Skip to main content

Vraag gehackte website

• Jacqueline Verhoef
  • Jacqueline Verhoef's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 11 maanden geleden #1422 door Jacqueline Verhoef
gehackte website werd gestart door Jacqueline Verhoef
Beste mensen,

Net op het forum en al gelijk een groot probleem:
De website die ik heb gemaakt voor kunst in Opsterland is sinds afgelopen zaterdag niet meer bereikbaar. Er schijnt bij de server iets gebeurd te zijn. Maandag kreeg ik de melding dat de website gehackt is. Ik begrijp uit hun informatie dat ik misschien niet zorgvuldig genoeg geweest ben met het beveiligen, updaten etc.
Maar ik wil graag de website weer online hebben. Weet alleen niet welke stappen ik daarvoor moet nemen. Heb de virusscanner al over de computer gehaald, daar komt niets te voorschijn.
Ik zou wat hulp heel erg op prijs stellen.

met groet,
Jacqueline
Onderwerp is gesloten.
Meer
11 jaren 11 maanden geleden - 11 jaren 11 maanden geleden #1428 door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: gehackte website
Sorry, maar onderstaande had ik als eerst getypt en daarna zag ik jouw voorstelbericht met daarin de naam van de hoster. Als ik kijk naar wat hij vraagt voor het hosten van jouw site kan die dan niet gewoon even een back-up terug zetten!
Ik betaal minder maar bij doen ze dat als ik er om vraag.

Indien de hoster niet meewerkt dan graag antwoord op het onderstaande;

De eerste vraag was;

Waar kan je wel bij komen?

En dan gelijk maar de verduidelijkende subvragen;

Kan je in je administratiegedeelte komen
Kan je met ftp je site beheren?
Kan je in het administratiegedeelte van je hoster komen?
Kan je bij je database komen?

Als we dat weten kunnen we beter advies geven.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Laatst bewerkt 11 jaren 11 maanden geleden door Arjan.
Onderwerp is gesloten.
  • Jacqueline Verhoef
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 11 maanden geleden #1430 door Jacqueline Verhoef
Beantwoord door Jacqueline Verhoef in topic Re: gehackte website
Beste Arjan,

Vanmiddag heb ik emailcontact gehad met mijn host. Het lijkt erop dat ze inderdaad een nieuwe account voor mijn website aangemaakt hebben. Via een aparte link kon ik in mijn administratie komen en via een andere url kon ik op de frontpagina van de website komen. Die zag er goed uit, dus ik heb het idee dat het wel meevalt.......HOOOP ik!
Omdat ik niet in de terminologie zit, is het mij nog niet helemaal duidelijk hoe en wat, maar heb die vraag weer bij hen neergelegd.
Je hebt gelijk als je stelt dat ze voor het bedrag dat ze vragen, ook enige hulp mogen bieden. Maar inmiddels krijg ik die dus ook wel, al zijn ze niet echt heel duidelijk, maar dat kan ook met mijn onkunde te maken hebben.
Ik wacht dus nog even op antwoord van hun kant. Mocht ik er toch niet uitkomen, dan meld ik me weer hier.
Het voelt goed dat er mensen zijn die met me meedenken,

waarvoor dank,
Jacqueline
Onderwerp is gesloten.
  • Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Meer
11 jaren 11 maanden geleden - 11 jaren 11 maanden geleden #1450 door Renata
Beantwoord door Renata in topic Re: gehackte website
Hoi  Jacqueline

Ik hoop van harte dat je je probleem mbt gehacked zijn kunt oplossen. We wachten eerst de reactie van je host af.

Wat je zelf alvast zou kunnen doen is hen vragen of ze een recente schone backup van je website terug kunnen zetten.
Scan je eigen pc heel goed, want de meeste hacks gebeuren namelijk via een besmette pc van de beheerder! Scan je pc dus met behulp van diverse scanners.
Verander al je wachtwoorden en inlognamen, dus van Joomla, ftp, database en je control panel van de host.

Verder heeft de host wel een beetje gelijk mbt onderhoud van je website. Je draait een oude versie van Joomla, wat allang niet meer ondersteund wordt door Joomla zelf. Eigenlijk maak je het hierdoor voor hackers best wel gemakkelijk . Ons dringend advies is te upgraden naar de laatste 2.5 versie van Joomla. Heb je een eenvoudige website? Dan zou ik gewoon met een schone lei beginnen en je website nabouwen in de laatste Joomla 2.5 serie via een schone en nieuwe install.

Hier vind je basis regels om je website zo veilig mogelijk te houden:

forum.mijnjoomlaforum.nl/joomla-2-5-veil...r-veiligheid-joomla/

Succes!
Groetjes
Renata

ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Laatst bewerkt 11 jaren 11 maanden geleden door Renata.
Onderwerp is gesloten.
  • Jacqueline Verhoef
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 11 maanden geleden #1484 door Jacqueline Verhoef
Beantwoord door Jacqueline Verhoef in topic Re: gehackte website
Hallo Renata,

De host komt inderdaad met het probleem van een verouderde versie van Joomla, die moeilijk te beveiligen is. Ik heb geprobeerd in te loggen maar ik kom nergens meer in. De website is niet zo heel ingewikkeld maar er staat heel veel informatie in van/over andere mensen(kunstenaars in Opsterland), en bovendien inschrijfformulieren die via de website ingevuld en verzonden kunnen worden. Dus als ik de site niet opnieuw zou hoeven te maken, zou me dat heel erg veel werk besparen. Is het mogelijk om de verouderde versie om te zetten naar de laatste versie van Joomla? Deze vraag heb ik ook aan de host gesteld. En wacht dus weer op antwoord.

Met groet, Jacqueline
Onderwerp is gesloten.
Meer
11 jaren 11 maanden geleden #1485 door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: gehackte website

Is het mogelijk om de verouderde versie om te zetten naar de laatste versie van Joomla?

Snel en kort antwoord, Ja.

Iets uitgebreider betekent het dat je template moet worden omgezet naar Joomla 2.5 maar de inhoud kan snel worden overgenomen.

Zelf heb ik het gedaan voor mijn eigen site op de moeilijke manier maar ik heb toen ook gelijk alles logischer ingedeeld en ook het een en ander weg gegooid.

En met hulp van de vele leden alhier moet het jouw ook wel lukken.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.411 seconden
Gemaakt door Kunena