Skip to main content

Vraag vragen 2.5.14

• Jolanda
  • Jolanda's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 3 weken geleden #7345 door Jolanda
vragen 2.5.14 werd gestart door Jolanda
Hallo,
Omdat ik nu weet welke versie ik heb kan ik hier ook de vraag stellen! ;)
Ik help iemand met het her-opstarten van de website, inmiddels staat de website online, maar ik heb nog een
aantal vragen:
1. Er moet een upgrade komen van 2.5.14 naar 2.5.17, hoe doe ik dat?
2. Hoe kan ik kleur achtergrond van het tekstveld bij artikelen en module wijzigen.Staat nu op oranje, moet
    wit zijn.
2a Hoe wijzig ik de lettergrootte van Artikelen
3.Hoe kan ik een Foto in de Banner/Header wijzigen, moet dit in Artisteer of kan dit ook meteen in Joomla
4.Onder Template beheer Stijlen staan meerdere versies van de website, kan ik de overbodige zonder problemen verwijderen?

Bvd Jolanda
Onderwerp is gesloten.
Meer
11 jaren 3 weken geleden #7353 door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: vragen 2.5.14

1. Er moet een upgrade komen van 2.5.14 naar 2.5.17, hoe doe ik dat?

Als het goed is word dat al aangegeven op de eerste pagina die je tegen komt. Klik op de mededeling en volg de rest van de aanwijzingen. Het is alleen maar klikken op de juiste knoppen.

2. Hoe kan ik kleur achtergrond van het tekstveld bij artikelen en module wijzigen.Staat nu op oranje, moet
    wit zijn.
2a Hoe wijzig ik de lettergrootte van Artikelen

Die gegevens staan in je css. Nu is die waarschijnlijk heel groot maar je kan het ook vinden door met Chrome naar de pagina te gaan, muis op de plek houden waar je iets wilt veranderen en dan een rechtermuisklik doen. Kies hierna element inspecteren. Nu krijg je een venster erbij met links het html en rechts de css.

3.Hoe kan ik een Foto in de Banner/Header wijzigen, moet dit in Artisteer of kan dit ook meteen in Joomla

Eerst moet je er achter komen waar de banner staat, waarschijnlijk de map images, en dan kan je hem aanpassen door een andere afbeelding te plaatsen met dezelfde naam.

4.Onder Template beheer Stijlen staan meerdere versies van de website, kan ik de overbodige zonder problemen verwijderen?

Er is maar één versie van de website en die wil jij niet verwijderen want dat is je database. Dat wat je daar ziet staan zijn de diverse uiterlijken die zijn gemaakt of gedownload. Je mag ze allemaal verwijderen behalve één want anders heb je geen uiterlijk meer.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
11 jaren 3 weken geleden #7354 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Re: vragen 2.5.14

Behalve waar gele ster of groene vinkjes bijstaan.
tevens zou ik ook waar Beheergedeelte bij staat ook laten staan

M.v.g Leen
Onderwerp is gesloten.
  • Jolanda
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 3 weken geleden #7360 door Jolanda
Beantwoord door Jolanda in topic Re: vragen 2.5.14
Bedankt voor alle antwoorden, ik ga ermee aan het werk. Excuses voor mijn late reactie, internet lag er uit.
(Wat is het toch verschrikkelijk lastig als je 1 dag zonder internet zit :()
M.vr.gr Jolanda
Onderwerp is gesloten.
  • Jolanda
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 jaren 3 weken geleden #7439 door Jolanda
Beantwoord door Jolanda in topic Re: vragen 2.5.14
Hallo Arjan en Leen,
1. upgrade is gelukt. Het viel me op dat systeeminformatie wel op 2.5.14 blijft staan.
  Om de upgrade te vinden ging ik naar de eerste pagina zoals je zei... natuurlijk log ik in en ga naar controlepaneel, gelukkig bedacht ik me op tijd dat je met eerste pagina de homepage van mijnjoomlaforum.nl bedoelde :)
2.Kleur achtergrond in tekstvak artikelbeheer is zojuist gelukt, moest wennen aan omvangrijke css
3.Foto Banner/Header niet in map images gevonden, mocht het nodig zijn kom ik -later- met vraag terug.
4.Onder template beheer Stijlen kan ik de overbodige websites niet verwijderen. Dit heeft geen invloed op gebruik
huidige website. Ik kan de precieze inhoud ook nog niet vinden. Blijkt dat niet alles juist is opgeslagen.
Bedankt voor zover.
Jolanda

Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
Meer
11 jaren 3 weken geleden #7450 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Re: vragen 2.5.14

systeeminformatie wel op 2.5.14 blijft staan