Vraag Re: Joomla site verhuizen naar andere server
- Renata
- Onderwerp Auteur
- Administrator
- Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Minder
Meer
11 jaren 8 maanden geleden #4279
door Renata
ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Re: Joomla site verhuizen naar andere server werd gestart door Renata
Beste Carlos007
Allereerst van harte welkom bij MijnJoomlaForum.
De fout melding database connection error houdt in dat joomla geen contact kan maken met de database.
Groetjes
Renata
Allereerst van harte welkom bij MijnJoomlaForum.
De fout melding database connection error houdt in dat joomla geen contact kan maken met de database.
- Heb je op je oude server de inhoud van je database geëxporteerd als sql document en hierna weer te geïmporteerd in een nieuw aangemaakte database op je nieuwe server?
- Heb je op de configuration.php op je nieuwe server de juiste database gegevens ingevuld? dus van de nieuwe database vermeld onder punt 1 hierboven?
Groetjes
Renata
ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Carlos007
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 8 maanden geleden #4280
door Carlos007
Beantwoord door Carlos007 in topic Re: Joomla site verhuizen naar andere server
Hoi Renata,
Alvast hartelijk dank voor je reactie.
Ik heb inderdaad op mijn oude server (waar de site overigens nog draait) de database geëxporteerd en weer geïmporteerd op de nieuwe site.
Ook heb ik configuration.php aangepast.
Ik heb de namen van de database het zelfde gehouden.
Is het van invloed dat de nieuwe locatie nog niet is geresolved naar mijn werkelijke DNS?
De locatie van de nieuwe server is tijdelijk, omdat deze straks word over gezet is ingericht met de nieuwe
Alvast hartelijk dank voor je reactie.
Ik heb inderdaad op mijn oude server (waar de site overigens nog draait) de database geëxporteerd en weer geïmporteerd op de nieuwe site.
Ook heb ik configuration.php aangepast.
Ik heb de namen van de database het zelfde gehouden.
Is het van invloed dat de nieuwe locatie nog niet is geresolved naar mijn werkelijke DNS?
De locatie van de nieuwe server is tijdelijk, omdat deze straks word over gezet is ingericht met de nieuwe
- Renata
- Onderwerp Auteur
- Administrator
11 jaren 8 maanden geleden #4282
door Renata
Beantwoord door Renata in topic Re: Joomla site verhuizen naar andere server
Beste Carlos007
Dit lijkt toch meer op een database verbindingsprobleem. DNS heeft soms wel eens 24 uur nodig om op te lossen, maar ik vermoed dat dat het probleem niet is gezien de melding die je krijgt.
Loop de configuration.php nog eens goed na en check of alles overeenkomt met de nieuwe server gegevens zoals directe paden etc. Check ook op typefouten, onnodige spaties, wachtwoorden etc. Het luistert erg nauw daar.
Groetjes
Renata
Dit lijkt toch meer op een database verbindingsprobleem. DNS heeft soms wel eens 24 uur nodig om op te lossen, maar ik vermoed dat dat het probleem niet is gezien de melding die je krijgt.
Loop de configuration.php nog eens goed na en check of alles overeenkomt met de nieuwe server gegevens zoals directe paden etc. Check ook op typefouten, onnodige spaties, wachtwoorden etc. Het luistert erg nauw daar.
Groetjes
Renata
- Carlos007
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 8 maanden geleden #4283
door Carlos007
Beste Renata,
De DNS is nog niet geresolved.
Dat gebeurd pas als de site goed draait op de nieuwe server.
ik heb al wat uurtjes zitten kijken naar de configuration.php maar waarschijnlijk schiet mijn kennis tekort.
Kan jij meekijken?
De DNS is nog niet geresolved.
Dat gebeurd pas als de site goed draait op de nieuwe server.
ik heb al wat uurtjes zitten kijken naar de configuration.php maar waarschijnlijk schiet mijn kennis tekort.
Kan jij meekijken?
- Renata
- Onderwerp Auteur
- Administrator
11 jaren 8 maanden geleden - 11 jaren 8 maanden geleden #4285
door Renata
Beantwoord door Renata in topic Re: Joomla site verhuizen naar andere server
Hoi
We proberen altijd problemen via het forum op te lossen zodat andere forum leden ook hier wat aan hebben in hun zoektocht naar oplossingen.
DNS is vertaling van ip nummer naar domeinnaam, dat is alles, maar wel heel erg belangrijk. Dit regel je via je domein host. Zodra je dns opgelost is dan pas werkt je website ook al zit er een fout in. Je dns doet het want anders zou je deze error niet krijgen.
loop eens het volgende na op je configuration.php:
Twijfel je over de juistheid van je directe paden, dan kun je deze achterhalen door op de server in de root van je website het volgende documentje te zetten (zie bijgesloten - eerst uitpakken). Vervolgens benader je dit document door via je browser dit documentje te benaderen als volgt:
url: jouwwebsiteurl.com/path.php
Groetjes
Renata
We proberen altijd problemen via het forum op te lossen zodat andere forum leden ook hier wat aan hebben in hun zoektocht naar oplossingen.
DNS is vertaling van ip nummer naar domeinnaam, dat is alles, maar wel heel erg belangrijk. Dit regel je via je domein host. Zodra je dns opgelost is dan pas werkt je website ook al zit er een fout in. Je dns doet het want anders zou je deze error niet krijgen.
loop eens het volgende na op je configuration.php:
Code:
=====database gegevens van configuration.php=====
public $dbtype = 'mysql'; <------ je oude database was dat mysql of mysqli? En hoe zit dat met je nieuwe database? Zijn deze gelijk?
public $host = 'localhost'; <------ klopt dit met de gegevens van je nieuwe server?
public $user = 'NAAM DAtABASE USER'; <-------------- klopt dit met de gegevens van je nieuwe database?
public $password = 'uw wachtwoord'; <--------- is wachtwoord juist van de NIEUWE database?
public $db = 'databasenaam'; <---------Naam van de NIEUWE database?
public $dbprefix = 'xxxx_'; <----prefix is neem ik aan onveranderd gebleven?
===Hieronder de directe paden. Kloppen deze gevens met de NIEUWE server?===
public $log_path = '/home/XXXX/xxxx/XXXX/xxxx/logs';
public $tmp_path = '/home/XXXX/xxxx/XXXX/xxxx/tmp';
Twijfel je over de juistheid van je directe paden, dan kun je deze achterhalen door op de server in de root van je website het volgende documentje te zetten (zie bijgesloten - eerst uitpakken). Vervolgens benader je dit document door via je browser dit documentje te benaderen als volgt:
url: jouwwebsiteurl.com/path.php
Groetjes
Renata
Laatst bewerkt 11 jaren 8 maanden geleden door Renata.
- Carlos007
- Gebruiker
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 8 maanden geleden #4286
door Carlos007
Ik heb al je punten nagelopen en alles is het zelfde.
Ik heb ook de configuration.php vergeleken van de bestaande server en de nieuwe server waar de site heen moet, beide configuration.php bestanden zijn gelijk.
Ik heb ook de configuration.php vergeleken van de bestaande server en de nieuwe server waar de site heen moet, beide configuration.php bestanden zijn gelijk.
Tijd voor maken pagina: 0.403 seconden