Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Database connection error (3): Could not connect to database

Database connection error (3): Could not connect to database 6 jaren 1 maand geleden #1

• Paul48
  • Paul48's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Joomla fans,

Nadat ik een website gebouwd heb wil ik deze op http://www.kleinlaar.nl/ zetten met Kickstart.
Na de installatie krijg ik de volgende melding: Database connection error (3): Could not connect to database
Hoe kun je dit probleem oplossen?

Groetjes van Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Database connection error (3): Could not connect to database 6 jaren 1 maand geleden #2

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 98
Goedendag Paul48

Ik weet niet zeker maar lijkt er op dat er een database en of Wachtwoord vergeten is met instellen.?
Misschien heb je iets aan een soort gelijk probleem welke ik vond op
een ander Forum http://forum.joomlanl.nl/forum/63-2-5-x-installatie-upgrade-backup-en-verhuizing/25102-welke-files-uploaden-via-filezilla
Ik zelf bent niet zo bekent met kickstart problemen maar wat ik op dat forum leest lijkt er een beetje op .
M.v.g Leen

Re: Database connection error (3): Could not connect to database 6 jaren 1 maand geleden #3

• jollywood
  • jollywood's Profielfoto
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hi Paul48,

Waarschijnlijk (wel zeker) heb je van je provider een lijst gekregen met username/passwords.
Deze Username/passwords moet je invullen tijdens het draaien van kickstart.

Op je local website ( Xampp ? ) heb je voor de database een username root en een leeg password gebruikt.

Als je tijdens kickstart niets wijzigt, gebruikt hij deze twee weer, en schrijft hij deze in he configuration.php.

Dus:

Vul tijdens het draaien van kickstart de juiste hostnaam, mysql password en mysql username in, en het zou moeten werken.

( Als je dat handiger vindt, kun je dat ook nu nog wijzigen in de file configuration.php in de root dir van je website:
        $host = 'localhost';
	$user = 'root';
	$password = '';
	$db = 'j259';
	$dbprefix = 'j259_';
aanpassen aan de gegevens van je host en database.)

Groet,  Jollywood
Aan het eind van de dag is er altijd nog een stuk onbekend internet over. En morgen is er weer een nieuwe dag.

Re: Database connection error (3): Could not connect to database 6 jaren 1 maand geleden #4

• Paul48
  • Paul48's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Jollywood,
Zie bestand.
Volgens mij heb ik alles ingevuld.
Groetjes Paul

Edit Ron: Ik heb je config bestand verwijderd i.v.b met je eigen veiligheid van je site!

Laast bewerkt: door Paul48.

Re: Database connection error (3): Could not connect to database 6 jaren 1 maand geleden #5

• Leen
  • Leen's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Geen zorgen voor de dag van morgen
  • Ontvangen bedankjes 98

Hallo Jollywood,
Zie bestand.
Volgens mij heb ik alles ingevuld.
Groetjes Paul

Hallo Paul
Ik wil me niet opdringen maar of het verstandig is om dit bestand zo op forum te zetten betwijfel ik als je paswoord etc is wat je gebruikt.
Verder heb ik in mijn eigen bestandje  dit staan bij
public $debug_lang = '0';
public $dbtype = 'mysqli';
public $host = 'localhost';
en volgens mij staat er in die van jou iets geheel anders.
in public $host.
http://www.inmotionhosting.com/support/edu/joomla-25/database/troubleshooting-database-errors
M.v.g Leen

Laast bewerkt: door Leen.

Re: Database connection error (3): Could not connect to database 6 jaren 1 maand geleden #6

• jollywood
  • jollywood's Profielfoto
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hi Leen en Paul,

@ Leen : Jou public $host = 'localhost'; werkt toch alleen als je lokaal aan het opbouwen bent.

Paul werkt op een public server en zal dus die gegevens moeten invoeren.

@Paul : haal inderdaad snel je configuration.php er weer af en wijzig je passwords!.

Of de gegevens kloppen, kun jij alleen weten aan de hand van de inloggegevens van je hoster.

Groet,  Jollywood
Aan het eind van de dag is er altijd nog een stuk onbekend internet over. En morgen is er weer een nieuwe dag.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.511 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop