- Ontvangen bedankjes 0
Vraag tijdelijke map is niet beschrijfbaar Joomla 2.5.9
- dirkklop
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
11 jaren 7 maanden geleden #1751
door dirkklop
tijdelijke map is niet beschrijfbaar Joomla 2.5.9 werd gestart door dirkklop
Hallo
Ik krijg bijgaande melding als ik een extensie wil uploaden, volgens mij staan mijn rechten goed (log en tmp op 755) en ook de route is volgens mij ok.
"De Joomla tijdelijke map is niet schrijfbaar voor Joomla!, of is niet aanwezig, hetgeen problemen kan veroorzaken bij het uploaden van extensies naar Joomla!. Als u problemen ondervindt bij het uploaden van extensies, controleer dan of de map correct gedefinieerd is in het bestand configuration.php en aanwezig is of controleer de '/home/whxl00138/domains/dirkklop.nl/public_html/dirk/tmp' en stel het in op schrijfbaar, kijk vervolgens of dit het probleem oplost".
Kan iemand mij op weg helpen Alvast bedankt Dirk
Ik krijg bijgaande melding als ik een extensie wil uploaden, volgens mij staan mijn rechten goed (log en tmp op 755) en ook de route is volgens mij ok.
"De Joomla tijdelijke map is niet schrijfbaar voor Joomla!, of is niet aanwezig, hetgeen problemen kan veroorzaken bij het uploaden van extensies naar Joomla!. Als u problemen ondervindt bij het uploaden van extensies, controleer dan of de map correct gedefinieerd is in het bestand configuration.php en aanwezig is of controleer de '/home/whxl00138/domains/dirkklop.nl/public_html/dirk/tmp' en stel het in op schrijfbaar, kijk vervolgens of dit het probleem oplost".
Kan iemand mij op weg helpen Alvast bedankt Dirk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Otto
- Gebruiker
- Er bestaan geen domme vragen
11 jaren 7 maanden geleden #1753
door Otto
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!
Beantwoord door Otto in topic Re: tijdelijke map is niet beschrijfbaar Joomla 2.5.9
Hoi Dirk,
Namens het gehele team van harte welkom op Mijn Joomla Forum.
Qua rechten kun je het volgende lijstje punt voor punt controleren:
1. Staat de safe_mode op je host uit?
2. Staat het pad naar je tmp map in je configuration.php goed?
3. Staan je map (755) rechten goed?
4. Is Apache misschien eigenaar van mappen ipv de FTP user?
5. Moet je op je host (FAQ provider) de FTP laag wel of niet gebruiken?
Namens het gehele team van harte welkom op Mijn Joomla Forum.
Qua rechten kun je het volgende lijstje punt voor punt controleren:
1. Staat de safe_mode op je host uit?
2. Staat het pad naar je tmp map in je configuration.php goed?
3. Staan je map (755) rechten goed?
4. Is Apache misschien eigenaar van mappen ipv de FTP user?
5. Moet je op je host (FAQ provider) de FTP laag wel of niet gebruiken?
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!
- dirkklop
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 7 maanden geleden #1756
door dirkklop
Beantwoord door dirkklop in topic Re: tijdelijke map is niet beschrijfbaar Joomla 2.5.9
Bedankt voor de informatie, het blijkt een rechtenkwestie te zijn, als ik de rechten op 777 zet kan ik probleemloos extensies uploaden en zijn er geen waarschuwingen meer. Ik ga nog even stoeien met de rechten! Bedankt Gr. Dirk
- Denise
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 7 maanden geleden #1765
door Denise
Beantwoord door Denise in topic Re: tijdelijke map is niet beschrijfbaar Joomla 2.5.9
Voor zover ik weet moeten log en tmp op 757 staan.
- Renata
- Administrator
- Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
11 jaren 7 maanden geleden #1766
door Renata
Hoi Denise
Nee, sorry, die moeten echt op 755 staan, de files op 644
@dirkklop
zet je rechten nooit op 777! Als je dat doet kan IEDEREEN je mappen benaderen. je zet je website als het ware open voor hackers.
Belangrijk is om je rechten kwestie op een juiste manier op te lossen zodat je de chmod rechten juist kunt instellen om de deuren dicht te houden voor ongenode gasten. Daarom kijk of je wat kunt met de suggesties/vragen van Otto hierboven.
Groetjes
Renata
ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Beantwoord door Renata in topic Re: tijdelijke map is niet beschrijfbaar Joomla 2.5.9
Voor zover ik weet moeten log en tmp op 757 staan.
Hoi Denise
Nee, sorry, die moeten echt op 755 staan, de files op 644
@dirkklop
zet je rechten nooit op 777! Als je dat doet kan IEDEREEN je mappen benaderen. je zet je website als het ware open voor hackers.
Belangrijk is om je rechten kwestie op een juiste manier op te lossen zodat je de chmod rechten juist kunt instellen om de deuren dicht te houden voor ongenode gasten. Daarom kijk of je wat kunt met de suggesties/vragen van Otto hierboven.
Groetjes
Renata
ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
- Denise
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 7 maanden geleden #1771
door Denise
Beantwoord door Denise in topic Re: tijdelijke map is niet beschrijfbaar Joomla 2.5.9
Ok, dan weet ik dat.
Als ik alleen bij maprechten kijk dan zie je welke mappen schrijfbaar moeten zijn en daar horen deze ook bij, tmp werkt alleen bij 757 en niet bij 755 bij mij.
Is dat op te lossen of moet ik de rechten steeds aanpassen voor ik iets ga installeren?
Sorry dat ik het in een topic van een ander vraag, maar het gaat over hetzelfde onderwerp en de TS heeft er misschien ook iets aan.
Als ik alleen bij maprechten kijk dan zie je welke mappen schrijfbaar moeten zijn en daar horen deze ook bij, tmp werkt alleen bij 757 en niet bij 755 bij mij.
Is dat op te lossen of moet ik de rechten steeds aanpassen voor ik iets ga installeren?
Sorry dat ik het in een topic van een ander vraag, maar het gaat over hetzelfde onderwerp en de TS heeft er misschien ook iets aan.
Tijd voor maken pagina: 0.414 seconden