- Ontvangen bedankjes 0
Vraag (link)knop plaatsen op artikel
- wouter
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
11 jaren 1 week geleden #7642
door wouter
(link)knop plaatsen op artikel werd gestart door wouter
hallo,
helaas ondanks uren zoeken en proberen blijf ik problemen houden met simpele dingetjes in joomla. Ik heb a gezegd voor joomla en wil zeker ook b zeggen maar het zal zeker nog even duren voor het kwartje echt valt.
Wie kan mij simpel vertellen hoe ik in een artikel een (plaatje) van een knop op een bepaalde positie aanbreng die bij aanklikken ervoor zorgt dat een ander menuitem wordt gekozen...
graag hulp voor de dummy
wouter
helaas ondanks uren zoeken en proberen blijf ik problemen houden met simpele dingetjes in joomla. Ik heb a gezegd voor joomla en wil zeker ook b zeggen maar het zal zeker nog even duren voor het kwartje echt valt.
Wie kan mij simpel vertellen hoe ik in een artikel een (plaatje) van een knop op een bepaalde positie aanbreng die bij aanklikken ervoor zorgt dat een ander menuitem wordt gekozen...
graag hulp voor de dummy
wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arjan
-
- Gebruiker
-
11 jaren 1 week geleden #7643
door Arjan
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Beantwoord door Arjan in topic Re: (link)knop plaatsen op artikel
Begrijp niet precies wat je bedoelt maar ga mijn best doen.
Een afbeelding kan je altijd zelf in een artikel plaatsen en met css zou je deze ook naar de plek kunnen brengen met de versiering die jij wilt.
Of je kan ook de paginering aanzetten waar door je zo iets krijgt als een aantal nummer die dan de pagina's voor stellen.
Een afbeelding kan je altijd zelf in een artikel plaatsen en met css zou je deze ook naar de plek kunnen brengen met de versiering die jij wilt.
Of je kan ook de paginering aanzetten waar door je zo iets krijgt als een aantal nummer die dan de pagina's voor stellen.
- Leen
-
- Administrator
-
- Geen zorgen voor de dag van morgen
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 205
11 jaren 1 week geleden - 11 jaren 1 week geleden #7652
door Leen
M.v.g Leen
Beantwoord door Leen in topic Re: (link)knop plaatsen op artikel
Hallo Wouter,
Mogelijk bedoel je dat in als een artikel maakt daar in een linkje wilt hebben die een ander artikel weet opent om te lezen .?
Zie mijn plaatje deze editor(jce) heeft daarvoor rechts onder knopje
zo dat je naar je gewenste artikel welke je naar wilt verwijzen kan bladeren .
ps.
Bij Tinymc staat ook zo knop alleen hier heb ik zelf de vervelende
eigenschap dat hij steeds de interne link geheel boven in plaatst zodat je die steeds moet knippen en plakken waar ik hem wil hebben .
Mogelijk bedoel je dat in als een artikel maakt daar in een linkje wilt hebben die een ander artikel weet opent om te lezen .?
Zie mijn plaatje deze editor(jce) heeft daarvoor rechts onder knopje
zo dat je naar je gewenste artikel welke je naar wilt verwijzen kan bladeren .
ps.
Bij Tinymc staat ook zo knop alleen hier heb ik zelf de vervelende
eigenschap dat hij steeds de interne link geheel boven in plaatst zodat je die steeds moet knippen en plakken waar ik hem wil hebben .
M.v.g Leen
Laatst bewerkt 11 jaren 1 week geleden door Leen.
- wouter
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 1 week geleden #7677
door wouter
Beantwoord door wouter in topic Re: (link)knop plaatsen op artikel
dank Arjan en Leen
#Arjan
sorry voor de onduidelijkheid in mijn vraagstelling, dat toont gewoon aan dat ik het principe van joomla onvoldoende begrijp.Maar ik beloof je dat gaat veranderen. Je suggestie werkt maar in welke .css file en hoe moet ik nu via css de plaatsing en de stijl aanpassen... Moet ik een nieuwe class of Id aanmaken , in welke .css file en hoe geef ik in joomla aan dat die classe of Id gebruikt moet worden.
