Skip to main content

Vraag test website naar lokale webserver overzetten

  • coos
  • coos's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10 jaren 1 week geleden #8137 door coos
Door een vereniging is mij gevraagd hun behulpzaam te zijn met het onderhoud van hun website. Dit blijkt een joomla 2.5.18 te zijn. Daar ik geen ervaring heb met joomla wil ik graag de website op de webserver, lampserver onder ubuntu, laten draaien, om wat ervaring met joomla op te doen zonder dat ik bang ben dat de website uit de lucht gaat.
De website heb ik inmiddels gekopieerd naar mijn computer via filezilla, maar nu de rest nog. Ik kan alles wel kopiëren naar /var/www/¨website¨ en de rechten aanpassen, maar ik denk dat ik er daar niet mee ben. Ik weet dat ik een database aan moet maken met MySQL. Als ik deze dan aanmaak met de gegevens die ik in configuration.php vind lukt het dan. Moet ik eerst de database aanmaken en vervolgens alles naar /var/www/website kopiëren of kan ik de kopie laten staan en dan de database maken. Kan ik de gegevens in de configuration.php ook een beetje wijzigen, bijvoorbeeld de gebruikte wachtwoorden en het e-mailadres Dien ik verder ook nog aanpassingen te maken.

Met vriendelijke groet Coos

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 1 week geleden #8138 door jan
Je zult de bestaande database moeten exporteren en bij je lokale database importeren!
Mijn advies zou zijn, maak een subdomein bij je hoster en zet daar een kopie van de huidige site. Dan kun je experimenteren binnen dezelfde mogelijkheden, zelfde PhP versie. Ook daar zul je een 2e database moeten maken.

Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
10 jaren 1 week geleden #8140 door Leen
Hallo Coos,

Als op er bij de huidige website eventueel akeeba back-up is geïnstalleerd en up to date is dan misschien gemakkelijker om
hier mee een volledige back-up te maken en deze naar je pc downloaden.
En die dan weer op je test server te installeren met behulp van akeeba kickstart
www.akeebabackup.com/documentation/akeeb...t-documentation.html
ps.
de database maken op de lampserver onder ubuntu is zoals je denk ik wel weet als goed is met  localhost/phpmyadmin/
en verder zou je ook om joomla uit te proberen gewoon eerst zelf een schone/nieuw versie kunnen installeren op je test server .

M.v.g Leen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • coos
  • coos's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10 jaren 1 week geleden #8141 door coos
Er staan een aantal back-ups op eindigend op tar.gz, maar ik heb geen akeeba back-up op de site kunnen vinden.
Als ik het goed begrijp staan alle bestanden die je nodig hebt om de website te bouwen op de website en die kan ik ook wel vinden en ik heb al een schone installatie gedaan en dat lukt ook.
Maar dan wil ik wel graag de tekstbestanden en dergelijke van de originele website gebruiken. Waar een paar pdf bestanden en foto´s staan heb ik wel gevonden, maar waar ik de teksten kan vinden is me nog niet gelukt. Kunnen jullie me vertellen waar ik deze kan vinden, dan kan ik deze kopiëren.

Met vriendelijke groet,

Coos

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
10 jaren 1 week geleden #8142 door Leen
Hallo coos,
als je deze vorm van back-up maken eens volgt naar je eigen pc.
Dan is het enigste om later in phpmyadmin de juiste database te vullen met gegevens uit je backup sql bestandje
de naam van database en prefix vind je in de configuration.php bij
public $db = 'voorbeeld2';
public $dbprefix = 'ux0sb_';

help.mijnjoomlaforum.nl/Handleidingen-Jo...hoe-maak-je-dat.html


M.v.g Leen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.481 seconden
Gemaakt door Kunena