- Ontvangen bedankjes 0
Vraag opmerkingen over migratie 1.5.26 naar 2.5.9
- hdelange
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
11 jaren 10 maanden geleden #2424
door hdelange
opmerkingen over migratie 1.5.26 naar 2.5.9 werd gestart door hdelange
Hallo
ik moet ook een site upgraden van 1.5.26 naar 2.5.9, maar is me nog niet gelukt.
wat ik nu eerst gedaan heb is een schone install van 1.5.26 daarnaast de modules en plugins die ik gebruik op mijn "live" site toegevoegd voor 1.5xx, geen data overgenomen van mijn huidige site.
op deze cleane install jupgrade toegevoegd, en in de temp map Joomla_2.5.9-Stable-Full_Package-Dutch.zip gezet, en bij de opties de prefix aangepast en de downloads op overslaan gezet.
daarna jupgrade uitgevoerd, hij voert de hele riedel uit.
als hij klaar is geeft hij een sql foutmelding, zie ander topic hierover, dat is in de config file even de prefix die ik heb gekozen aanpassen, want dat deed die niet, wel in de database.
Daarna werkt de site in 2.5.xx, wat me nu verbaasd is dat hij werkt in versie 2.5.6 engels en dus niets met het bestand gedaan wat ik in de temp map heb geplaatst.
ik kan ook niet kiezen voor de nederlandse taal.
Daarnaast zie ik geen enkele module of plugin meer terug, terwijl aanbevolen wordt om alle plugins en modules e.d. ook uptodaten naar de hoogste 1.5xx versie wat ik gedaan heb.
of moet ik voor al die modules en plugins nu eerst alle 2.5 versie plaatsen voordat alles weer zichtbaar wordt, ik vraag me dan af of alle content daar dan weer in staat?
Hoe hebben jullie dat gedaan met alle toegevoegde modules e.d.?
afijn het gaat nog niet van een leien dakje allemaal.
Henk
ik moet ook een site upgraden van 1.5.26 naar 2.5.9, maar is me nog niet gelukt.
wat ik nu eerst gedaan heb is een schone install van 1.5.26 daarnaast de modules en plugins die ik gebruik op mijn "live" site toegevoegd voor 1.5xx, geen data overgenomen van mijn huidige site.
op deze cleane install jupgrade toegevoegd, en in de temp map Joomla_2.5.9-Stable-Full_Package-Dutch.zip gezet, en bij de opties de prefix aangepast en de downloads op overslaan gezet.
daarna jupgrade uitgevoerd, hij voert de hele riedel uit.
als hij klaar is geeft hij een sql foutmelding, zie ander topic hierover, dat is in de config file even de prefix die ik heb gekozen aanpassen, want dat deed die niet, wel in de database.
Daarna werkt de site in 2.5.xx, wat me nu verbaasd is dat hij werkt in versie 2.5.6 engels en dus niets met het bestand gedaan wat ik in de temp map heb geplaatst.
ik kan ook niet kiezen voor de nederlandse taal.
Daarnaast zie ik geen enkele module of plugin meer terug, terwijl aanbevolen wordt om alle plugins en modules e.d. ook uptodaten naar de hoogste 1.5xx versie wat ik gedaan heb.
of moet ik voor al die modules en plugins nu eerst alle 2.5 versie plaatsen voordat alles weer zichtbaar wordt, ik vraag me dan af of alle content daar dan weer in staat?
Hoe hebben jullie dat gedaan met alle toegevoegde modules e.d.?
afijn het gaat nog niet van een leien dakje allemaal.
Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Otto
- Gebruiker
- Er bestaan geen domme vragen
11 jaren 10 maanden geleden #2425
door Otto
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!
Beantwoord door Otto in topic Re: opmerkingen over migratie 1.5.26 naar 2.5.9
Hoi Henk,
Heb je foutmeldingen tijdens dit proces gehad?
Bedank wel dat templates niet compatible zijn en dat extensies niet meegemigreerd worden.
Deze zul je achteraf moeten installeren evenals een Nederlands taalpakket.
Heb je foutmeldingen tijdens dit proces gehad?
Bedank wel dat templates niet compatible zijn en dat extensies niet meegemigreerd worden.
