Skip to main content

Vraag Joomla testen

  • keeskramer
  • keeskramer's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11 jaren 2 maanden geleden - 11 jaren 2 maanden geleden #426 door keeskramer
Joomla testen werd gestart door keeskramer
Hallo,
Ik ben Kees Kramer en heb tot nu toe slechts één site gebouwd. Wel beheer ik een site van ons filmhuis en die draait nog op 1.5.  nu wil ik testen of een bepaalde plugin welke ooit voor de site is geschreven ook werkt als ik de boel ga updaten.
Voor dit doel heb ik WAMP geinstalleerd en via filezila alles naar wamp/www/ gekopieerd.
Maar nu weet ik niet hoe ik de site op m'n pc via Wamp start. Moet ik nog wat meer doen?
Weet iemand hoe ik dat doe? Via akeeba backup lukt het ook niet.

Edit Renata: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 11 jaren 2 maanden geleden doorkeeskramer.
Onderwerp is gesloten.
Meer
11 jaren 2 maanden geleden #429 door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: Joomla testen
Als je Akeeba gebruikt dan is het de bedoeling dat je de site inpakt en weer uitpakt waar je hem wilt hebben. Wel heb je dan aan database nodig op de plek waar je uitpakt.

Wat ik lees is dat je alles naar een map in Wamp hebt gekopieerd maar waar is dan de database gebleven?
In je configuratie.php moet je dat wel aangeven/aanpassen net als je tijdelijke (tmp) map en zo.

Lees nog eens hoe je Akeeba moet gebruiken en probeer het nog eens daarmee of doe het iets moeilijker en maak af wat je begonnen bent maar exporteer en importeer je database.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Onderwerp is gesloten.
  • keeskramer
  • keeskramer's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11 jaren 2 maanden geleden #449 door keeskramer
Beantwoord door keeskramer in topic Re: Joomla testen
Zoals ik al aangaf ben ik een beginneling,
Waar vind ik de database en waar stop ik deze in de wampserver.
Bestaat er een (nederlandstalige) handleiding voor akeeba?
Of een handleiding (nederlands) voor wamp? Ik heb wel een handleiding om een nieuwe joomla site te maken in wamp maar niet een om een bestaande over te zetten naar de wampwerver.
Onderwerp is gesloten.
Meer
11 jaren 2 maanden geleden #452 door Lazy Garfield
Beantwoord door Lazy Garfield in topic Re: Joomla testen
Even voor je gegoogled, heb je hier www.joomlacursus.be/tips-trucs/wampserver.html wellicht wat aan?

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens, dat scheelt deze luie kater een hoop werk.
Onderwerp is gesloten.
  • keeskramer
  • keeskramer's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11 jaren 2 maanden geleden #455 door keeskramer
Beantwoord door keeskramer in topic Re: Joomla testen
Bovenstaande heb ik inderdaad gevolgd maar het eindigt met het plaatsen van de bestanden en niet over het maken en plaatsen van de database. Als je het project start dan kom je op een plek waar het een en ander ingevuld moet worden over de database en hier schuilt juist mijn probleem, waar zit die database, hoe haal ik die op en waar plaats ik hem in de wampserver.
Onderwerp is gesloten.
Meer
11 jaren 2 maanden geleden #472 door Jheroen
Beantwoord door Jheroen in topic Re: Joomla testen
heb je bij de webhoster waar je nu zit niet de mogelijkheid om een submap en extra database aan te maken? dat is mi een veel makkelijkere optie om te testen dan op een lokale server met alle instellingen fouten etc etc. kost een hoop tijd lijkt me

Met vriendelijke groet, Jheroen Briels
www.joomlapartner.nl , websites - maatwerk - migratie - design
www.joomlahostingsupport.nl , Joomla! hosting - chmodvrij - prima support - concurrerende tarieven
KvK: 32083434
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.498 seconden
Gemaakt door Kunena