Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: PDF formulier in de cloud

PDF formulier in de cloud 5 jaren 9 maanden geleden #1

• keurmeister
  • keurmeister's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb een cloud omgeving waar pdf formulieren op staan. het is nu de bedoeling dat alleen geregistreerde gebruikers de mogelijkheid krijgen door te gaan naar de cloud en daar de benodigde formulieren kunnen downloaden.

Iemand een suggestie of idee hoe ik dit het beste kan doen?
Op welke wijze maak ik kenbaar dat er nieuwe formulieren zijn?

Wie helpt

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re: PDF formulier in de cloud 5 jaren 9 maanden geleden #2

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Voor al uw webdesign, professioneel en betaalbaar
  • Ontvangen bedankjes 17
Beste keurmeister

Allereerst van harte welkom bij MijnJoomlaForum.

Ik heb geen idee hoe en waar je deze cloud hebt, maar ik neem aan dat deze te benaderen is middels een url? Verder hoe heb je je cloud zelf afgeschermd?

iig om een externe url te benaderen door alleen geregistreerde leden zou je een menu aan kunnen maken met een externe url en deze alleen zichtbaar te maken voor geregistreerde leden.

Je zou ook een cloud op je eigen website kunnen maken en deze alleen ter beschikking te stellen voor geregistreerde gebruikers via het menu en/of alleen te downloaden voor geregistreerde gebruikers. Hiervoor zou je bijvoorbeeld het component van chill creations kunnen gebruiken: cc downloads . Wij gebruiken deze extensie ook op onze download sectie.

Verder bestaan er ook componenten voor Joomla. Zoals de volgende:

http://extensions.joomla.org/extensions/directory-a-documentation/cloud-storage

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes
Renata
1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Een compleet pakket, alles onder 1 dak!
KvK nr.: 51546418

Re: PDF formulier in de cloud 5 jaren 9 maanden geleden #3

• keurmeister
  • keurmeister's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Oke daar kan ik wel wat mee. Echter ik gebruik Microsoft Skydrive. is dit op dezelfde manier te benaderen is daar een extra extensie voor? Er is vanwege de gratis ruimte van 7 Gb hiervoor gekozen dan hebben we de ruimte die we nodig hebben. Of werkt jouw suggestie alleen met Dropbox?

Re: PDF formulier in de cloud 5 jaren 9 maanden geleden #4

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 17
Hoi

Ik kijken naar de mogelijkheden van skydrive via Google, kom ik erachter dat ik ook 7 gb tot mijn beschikking heb. Je begrijpt het al: ik heb nooit met microsoft skydrive gewerkt.

Maar natuurlijk even gekeken naar de mogelijkheden.  Je kunt mensen uitnodigen om een bestand te delen en/of je kunt een link maken met toegewezen permissies. Naar een link kun je verwijzen zoals hierboven omschreven of...een link kun je ook embedden via een nieuw menu (alleen zichtbaar voor...) en dan kiezen voor de wrapper. Beter is om dit even zelf allemaal uit te testen wat jou het beste lijkt.

Ik weet natuurlijk niet om hoeveel documenten het gaat en hoeveel opslagruimte dit vergt, documenten zelf hebben over het algemeen weinig opslagruimte nodig. Misschien is het toch een optie je eigen website/server hiervoor te gebruiken. Zie hierboven. Dit lijkt mij simpeler en overzichtelijker, maar dat bepaal ik niet maar natuurlijk jijzelf.

Groetjes en succes
Renata
1place4ads voor het maken van professionele onderscheidende websites, hosting van uw website, domeinnamen en website onderhoud. Een compleet pakket, alles onder 1 dak!

Re: PDF formulier in de cloud 5 jaren 9 maanden geleden #5

• Arjan
  • Arjan's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 5
In de cloud betekent toch eigenlijk niets anders dan dat het op een andere server staat die te benaderen is via heel internet.

Dus of je het nu in een map op je eigen server zet of dat je het in de ruimte die je van, bijvoorbeeld, Ziggo krijgt het is altijd te benaderen via internet. En zo zijn er nog veel meer gratis opslagruimte aanbieders.

Dit was voor mij vroeger een heel goedkope manier van opslag maar is tegenwoordig niet echt meer nodig met de gedaalde prijzen voor serverruimte.
Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Re: PDF formulier in de cloud 5 jaren 9 maanden geleden #6

• Renata
  • Renata's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 17
Hoi Arjan,

Mee eens hoor...het is niets anders als een externe opslagruimte...buffer.

Maar er zit toch 1 verschil: ik gebruik ipad en iphone. Beiden zijn aangesloten op dezelfde cloud via 1 account. Het mooie is als ik in apparaat 1 wat invoer in mijn agenda bijv., dat het dan ook meteen te zien is in apparaat 2. Automatisch worden dus beide apparaten geupdated via de cloud.

Maar het bovenstaande is voor eigen gebruik, op 1 account van Apple (nee ze sponsoren niet lol). Ik heb geen idee of dit ook kan volgens de wensen van TS dus met meerdere geregistreerde gebruikers.

Zoek je puur en alleen opslagruimte dan zou ik gaan voor de simpele weg: eigen server met een download mogelijkheid (cc download) voor geregistreerde gebruikers.

Wil je het anders en echt via een cloud, dan zou ik de andere vermelde opties verder bestuderen voor mogelijkheden. Ook dat is in Joomla goed te integreren zoals al aangegeven middels diversie opties.

Groetjes
Renata

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.551 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop