Skip to main content

Vraag domein linken naar andere server waar de goede website is onder ander domeinnaam

• CCC
  • CCC's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 3 maanden geleden - 11 jaren 3 maanden geleden #6022 door CCC
hoi,
ik heb heel leuk een site gemaakt op een tijdelijke domeinnaam. Hoe kan ik nu de domeinnaam wijzigen? verder mag alles blijven (server, database-plek).
ik kom er niet uit, kan iemand mij helpen?
CCC

edit Renata: heb de titel aangepast zodat het wat duidelijk wordt waar het eigenlijk om gaat
Laatst bewerkt 11 jaren 3 maanden geleden door CCC.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 jaren 3 maanden geleden #6023 door Ron
Hallo CCC,

namens het team van mijnjoomlaforum heet ik je van harte welkom hier.

Je domein kun je op meerdere manieren via je controlpanel van je hosting, of via directadmin.

Het best kun je even aangeven waar je de oude en nieuwe domein host, en waar je de server host?

Ik/we horen van je en veel plezier hier verder.

Groeten Ron :)

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

• CCC
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 3 maanden geleden #6024 door CCC
Hoi Ron,
dank je wel voor je reactie alvast (een ook voor de verwelkoming  ;))
maar ik heb bij strato 1 klantnr met daaronder een aantal contracten (met domeinnamen) en ik heb een website gemaakt op sub.domeinnaam.nl onder contractnr 1A. en heb een ander contract met 1losse nieuwe domeinnaam en daarvoor is de website bedoeld. Wil dus nu de sub.domeinnaam.nl (van 1A) wijzigen naar www.nieuwedomeinnaam.nl van 2A De database ed. kan denk ik dus onoveranderd onder 1A blijven. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
(contract 1A= een uitgebreid pakket, terwijl 2A alleen een losse domeinnaam is)  ::)

Meer
11 jaren 3 maanden geleden #6025 door Ron
Hallo CCC,

bij strato kan je dns gegevens wijzigen.

Dus je moet dns gegeven van 2A (nieuw domein) koppelen aan hosting pakket (ip en/of nameserver) van 1A.

Succes ermee.

Groeten Ron  ;)

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!

• CCC
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 3 maanden geleden #6026 door CCC
Hoi Ron, sorry als ik nu een domme vraag ga stellen: dus met een losse domeinnaam zonder hostingpakket kan ik eigenlijk niets? heb even gecheckt, maar geen opslagruimte, ftp-toegang ofzo. Is er dan toch nog een mogelijkheid om de website aan die domeinnaam te hangen? of MOET je er perse een hostingpakket bijnemen?
+ ik weet niet wat "dns" is? (zie wel de menuoptie dsn-beheer, maar daar houdt het danook mee op)
mvrg Claudia

Meer
11 jaren 3 maanden geleden #6027 door Ron
Hallo Claudia,

domme vragen zijn er niet.

DNS staat voor Domain Name System bij strato kun je dit dus wijzigen.

Kijk hier eens --> www.strato-faq.nl/699 misschien heb je er wat aan.

Succes ermee.

Groeten Ron :)

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden
Gemaakt door Kunena