#leen
bij mij was tinymc geinstalleer waarmee ik veel mee zit te stoeien. Ik ga jouw editor installeren en kijken of het beter gaat
Beiden hartelijk dank zover
mvg wouter
#Arjan
sorry voor de onduidelijkheid in mijn vraagstelling, dat toont gewoon aan dat ik het principe van joomla onvoldoende begrijp.Maar ik beloof je dat gaat veranderen. Je suggestie werkt maar in welke .css file en hoe moet ik nu via css de plaatsing en de stijl aanpassen... Moet ik een nieuwe class of Id aanmaken , in welke .css file en hoe geef ik in joomla aan dat die classe of Id gebruikt moet worden.
#leen
bij mij was tinymc geinstalleer waarmee ik veel mee zit te stoeien. Ik ga jouw editor installeren en kijken of het beter gaat
Beiden hartelijk dank zover
mvg wouter
- wouter
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 jaren 1 week geleden #7678
door wouter
Beantwoord door wouter in topic Re: (link)knop plaatsen op artikel
#leen
hoe installeer ik nu jouw editor inplaats vam tinymc.....?
hoe installeer ik nu jouw editor inplaats vam tinymc.....?
- Arjan
-
- Gebruiker
-
11 jaren 1 week geleden #7679
door Arjan
Wat je wel kan doen is een nieuw css bestand maken en daar naar een link maken in je head van je index.php.
In deze css kan je dan al je eigen code verwerken.
Voor het testen zou ik gebruik maken van de html weergave van je artikel terwijl je die aan het maken bent. Zet dan in het goede stukje code je class of id neer.
Mocht je nu vaak van aangepaste class's of id's gebruik maken jkan je een eigen css maken waarin je allen maar de namen van de class's en id's neer zet. Dan via TinyMC aangeven dat je gebruik wilt maken van een aangepaste css voor weergave en dan kan je dit op die manier invoegen.
Ga naar Extensies > Extensiebeheer. Als je daar op klikt kom je in het venster Extensiebeheer : Installeren.
Boven de blauwe knop zie je bladeren staan en ik denk dat je de rest ook wel begrijpt.
Vergeet niet om ook het Nederlandse taalpakket te installeren voor de tekstverwerker.
Beantwoord door Arjan in topic Re: (link)knop plaatsen op artikel
Sorry maar ik kan geen antwoord geven op de vraag in welke css je de class of id moet maken want ik weet niet welke template je gebruikt.Je suggestie werkt maar in welke .css file en hoe moet ik nu via css de plaatsing en de stijl aanpassen... Moet ik een nieuwe class of Id aanmaken , in welke .css file en hoe geef ik in joomla aan dat die classe of Id gebruikt moet worden.
Wat je wel kan doen is een nieuw css bestand maken en daar naar een link maken in je head van je index.php.
In deze css kan je dan al je eigen code verwerken.
Voor het testen zou ik gebruik maken van de html weergave van je artikel terwijl je die aan het maken bent. Zet dan in het goede stukje code je class of id neer.
Mocht je nu vaak van aangepaste class's of id's gebruik maken jkan je een eigen css maken waarin je allen maar de namen van de class's en id's neer zet. Dan via TinyMC aangeven dat je gebruik wilt maken van een aangepaste css voor weergave en dan kan je dit op die manier invoegen.
Als je het niet erg vind dat ik dit beantwoord :-[hoe installeer ik nu jouw editor inplaats vam tinymc.....?
Ga naar Extensies > Extensiebeheer. Als je daar op klikt kom je in het venster Extensiebeheer : Installeren.
Boven de blauwe knop zie je bladeren staan en ik denk dat je de rest ook wel begrijpt.
Vergeet niet om ook het Nederlandse taalpakket te installeren voor de tekstverwerker.
Tijd voor maken pagina: 0.430 seconden