Skip to main content

Vraag google na migratie

• irenze
  • irenze's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 11 maanden geleden #2106 door irenze
google na migratie werd gestart door irenze
Ik heb mijn site van 1.5 naar 2.5 binnen hetzelfde domein gemigreerd. Hierbij is ook de structuur van mijn website enigszins veranderd. Nu heb ik Error404 geïnstalleerd, de foutmeldingen van Google opvangt en een berichtje aan mijn bezoekers stuurt. Nu is de vraag: wat vindt Google hiervan. Ik kan me voorstellen dat een boel van deze fouten mij verder onderaan de zoekresultaten gaat plaatsen. Wat is de oplossing hiervoor? Kan ik die verbroken links opvangen en doorsturen naar een "vergelijkbaar" deel van mijn site, of moet ik gewoon wachten tot Google het allemaal opnieuw heeft geïndexeerd en komt het vanzelf goed? En als ik ze kan doorsturen, hoe moet dat dan (van ene directory naar de andere).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 jaren 11 maanden geleden #2107 door @rno
Beantwoord door @rno in topic Re: google na migratie
Je kan in de backend via componenten -> verwijzingsbeheer de redirects opgeven (als het er niet zoveel zijn).
Als het er veel zijn kan je dit beter met een .htaccess bestand opvangen, maar daar heb ik te weinig kaas van gegeten om je daarover te kunnen adviseren.

• Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Er bestaan geen domme vragen
Meer
11 jaren 11 maanden geleden #2120 door Otto
Beantwoord door Otto in topic Re: google na migratie
Dit kun je eventueel ook in het beheerpaneel van je hoster.

Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!

• irenze
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 11 maanden geleden #2152 door irenze
Beantwoord door irenze in topic Re: google na migratie
Bedankt voor de reacties. .htaccess 301 redirect werkt naar behoren, maar is nogal omslachtig. Eigenlijk lijkt de joomla plugin "verwijzingen" hier uitermate geschikt voor te zijn. Echter werkt dit bij mij niet. Wanneer ik de plugin activeer, lijkt alles goed te gaan (werkt alleen niet). Wanneer ik dan naar de opties van de plugin ga, krijg ik de volgende melding:
500-Er deed zich een fout voor. Weergave edit is niet gevonden. Het lijkt erop dat er een bestand in mijn joomla  ontbreekt of beschadigd is. Misschien is dit een fout geweest bij de migratie (bestanden uit een submap naar de root verhuist). Iemand een idee welk bestand dit zou kunnen zijn en of ik die ergens afzonderlijk kan downloaden?

Meer
11 jaren 11 maanden geleden #2154 door @rno
Beantwoord door @rno in topic Re: google na migratie
Geen idee, maar je zou natuurlijk kunnen overwegen het hele joomla pakket opnieuw met FTP te kopiëren. Hopelijk heb je geen (of in elk geval niet teveel) core-hacks uitgevoerd, dan zou dat normaal gezien niet al teveel problemen mogen geven en heb je in elk geval alle originele bestanden op de juiste plaats staan.

• irenze
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 11 maanden geleden #2159 door irenze
Beantwoord door irenze in topic Re: google na migratie
hmm, nee dat durf ik eigenlijk niet. Ik heb toch hier en daar wel wat gewijzigd. Ik vindt het risico dat er iets fout gaat groter dan wat het eventueel zou opleveren (misschien veroorzaakt iets anders het probleem wel). Ik vermoed toch dat het een enkel bestandje is.

Tijd voor maken pagina: 0.401 seconden
Gemaakt door Kunena