Skip to main content

Vraag domein linken naar andere server waar de goede website is onder ander domeinnaam

  • Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Meer
10 jaren 5 maanden geleden - 10 jaren 5 maanden geleden #6028 door Renata
Beantwoord door Renata in topic Re: waar kan ik alleen het websiteadres wijzigen
Ik moest het even een paar x lezen. Natuurlijk eerst van harte welkom.

Contract 1A staat je website
Contract 2A heb je alleen een domein

Daar waar je website staat dat kan gewoon blijven, je zal deze echter intern moeten gaan verhuizen als volgt:

1)Je moet op de server zelf ook een domein aanmaken. Kun je bij contract 1A een nieuw domein aanmaken op je server via controllpanel van de host? Ik ga ervan uit dat je dat kunt. Kun je dat niet vraag aan je host of hij dat wel voor je mogelijk wilt maken.

2)Heb je dat gedaan, ga dan naar je ftp server zelf en dan zie je dat er een map aangemaakt is met je nieuwe domeinnaam. Je ziet dus nu 2 domeinen:
a:daar waar de website staat sub.domeinnaam.nl (1A)
b:de nieuwe domeinnaam:  nieuwedomeinnaam.nl die map is nog leeg (ook nu 1A)

3)ga nu een interne verhuizing uitvoeren. MAAK EERST EEN VOLLEDIGE BACKUP VAN ZOWEL JE WEBSITE MAPPEN ALS DE DATABASE. Selecteer alle mappen en bestanden van de root van je website sub.domeinnaam.nl -1A en sleep die allemaal naar de map met de nieuwe domeinnaam: nieuwedomeinnaam.nl.
4) Pas de configation.php aan. De database kun je gewoon behouden volgens mij daar deze al op dezelfde server staat. Kijk wel of de gegevens kloppen zoals tmp path, logpath (domein veranderd daarin) en database gegevens.
5) Ga nu naar contract 2A naar je nieuwe domein en pas de dns hiervan aan. Hier geef je het juiste ip nr in van je nieuwedomeinnaam.nl welke je gemaakt hebt bij 1A. Indien je het nieuwedomeinnaam.nl bij contract 1A goed gedaan hebt zoals ik aangegeven heb bij punt 1, dan zal de server dit dns herkennen en zal de door jouw intern verhuisde mappen hangen aan nieuwedomeinnaam.nl..

Volg je deze stappen dan zal alles goed gaan. let er wel op dat het even kan duren voordat DNS opgelost is. Dit kan wel 24 uur duren.

Succes
Renata

ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418
Laatst bewerkt 10 jaren 5 maanden geleden doorRenata.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • CCC
  • CCC's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10 jaren 5 maanden geleden #6029 door CCC
Dankjewel Renate,    :)
Super, denk hiermee aan de slag te kunnen. Kwam met de FAQ ook nog niet veel verder. Ga eerst backup computer maken, dan backup site. En dan de rest van je instructie. Kan een paar dagen duren, maar ik laat weten of het me lukt.  :)
Met vriendelijke groet, Claudia

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
Meer
10 jaren 5 maanden geleden #6030 door Renata
Succes!
Groetjes
Renata

ResponsiveWebsiteMaken.nl , onderdeel van 1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.420 seconden
Gemaakt door Kunena