Skip to main content

Vraag Akeeba backup - kickstarter met lange bestandsnamen (>255)

  • nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
8 jaren 7 maanden geleden #12542 door nkamp
Hallo,

Ik heb een backup gemaakt van joomla2.5 site met Akeeba backup (jpa). Dat gaat goed.
Nu wil ik deze backup op mijn windows localhost terug zetten.
De eerste paar files/dir als: configuration.php, .htaccess files en de include worden terug gezet. Echter als de templates directory terug gezet wordt gaat het fout, bij een bepaald bestand en wordt de restore afgebroken.

Dit komt volgens mij omdat de bestandsnaam incl. alle directory's langer is dan 255 karakters.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan dit verholpen worden via kickstart? Of ligt dit op windows OS niveau?
Met total commander krijg ik bv. de melding "Deze bestandsnaam is langer dan 255 karakters. Wilt u de na naam behouden?" En dan geef ik "ja " aan.

(Een oplossing is dat het gaat om images, ik kan het pad korter maken, want ik heb alles in subdirectory's geplaatst voor de overzichtelijkheid)
(Bij Filezilla hetzelfde probleem, deze bestanden komen in de mislukte overdrachten bak terecht)

Nico

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
8 jaren 7 maanden geleden #12544 door Ron
Hallo Nkamp,

je geeft misschien zelf al de oplossing  ;)

"Deze bestandsnaam is langer dan 255 karakters. Wilt u de na naam behouden?"


Zou zeggen kort de bestandsnaam in en zie dan of het wel werkt.

Laat even weten of dit de oplossing is.

Succes ermee.

Groeten Ron  ;D


Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Er bestaan geen domme vragen
Meer
8 jaren 7 maanden geleden #12545 door Otto
Hoi Nico,

support.microsoft.com/kb/320081/nl
Onder Oorzaak 4 kan je er meer over lezen.
Zijn je harde schijven wel NTFS geformateerd als bestandssysteem?
Op NTFS in een 64 bit systeem zou je dit probleem dacht ik niet tegen kunnen komen.
vissesh.home.xs4all.nl/multib...tiboot/fs.html

C:\Window\regedit.exe
De sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem
de waarde:
NtfsDisable8dot3NameCreation
Als deze op 0 staat zal op een NTFS partitie een kortere naam gekoppelt worden aan het pad en de naam die je zelf gaf.
Staat deze met een waarde anders als 0 ingesteld, is dat disabled.
In een 32 bit systeem mag het pad en naam niet langer zijn als inderdaad 255 tekens.
Dat geldt ook voor 32 bit applicaties in een 64 bit systeem.
technet.microsoft.com/en-us/l.../cc959352.aspx

Hier lezen we onder andere:
Determines whether NTFS generates a short name in the 8.3 naming convention for long file names and for file names that contain characters from the extended character set. If the value of this entry is 0, files can have two names: the name that the user specifies and the short name that NTFS generates. If the name the user specifies conforms to the 8.3 naming convention, NTFS does not generate a short name.

Maar dan moeten externe datadragers wel een NTFS partitie hebben, en geen Fat of Fat32.
Naar ik aan neem staat het bestand niet meer dan 128 mappen diep?

Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
8 jaren 7 maanden geleden #12547 door nkamp
Ok, wat ik even gedaan heb is op de 'live' site, de dir die de problemen veroorzaakt verwijderd. Vervolgens een nieuwe Akeeba backup gemaakt en deze met kickstart op de localhost geïnstalleerd. Dit werkt! Uiteraard meteen na de backup gemaakt te hebben de dir weer op de live site terug gezet, in de hoop dat niemand dit gemerkt heeft. Op de localhost de ene directory er even los ingeplaatst met Total commander via FTP over te halen. Dat werkt op zich.

de sleutel NtfsDisable8dot3NameCreation heeft de waarde 2. De schijven zijn allemaal NTFS geformateerd. het bestand zit niet 128 mappen diep. Ik heb alleen lange map naam resp. bestandsnaam gegeven. Enerzijds voor de duidelijkheid anderzijds voor de SEO.

FilleZilla is een portable 64bit versie.

Ik moet even verder kijken waarom dit zowel met Akeeba kickstart als filezilla problemen geeft want dit begrijp ik nog niet helemaal

Nico

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
8 jaren 7 maanden geleden - 8 jaren 7 maanden geleden #12550 door Leen
Misschien dom van mij maar die probleem map/dir heeft die zo lange naam of staat er maar ergens 1 foto of bestand in met lange naam of mogelijk een url of link (deze zijn soms echt heel lang)
en als die probleem map op je pc heb gehaald heb je hem ook laten scannen op eventueel malware  of erger

M.v.g Leen
Laatst bewerkt 8 jaren 7 maanden geleden doorLeen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • nkamp
  • nkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
8 jaren 7 maanden geleden #12551 door nkamp
Ik heb de naam van een dir ingekort en het is goed zo. Het werkt nu allemaal.

Ik beschouw het als gesloten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.452 seconden
Gemaakt door Kunena