Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Could not instantiate mail function na upgrade naar 2.5.13

Could not instantiate mail function na upgrade naar 2.5.13 5 jaren 9 maanden geleden #1

• opstalr
  • opstalr's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Na de upgrade van 2.5.11 naar 2.5.13 krijg ik op alle site, bij het versturen van een nieuwsbrief, de melding "Could not instantiate mail function". Ook bij andere extensies is dit een probleem.
Dit was een aantal versies terug ook al een probleem, maar leek de laatste releases weer goed te gaan.
Weet iemand een oplossing?
Anders de mailfunctie uit 2.5.11 maar terug zetten. Ik heb nu belangrijke events, waar het inschrijven niet goed verloopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Could not instantiate mail function na upgrade naar 2.5.13 5 jaren 9 maanden geleden #2

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
  • Ontvangen bedankjes 20
Ik heb even gegoogled voor je, maar hier en daar lees ik dat dit wel vaker voorkomt. In de systemlogs kun je het e.e.a. nakijken. phpmailer software is de oorzaak meestal hiervan.

Maar misschien is er wat met updaten fout gegaan, dus wat je zou kunnen doen is de mappen van de betreffende update handmatig via ftp te uploaden naar je joomla website. Zo overschrijf je eventueel corrupte files. Ik ga er wel vanuit dat je het juiste update pakket hebt gebruikt.

Is dat niet de oorzaak zet dan de php mailfunctie via de backend van je website eens opĀ  "Sendmail"

Dat schijnt hier en daar de oplossing te zijn voor dit probleem.

Groetjes
Renata
1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Een compleet pakket, alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418

Re: Could not instantiate mail function na upgrade naar 2.5.13 5 jaren 9 maanden geleden #3

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
De oplossing die ik tegen kwam is om de bestanden uit 2.5.11 weer terug te plaatsen. 2.5.13 schijnt nog niet helemaal klaar te zijnĀ  :(
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: Could not instantiate mail function na upgrade naar 2.5.13 5 jaren 9 maanden geleden #4

• opstalr
  • opstalr's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb het phpmailer bestand teruggezet uit een oudere Jooml versie. Dan werkt het weer.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.983 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop