- Ontvangen bedankjes 0
Vraag gehackte website joomla 1.5 herstellen
- pvdhurk
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
11 jaren 3 maanden geleden - 11 jaren 3 maanden geleden #5842
door pvdhurk
gehackte website joomla 1.5 herstellen werd gestart door pvdhurk
Mijn website is gehackt en ik wil deze weer gaan gebruiken in een simple vorm. Is dit te herstellen.
gr. Peter
edit Renata: om onze leden te beschermen tegen besmetting ben ik zo vrij geweest de url van de website te verwijderen.
gr. Peter
edit Renata: om onze leden te beschermen tegen besmetting ben ik zo vrij geweest de url van de website te verwijderen.
Laatst bewerkt 11 jaren 3 maanden geleden door pvdhurk.
Onderwerp is gesloten.
- Arjan
- Gebruiker
11 jaren 3 maanden geleden #5843
door Arjan
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Beantwoord door Arjan in topic Re: gehackte website joomla 1.5 herstellen
Kan het ook zijn dat de hoster de php vernieuwd heeft met een hogere versie?
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Onderwerp is gesloten.
- pvdhurk
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 3 maanden geleden #5845
door pvdhurk
Beantwoord door pvdhurk in topic Re: gehackte website joomla 1.5 herstellen
nee er is niets veranderd. Ik kan de regels in joomla ook niet verwijderen
Onderwerp is gesloten.
- GahanZwart
- Gebruiker
11 jaren 3 maanden geleden #5877
door GahanZwart
Gahan Zwart
CMSJoy
Beantwoord door GahanZwart in topic Re: gehackte website joomla 1.5 herstellen
URL is weggehaald om zeer goede redenen. Maar daardoor kan ik niet meer zelf kijken.
Wat is er met je site gebeurd? Pagina's en tekst veranderd etc?
Anyway, vragen aan jou zijn: heb je misschien nog backups gemaakt van je site (of je hoster) waarmee je een ongehackte versie kan terugzetten?
Zo nee, dan je Joomla admin wachtwoord, FTP wachtwoord, database wachtwoord, evt admin paneel wachtwoord vervangen door een moeilijker wachtwoord dan je had. Als dat gebeurd is updaten naar de laatste 1.5.x versie (op dit moment 1.5.26 + nog een patch). Of evt. upgraden naar Joomla 2.5.x (op dit moment 2.5.14) met een tool zoals Jupgrade. Sowieso alle extensies nalopen en deze zoveel mogelijk updaten. Als je op de Joomla Extensions website tegenkomt dat de extensie er niet meer is, dan is er een probleem mee geweest en kan je die beter niet meer gebruiken. Oh ja en al je bestanden checken of die nog wel in orde zijn met bijvoorbeeld de Sucuri website scanner: sitecheck.sucuri.net/scanner/
Die scanner geeft ook aan waar evt malwareinfecties zitten. Die moeten dan worden schoongemaakt.
Het is een flinke klus helaas, en er is geen 100% garantie dat je site weer schoon wordt.
Wat is er met je site gebeurd? Pagina's en tekst veranderd etc?
Anyway, vragen aan jou zijn: heb je misschien nog backups gemaakt van je site (of je hoster) waarmee je een ongehackte versie kan terugzetten?
Zo nee, dan je Joomla admin wachtwoord, FTP wachtwoord, database wachtwoord, evt admin paneel wachtwoord vervangen door een moeilijker wachtwoord dan je had. Als dat gebeurd is updaten naar de laatste 1.5.x versie (op dit moment 1.5.26 + nog een patch). Of evt. upgraden naar Joomla 2.5.x (op dit moment 2.5.14) met een tool zoals Jupgrade. Sowieso alle extensies nalopen en deze zoveel mogelijk updaten. Als je op de Joomla Extensions website tegenkomt dat de extensie er niet meer is, dan is er een probleem mee geweest en kan je die beter niet meer gebruiken. Oh ja en al je bestanden checken of die nog wel in orde zijn met bijvoorbeeld de Sucuri website scanner: sitecheck.sucuri.net/scanner/
Die scanner geeft ook aan waar evt malwareinfecties zitten. Die moeten dan worden schoongemaakt.
Het is een flinke klus helaas, en er is geen 100% garantie dat je site weer schoon wordt.
Gahan Zwart
CMSJoy
Onderwerp is gesloten.
- pvdhurk
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 3 maanden geleden - 11 jaren 3 maanden geleden #5879
door pvdhurk
Beantwoord door pvdhurk in topic Re: gehackte website joomla 1.5 herstellen
Bedankt voor je advies. Helaas geen backup van de ongehackte versie. Ga alle bestanden checken zoals je zegt. Kun je niet meer op de site verwijderd kijken??
gr. Peter
gr. Peter
Laatst bewerkt 11 jaren 3 maanden geleden door pvdhurk.
Onderwerp is gesloten.
- Renata
- Administrator
- Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
11 jaren 3 maanden geleden #5881
door Renata
ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Beantwoord door Renata in topic Re: gehackte website joomla 1.5 herstellen
Beste pvdhurk
Ik verzoek je dringend niet hier de url van je website te vermelden! Dit om te voorkomen dat leden van ons forum je website gaan bezoeken waardoor de pc's van hen besmet kunnen raken.
Indien iemand je graag wilt helpen en het risico neemt je website te bezoeken (respect!) dan stel ik voor de url even te pmen naar die persoon. Wel hoop ik dat jullie dit probleem hier verder op het forum oplossen zodat andere leden van ons de gelegenheid krijgen hiervan te leren.
Groetjes
Renata
Ik verzoek je dringend niet hier de url van je website te vermelden! Dit om te voorkomen dat leden van ons forum je website gaan bezoeken waardoor de pc's van hen besmet kunnen raken.
Indien iemand je graag wilt helpen en het risico neemt je website te bezoeken (respect!) dan stel ik voor de url even te pmen naar die persoon. Wel hoop ik dat jullie dit probleem hier verder op het forum oplossen zodat andere leden van ons de gelegenheid krijgen hiervan te leren.
Groetjes
Renata
ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.403 seconden