Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...

Onderwerp: Lettertype vraag

Lettertype vraag 6 jaren 3 maanden geleden #1

• andrejanssen
  • andrejanssen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi,

Ik ben een groot liefhebber van het lettertype VAGrounded. Dit lettertype kan ik niet vinden in de lettertype lijst (zowel niet in JCE als de standaard editor). Is het mogelijk dit lettertype (wat ik wel in mijn windows font map als ttf heb staan ???). 2e vraag is of je dit (of een ander) lettertype standaard kunt instellen in de editor of JCE (Nu moet ik elke keer eerst een stukje tekst typen. en dan vervolgens mijn gewenste lettertype en grootte kiezen).

Als jullie mijn vragen zat worden, gewoon zeggen hoor, dan hou ik gewoon even rustig, maar ik begin een beetje verslaafd te raken aan Joomla  ;D ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Lettertype vraag 6 jaren 3 maanden geleden #2

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5

Ik ben een groot liefhebber van het lettertype VAGrounded. Dit lettertype kan ik niet vinden in de lettertype lijst (zowel niet in JCE als de standaard editor). Is het mogelijk dit lettertype (wat ik wel in mijn windows font map als ttf heb staan ??? ).

Ja, je kan het instellen in je css als standaard lettertype van je website en dan maar hopen dat de bezoeker van jouw site het ook op zijn computer heeft staan. Als hij dat niet heeft dan ziet hij het dus ook niet.
Daarom zijn er maar een paar lettertype's staandaard.
Wat je wel kan doen, en ook werkt, is zoeken op internet met als zoekterm "freeware font" en dan kom je waarshijnlijk wel een paar site's tegen. Zo een font mag je dan gebruiken in je website.
Zelf speur ik graag op www.fontsquirrel.com/ waar ze je alles uitleggen.

2e vraag is of je dit (of een ander) lettertype standaard kunt instellen in de editor of JCE (Nu moet ik elke keer eerst een stukje tekst typen. en dan vervolgens mijn gewenste lettertype en grootte kiezen).

Daar heb ik geen antwoord op.

Als jullie mijn vragen zat worden, gewoon zeggen hoor, dan hou ik gewoon even rustig, maar ik begin een beetje verslaafd te raken aan Joomla  ;D ;D ;D

Bij deze  ;)
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: Lettertype vraag 6 jaren 3 maanden geleden #3

• andrejanssen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Alvast bedankt voor het antwoord.

Ik heb nu het lettertype sofia condensed light gedownload en er zit een html bestandje bij waarin staat wat je moet doen om het vanuit een website "aan de praat" te krijgen. Dit is me wat te ingewikkeld. Kan iemand mij in jip-en-janneke taal uitleggen wat ik precies moet doen. Ik heb begrepen dat ik de inhoud van het lettertype mapje (waar o.a. een ttf font in staat) in mijn ccs map van joomla moet plaatsen. Maar dan ?????

Geen idee

Re: Lettertype vraag 6 jaren 3 maanden geleden #4

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
Waar jij de lettertypes in wil plaatsen dat mag jij weten als de map maar in je template map zit.
Meestal noem ik de map font en plaats daar de bestanden in die ik van Fontsquirrel heb gekregen.

Dan zorg je er voor dat het css bestand wat er in zit in je index.php verschijnt met de volgende link,
<link rel="stylesheet" href="templates/<?php echo $this->template ?>/font/stylesheet.css" type="text/css" />
Dan ga je naar je css toe en plaats je deze code,
html,body{
   font-family:'sofia condensed light',Geneva,sans-serif;
   font-size:1em;
   color:aqua;
   margin:0px;
   }
Nu weet ik niet precies of ik de goede naam van het lettertype gebruik maar dat kan je nakijken door html bestand wat je ook hebt gekregen met kladblok te openen. Ergens in de code zie je dan de verwijzing font-familie.

En ik weet niet of je het kleurtje wel leuk vind in mijn css voorbeeld.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: Lettertype vraag 6 jaren 3 maanden geleden #5

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
  • Ontvangen bedankjes 20
Hoi, hier even een kleine opmerking van mijn kant:

Arjan benoemde het al even: Dat lettertype wat jij zo mooi vindt is dat een standaard lettertype van windows?

Ik vraag dit omdat ik wel denk dat je zaken moet regelen vanuit de bezoekers oogpunt, niet vanuit je eigen smaak. Probleem is namelijk dat indien een pc van een bezoeker deze lettertype niet herkent (windows of apple) hij automatisch voor een ander en vaak lelijk lettertype zal kiezen en er dus een visueel resultaat komt wat jij zeker niet voor ogen had.

groetjes
Renata
1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Een compleet pakket, alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418

Re: Lettertype vraag 6 jaren 3 maanden geleden #6

• andrejanssen
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Daar heb ik inderdaad niet echt over nagedacht. Ik zie er dus maar vanaf om dit specifieke lettertype te gaan gebruiken. Maar is het wel mogelijk om een standaard (default) lettertype en grootte in te stellen ???

Tijd voor maken pagina: 0.922 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop