- Ontvangen bedankjes 0
Vraag Opslaan van artikelen vreselijk traag
- ruitenbeek61
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
10 jaren 8 maanden geleden #8584
door ruitenbeek61
Beantwoord door ruitenbeek61 in topic Re: Opslaan van artikelen vreselijk traag
Dag Ron,
Nee, die plugin gebruik ik niet.
Maar er kijkt morgen iemand van het forum naar het probleem en zal je tip over repair database doorgeven.
Groetjes,
Evelien
Nee, die plugin gebruik ik niet.
Maar er kijkt morgen iemand van het forum naar het probleem en zal je tip over repair database doorgeven.
Groetjes,
Evelien
Onderwerp is gesloten.
- Jheroen
-
- Gebruiker
-
10 jaren 8 maanden geleden #8587
door Jheroen
Met vriendelijke groet, Jheroen Briels
www.joomlapartner.nl , websites - maatwerk - migratie - design
www.joomlahostingsupport.nl , Joomla! hosting - chmodvrij - prima support - concurrerende tarieven
KvK: 32083434
Beantwoord door Jheroen in topic Re: Opslaan van artikelen vreselijk traag
Het opslaan van artikelen in de backend zou niet af moeten hangen van plugins die aan de frontend bepaalde zaken doen, de backend is niks meer als content in de database plaatsen. Zou niet traag moeten/mogen zijn.
Is dat ineens ontstaan of heeft dat nog met die migratie te maken?
www.joomlahostingsupport.nl , Joomla! hosting - chmodvrij - prima support - concurrerende tarieven
Onderwerp is gesloten.
- ruitenbeek61
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
10 jaren 8 maanden geleden #8589
door ruitenbeek61
Jheroen, die traagheid trad op weken na de upgrade. Maar mijn donkere vermoeden is dat er teveel gerotzooid is, om bepaalde zaken op te lossen. Niet door mij, maar degene die de upgrade heeft gedaan. Er wordt nu naar de website gekeken en ik zal natuurlijk hier melden wat het probleem is geweest. Want ik denk dat ik weer eens de enige ben die hier mee te maken heeft, want vond op het forum hierover niets
Het opslaan van artikelen in de backend zou niet af moeten hangen van plugins die aan de frontend bepaalde zaken doen, de backend is niks meer als content in de database plaatsen. Zou niet traag moeten/mogen zijn.
Jheroen, die traagheid trad op weken na de upgrade. Maar mijn donkere vermoeden is dat er teveel gerotzooid is, om bepaalde zaken op te lossen. Niet door mij, maar degene die de upgrade heeft gedaan. Er wordt nu naar de website gekeken en ik zal natuurlijk hier melden wat het probleem is geweest. Want ik denk dat ik weer eens de enige ben die hier mee te maken heeft, want vond op het forum hierover niets

Onderwerp is gesloten.
- Jheroen
-
- Gebruiker
-
10 jaren 8 maanden geleden #8590
door Jheroen
Beantwoord door Jheroen in topic Re: Opslaan van artikelen vreselijk traag
Oké,
Ben benieuwd naar de oplossing, mocht je er met de hulp niet uit komen contact me dan nog even
Ben benieuwd naar de oplossing, mocht je er met de hulp niet uit komen contact me dan nog even
Onderwerp is gesloten.
- ruitenbeek61
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
10 jaren 8 maanden geleden - 10 jaren 8 maanden geleden #8591
door ruitenbeek61
Het probleem zit volgens Arjan die naar de website heeft gekeken, toch in de database want deze is, in totaal, 374 mb groot.
Alleen de tabellen die de website gebruikt, met het voorvoegsel omlb7, weegt 302 mb.
Dat betekent dat iedere keer dat ik iets in de database zet deze zichzelf weer moet opbouwen/inspecteren voor dat hij de gegevens weer terug kan geven.
Lokaal kan deze database zelfs niet geïmporteerd worden want het bestand is veel te groot voor een normale importopdracht.
Eén van de grote tabellen, finder_terms, heeft te maken met het zoeken in de website.
Voor het slim zoeken moeten alle bestanden geïndexeerd worden en een, of de, tabel daar voor is 112 mb groot.
Omdat Arjan deze module nog nooit gebruikt heeft kan hij ook niet goed zeggen wat ik er tegen kan doen.
Zijn advies is om eens na te vragen op het forum wat ik hier mee aan moet.
En uiteraard doe ik dat
Die zoekfunctie is erg belangrijk voor onze site.
En het kan best zijn dat hierdoor het probleem begon, want slim zoeken is een paar weken na de upgrade geïnstalleerd..
Is er misschien een andere mogelijkheid of module, die ook goed zoekt, maar het opslaan minder belast?
Dat misschien zoeken de boosdoener is, klinkt erg logisch.
Ben dus dank zij Arjan misschien een stapje dichter bij een eventuele oplossing als iemand dit herkend?
Ben reuze benieuwd......
Groetjes,
Evelien
P.S. Ik heb de plugin Slim zoeken uitgeschakeld en het opslaan gaat al veel sneller.
Nu moet ik even zien, of de normale zoekfunctie goed werkt......
Alleen de tabellen die de website gebruikt, met het voorvoegsel omlb7, weegt 302 mb.
Dat betekent dat iedere keer dat ik iets in de database zet deze zichzelf weer moet opbouwen/inspecteren voor dat hij de gegevens weer terug kan geven.
Lokaal kan deze database zelfs niet geïmporteerd worden want het bestand is veel te groot voor een normale importopdracht.
Eén van de grote tabellen, finder_terms, heeft te maken met het zoeken in de website.
Voor het slim zoeken moeten alle bestanden geïndexeerd worden en een, of de, tabel daar voor is 112 mb groot.
Omdat Arjan deze module nog nooit gebruikt heeft kan hij ook niet goed zeggen wat ik er tegen kan doen.
Zijn advies is om eens na te vragen op het forum wat ik hier mee aan moet.
En uiteraard doe ik dat

Die zoekfunctie is erg belangrijk voor onze site.
En het kan best zijn dat hierdoor het probleem begon, want slim zoeken is een paar weken na de upgrade geïnstalleerd..
Is er misschien een andere mogelijkheid of module, die ook goed zoekt, maar het opslaan minder belast?
Dat misschien zoeken de boosdoener is, klinkt erg logisch.
Ben dus dank zij Arjan misschien een stapje dichter bij een eventuele oplossing als iemand dit herkend?
Ben reuze benieuwd......
Groetjes,
Evelien
P.S. Ik heb de plugin Slim zoeken uitgeschakeld en het opslaan gaat al veel sneller.
Nu moet ik even zien, of de normale zoekfunctie goed werkt......
Laatst bewerkt 10 jaren 8 maanden geleden door ruitenbeek61.
Onderwerp is gesloten.
- ruitenbeek61
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
10 jaren 8 maanden geleden #8613
door ruitenbeek61
Dag Allemaal,
Dit item kan gesloten worden.
Zo nu en dan zal ik "slim zoeken" weer aan moeten zetten, maar alleen om de database opnieuw op te laten bouwen. .
Het werken is een stuk prettiger geworden
Bedankt Arjan voor het constateren wat het probleem was en de andere leden: Bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Evelien
Dit item kan gesloten worden.
Zo nu en dan zal ik "slim zoeken" weer aan moeten zetten, maar alleen om de database opnieuw op te laten bouwen. .
Het werken is een stuk prettiger geworden

Bedankt Arjan voor het constateren wat het probleem was en de andere leden: Bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Evelien
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.461 seconden