- Ontvangen bedankjes 0
Vraag totaaltelling en advies
- KvH
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
11 jaren 9 maanden geleden #3871
door KvH
totaaltelling en advies werd gestart door KvH
Hoi,
Sinds vorige week werk ik met BreezingForms en langzaam begint mijn formulier vorm te krijgen. Wat me echter nog niet gelukt is, ondanks de verschillende topics, ik wil een formulier maken waar de lezer zijn stroomverbruikers invult en zo uiteindelijk een advies voor een recreatieaccu krijgt. Nu heb ik per verbruiker al een automatisch berekende capaciteit in een tekstveld. De formule die ik daarvoor gebruik is
function ff_ZithC_action(element, action)
{
ff_getElementByName('ZithC').value =
Math.round(Number(ff_getElementByName('ZithV').value)/12*
Number(ff_getElementByName('ZithT').value));
}
// ff_ZithC_action
Nu wil ik echter al die berekende capaciteiten bij elkaar optellen en een totaal genereren. Moet ik dan bij elke berekende capaciteit ook al een formule zetten, of alleen in het tekstveld waar ik het totaal wil hebben.
Daarnaast wil ik straks aan de hand van het berekende capaciteit totaal een advies naar voren laten komen met de voor die capaciteit geschikte recreatieaccu's van de site. Kan iemand mij alsjeblieft een tip geven hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
Alvast heel veel dank voor de moeite. je kunt mijn formulier bekijken op www.caravanencamperaccu.nl/index.php/77
Sinds vorige week werk ik met BreezingForms en langzaam begint mijn formulier vorm te krijgen. Wat me echter nog niet gelukt is, ondanks de verschillende topics, ik wil een formulier maken waar de lezer zijn stroomverbruikers invult en zo uiteindelijk een advies voor een recreatieaccu krijgt. Nu heb ik per verbruiker al een automatisch berekende capaciteit in een tekstveld. De formule die ik daarvoor gebruik is
function ff_ZithC_action(element, action)
{
ff_getElementByName('ZithC').value =
Math.round(Number(ff_getElementByName('ZithV').value)/12*
Number(ff_getElementByName('ZithT').value));
}
// ff_ZithC_action
Nu wil ik echter al die berekende capaciteiten bij elkaar optellen en een totaal genereren. Moet ik dan bij elke berekende capaciteit ook al een formule zetten, of alleen in het tekstveld waar ik het totaal wil hebben.
Daarnaast wil ik straks aan de hand van het berekende capaciteit totaal een advies naar voren laten komen met de voor die capaciteit geschikte recreatieaccu's van de site. Kan iemand mij alsjeblieft een tip geven hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
Alvast heel veel dank voor de moeite. je kunt mijn formulier bekijken op www.caravanencamperaccu.nl/index.php/77
Onderwerp is gesloten.
- KvH
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 8 maanden geleden #4035
door KvH
Beantwoord door KvH in topic Re: totaaltelling en advies
Wat jammer dat niemand mij aan kan geven hoe ik een totaaltelling van de tekstvelden kan maken in mijn formulier. Voor het advies heb ik al een oplossing gevonden maar het berekenen van het totaal lukt me nog niet. Ik heb al verschillende voorbeeldcodes geprobeerd, maar het tekstvak waar het totaal zou moeten verschijnen blijft leeg... Ik ben helemaal niet thuis in de programmeercodes en doe erg veel in de WYSIWG editor. Weet ook niet of ik de code bij de initialisatiescripts of bij de actionscripts moet zetten.
Onderwerp is gesloten.
- Leen
- Administrator
- Geen zorgen voor de dag van morgen
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 205
11 jaren 8 maanden geleden #4038
door Leen
M.v.g Leen
Beantwoord door Leen in topic Re: totaaltelling en advies
Hoi KvH.
Heb je al eens ophun site gekeken.
hier kan je denk ik wel iets vinden.
crosstec.de/media/breezingforms-user-manual.pdf als ik hier in dokument zoek ergens op page 111 begin iets
Total Sum / Calculations with Checkbox Fields: How-To.
en anders daar ergens je vraag in zo forum zoeken
crosstec.de/en/support/breezingforms-documentation.html
Heb je al eens ophun site gekeken.
hier kan je denk ik wel iets vinden.
crosstec.de/media/breezingforms-user-manual.pdf als ik hier in dokument zoek ergens op page 111 begin iets
Total Sum / Calculations with Checkbox Fields: How-To.
en anders daar ergens je vraag in zo forum zoeken
crosstec.de/en/support/breezingforms-documentation.html
M.v.g Leen
Onderwerp is gesloten.
- KvH
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 8 maanden geleden #4042
door KvH
Beantwoord door KvH in topic Re: totaaltelling en advies
tja, die site heb ik al helemaal doorgespit. De functie met de checkboxes heb ik ook al geprobeerd, maar dan werkt geen enkele berekening meer en in het totaalveld verschijnt ook niets. Ik ga wel verder zoeken. Dank voor je reactie Leen
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.367 seconden