Deze zul je achteraf moeten installeren evenals een Nederlands taalpakket.
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!
- hdelange
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 10 maanden geleden #2428
door hdelange
Beantwoord door hdelange in topic Re: opmerkingen over migratie 1.5.26 naar 2.5.9
Hoi Otto,
tijdens het proces geen foutmelding, alleen nadart die klaar was kun je op de link klikken een naar de "nieuwe" site kijken, die gad de sql foutmelding over de prefix, die dan niet overeen komt met wat er in de config files stond, die handmatig aangepast en het werkte daarnaar.
wat ik niet begrijp is dat hij niet de versie heeft gepakt die ik in de temp map had geplaatst, dus 2.5.9 NL , maar dan toch ergens vandaan een engelse versie 2.5.6 download en installeerd, hoe kan ik wel de juiste versie meepakken? of moet het bestand een bepaalde naam hebben?
ja de template weet ik, dat doe ik later wel, die is er wel voor 2.5 die ik gebruik.
tijdens het proces geen foutmelding, alleen nadart die klaar was kun je op de link klikken een naar de "nieuwe" site kijken, die gad de sql foutmelding over de prefix, die dan niet overeen komt met wat er in de config files stond, die handmatig aangepast en het werkte daarnaar.
wat ik niet begrijp is dat hij niet de versie heeft gepakt die ik in de temp map had geplaatst, dus 2.5.9 NL , maar dan toch ergens vandaan een engelse versie 2.5.6 download en installeerd, hoe kan ik wel de juiste versie meepakken? of moet het bestand een bepaalde naam hebben?
ja de template weet ik, dat doe ik later wel, die is er wel voor 2.5 die ik gebruik.
- Arjan
- Gebruiker
11 jaren 10 maanden geleden #2432
door Arjan
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Beantwoord door Arjan in topic Re: opmerkingen over migratie 1.5.26 naar 2.5.9
Waarschijnlijk wel want zo is het waarschijnlijk in de php code geschreven.of moet het bestand een bepaalde naam hebben?
- hdelange
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 10 maanden geleden #2434
door hdelange
Beantwoord door hdelange in topic Re: opmerkingen over migratie 1.5.26 naar 2.5.9
weet iemand dat dan zo?
er stond toch ook dat je het downloaden kon overslaan, maar dan doet die niets, dat komt dan weer dat hij die bestandsnaam niet kan vinden zeker in de temp map.
Waarom wordt dan nergens aangegeven dat als je dat bestand in de temp map zet(want dat wordt wel verteld) het een bepaalde naam moet hebben?
ik zal morgen nog een een poging doen dan hernoem ik dat bestand gewoon naar de engels download naam van 2.5.9 en pakt die dan weer 2.5.6 dan doe ik het nog eens met die bestandsnaam, zal de uitkomst wel even laten weten.
er stond toch ook dat je het downloaden kon overslaan, maar dan doet die niets, dat komt dan weer dat hij die bestandsnaam niet kan vinden zeker in de temp map.
Waarom wordt dan nergens aangegeven dat als je dat bestand in de temp map zet(want dat wordt wel verteld) het een bepaalde naam moet hebben?
ik zal morgen nog een een poging doen dan hernoem ik dat bestand gewoon naar de engels download naam van 2.5.9 en pakt die dan weer 2.5.6 dan doe ik het nog eens met die bestandsnaam, zal de uitkomst wel even laten weten.
- Arjan
- Gebruiker
11 jaren 10 maanden geleden #2436
door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: opmerkingen over migratie 1.5.26 naar 2.5.9
Als ik hun wiki lees dan kom ik dit stukje tegen,
Maar ook ik lees, bijna, nooit een gebruiksaanwijzing tot dat iets het niet doet zo als ik wil :-[
En daarin noemen ze toch echt een naam.What this step essentially does is download the latest version of the Joomla! distro from the main repository, place it inside the /tmp folder of your Joomla 1.5 directory and rename it to either joomla17.zip or joomla25.zip, depending on the selected distro.
Maar ook ik lees, bijna, nooit een gebruiksaanwijzing tot dat iets het niet doet zo als ik wil :-[
Tijd voor maken pagina: 0.472 seconden