodje)
8. Vervang de waarde in het veld 'password' door de waarde 'c6f4c6cdb6a72b8d799aefcc145b10e5' (zonder quotes).
9. Klik op 'Go' (of 'Start') en sla de wijziging op
10. zodra je dit gedaan hebt kun je inloggen met de gebruikersnaam van het admin account en het wachtwoord mijnjoomlaforum
Ten laatste het volgende. Je maakt gebruik van Joomla 1.5, dit wordt al vanaf september 2012 niet meer door de Joomla gemeenschap onderhouden en wordt daardoor onveilig. Vandaar waarschijnlijk de opmerking van je hoster. Het is zeer raadzaam om een plan te maken om je site te migreren naar Joomla 2.5.x of een nieuwe vervangende site te gaan bouwen.
Vervelende situatie. Is je site misschien ook gehackt doordat deze niet geupdate is?
Voor het updaten heb je namelijk geen login naar de backend van Joomla nodig.
Het updaten van Joomla 1.5. doe je via FTP en je hoster kan je eventueel de FTP gegevens verstrekken.
Het update pakket naar de laatste versie vind je hier:
downloads.mijnjoomlaforum.nl/Updatepakke...26-stable-patch.html
Dit pakket kun je op je bureaublad zetten en vervolgens met je FTP cliënt, bijvoorbeeld Filezilla, over je bestaande installatie heen zetten.
Vergeet overigens niet van tevoren een backup te maken. Dit kun je vaak ik het beheerpaneel van je host doen. Gaat dit niet, download dan alle bestanden naar een map op je bureaublad.
Als je de update gedaan hebt, dan kun je via PHPmyAdmin Joomla weer toegankelijk maken. De wachtwoorden in Joomla zijn gecodeerd met een MD5 Hash, je kunt ze niet herstellen maar wel in je database wijzigen. Hoe doe je dat?
1. Download je configuration.php deze vind je in de root van je site (public_html, www, httpdocs) en open hem met een editor.
2. Zoek de volgende waarden:
- public $user = 'gebruiker';
- public $password = 'wachtwoord'
3. Kijk bij je hoster(FAQ) hoe je PHPmyAdmin kunt bereiken.
4. Log hierop in met de gegevens die je in punt 2 gevonden hebt.
5. Navigeer naar de tabel 'prefix_users' (jos_users bij Joomla 1.5.x)
6. Zoek hier het record op met de naam 'Administrator' en username 'admin'
7. Klik op de 'edit'-knop aan de linkerkant van het record (het potloodje)
8. Vervang de waarde in het veld 'password' door de waarde 'c6f4c6cdb6a72b8d799aefcc145b10e5' (zonder quotes).
9. Klik op 'Go' (of 'Start') en sla de wijziging op
10. zodra je dit gedaan hebt kun je inloggen met de gebruikersnaam van het admin account en het wachtwoord mijnjoomlaforum
Ten laatste het volgende. Je maakt gebruik van Joomla 1.5, dit wordt al vanaf september 2012 niet meer door de Joomla gemeenschap onderhouden en wordt daardoor onveilig. Vandaar waarschijnlijk de opmerking van je hoster. Het is zeer raadzaam om een plan te maken om je site te migreren naar Joomla 2.5.x of een nieuwe vervangende site te gaan bouwen.
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!
Laatst bewerkt 11 jaren 7 maanden geleden doorOtto.
- Ron
- Administrator
11 jaren 6 maanden geleden #1128
door Ron
Beantwoord door Ron in topic Re: inloggegevens kwijt
Hallo Ruud,
is het inmiddels gelukt?
We horen van je
Groetjes Ron
is het inmiddels gelukt?
We horen van je
Groetjes Ron
- Jheroen
- Gebruiker
11 jaren 6 maanden geleden #1137
door Jheroen
Met vriendelijke groet, Jheroen Briels
www.joomlapartner.nl , websites - maatwerk - migratie - design
www.joomlahostingsupport.nl , Joomla! hosting - chmodvrij - prima support - concurrerende tarieven
KvK: 32083434
Beantwoord door Jheroen in topic Re: inloggegevens kwijt
Ben benieuwd... misschien is Ruud de inlog voor hier ook kwijt :offtopic_happy:
Met vriendelijke groet, Jheroen Briels
www.joomlapartner.nl , websites - maatwerk - migratie - design
www.joomlahostingsupport.nl , Joomla! hosting - chmodvrij - prima support - concurrerende tarieven
KvK: 32083434
Tijd voor maken pagina: 0.564 seconden