- Ontvangen bedankjes 0
Vraag local installatie Joomla lukt niet - PhpMyAdmin geeft fout
- jan1956
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
11 jaren 5 maanden geleden #3021
door jan1956
local installatie Joomla lukt niet - PhpMyAdmin geeft fout werd gestart door jan1956
Hallo beste, ik heb windows 8. XAMPP geinstalleerd. Open ik met administrator-rechten.
Er staat geen skype open.
Ik blijf hangen in stap 4 vd installatie. Als ik kijk bij http://localhost/phpmyadmin, dan krijg ik een foutboodschap = zie bijlage
Hoe los ik dit op?
Bedankt.
Jan
Er staat geen skype open.
Ik blijf hangen in stap 4 vd installatie. Als ik kijk bij http://localhost/phpmyadmin, dan krijg ik een foutboodschap = zie bijlage
Hoe los ik dit op?
Bedankt.
Jan
Onderwerp is gesloten.
- Leen
- Administrator
- Geen zorgen voor de dag van morgen
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 200
11 jaren 5 maanden geleden - 11 jaren 5 maanden geleden #3025
door Leen
M.v.g Leen
Beantwoord door Leen in topic Re: local installatie Joomla lukt niet - PhpMyAdmin geeft fout
Goedendag Jan1956
op jou vraag
"ik heb windows 8. XAMPP geinstalleerd. Open ik met administrator-rechten"
Welke versie Xampp,?
en als hij draaid zie je dan een controle panel zoals plaatje.
Ik heb ook mijn mysql config bestandje bij gevoegd als voorbeeld.
het kan ook zijn dat mysql in jou windows nog niet draaid ?
ik heb op mijn windows 7 gehad dat xampp alles automatisch opstarten en dan werkt hij niet zoals moest .
Dus nu zo ingesteld dat ik xampp control panel met hand en admin rechten start ,daar na klik op start>apche ,en start>Mysql.
op jou vraag
"ik heb windows 8. XAMPP geinstalleerd. Open ik met administrator-rechten"
Welke versie Xampp,?
en als hij draaid zie je dan een controle panel zoals plaatje.
Ik heb ook mijn mysql config bestandje bij gevoegd als voorbeeld.
het kan ook zijn dat mysql in jou windows nog niet draaid ?
ik heb op mijn windows 7 gehad dat xampp alles automatisch opstarten en dan werkt hij niet zoals moest .
Dus nu zo ingesteld dat ik xampp control panel met hand en admin rechten start ,daar na klik op start>apche ,en start>Mysql.
M.v.g Leen
Laatst bewerkt 11 jaren 5 maanden geleden doorLeen.
Onderwerp is gesloten.
- jan1956
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 5 maanden geleden #3028
door jan1956
Beantwoord door jan1956 in topic Re: local installatie Joomla lukt niet - PhpMyAdmin geeft fout
Bedankt Leen.
Ik heb een screenprint van mijn XAMPP-controlpanel bijgevoegd. Hierop kun je zien welke versie + welke processen lopen. Vreemd genoeg krijg ik niet net als bij jou links de groene V-tjes tezien. Wel zit er een groene markering over de woorden: Apache en Mysql.
Dat mysql-configbestand: hoe maak ik dat aan? Ik ben een absolute leek!! Kan ik soms jouw progje kopieren (en in welke directory dan neer te zetten?) + wat mogelijk eraan te veranderen.
Ik start met de hand XAMPP met administrator-rechten op en start dan handmatig Apache en Mysql.
Ik heb een screenprint van mijn XAMPP-controlpanel bijgevoegd. Hierop kun je zien welke versie + welke processen lopen. Vreemd genoeg krijg ik niet net als bij jou links de groene V-tjes tezien. Wel zit er een groene markering over de woorden: Apache en Mysql.
Dat mysql-configbestand: hoe maak ik dat aan? Ik ben een absolute leek!! Kan ik soms jouw progje kopieren (en in welke directory dan neer te zetten?) + wat mogelijk eraan te veranderen.
Ik start met de hand XAMPP met administrator-rechten op en start dan handmatig Apache en Mysql.
Onderwerp is gesloten.
- jan1956
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 5 maanden geleden #3029
door jan1956
Beantwoord door jan1956 in topic Re: local installatie Joomla lukt niet - PhpMyAdmin geeft fout
oeps, hier dus de screeprint.
Onderwerp is gesloten.
- Leen
- Administrator
Minder
Meer
11 jaren 5 maanden geleden #3030
door Leen
dit zou ik niet doen " Kan ik soms jouw progje kopieren (en in welke directory dan neer te zetten?) + wat mogelijk eraan te veranderen.
"
wat gebeurt er als jij op de knoppen stop drukt .
en dat mysql bestand je he ik dus gekregen in beel toen ik op knop config drukte .
Het lijkt er op dat jou windows 8 mysql tegen houd of dat hij al draaid in computerbeheer,ik heb daar nl mysql en apache instelling op handmatig staan.
ik weet niet odat in window 8 ook gemakkelijk te benaderen is.
zie windows 7 voorbeeldje
M.v.g Leen
Beantwoord door Leen in topic Re: local installatie Joomla lukt niet - PhpMyAdmin geeft fout
Goedendag Jan1956.Bedankt Leen.
dit zou ik niet doen " Kan ik soms jouw progje kopieren (en in welke directory dan neer te zetten?) + wat mogelijk eraan te veranderen.
"
wat gebeurt er als jij op de knoppen stop drukt .
en dat mysql bestand je he ik dus gekregen in beel toen ik op knop config drukte .
Het lijkt er op dat jou windows 8 mysql tegen houd of dat hij al draaid in computerbeheer,ik heb daar nl mysql en apache instelling op handmatig staan.
ik weet niet odat in window 8 ook gemakkelijk te benaderen is.
zie windows 7 voorbeeldje
M.v.g Leen
Onderwerp is gesloten.
- Leen
- Administrator
Minder
Meer
11 jaren 5 maanden geleden #3031
door Leen
M.v.g Leen
wat gebeurd er als jij in xampp control panel op knop mysql admin klikt ,start er dan zie plaatje .
of probeer als xampp draaid in je browser,
http://localhost/phpmyadmin/
of
type in browser het woordje localhost zie je dan xampp voor windows wel ?
http://localhost/xampp/
of probeer als xampp draaid in je browser,
http://localhost/phpmyadmin/
of
type in browser het woordje localhost zie je dan xampp voor windows wel ?
http://localhost/xampp/
M.v.g Leen
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.463 seconden