Skip to main content

Vraag tabel: uirlijning werkt niet en verschil in maat per pagina

  • PiscesMedia
  • PiscesMedia's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10 jaren 11 maanden geleden #3936 door PiscesMedia
Hoi,

Als ik een tabel aanmaak en ik zet de rij op links + boven uitlijnen onthoudt ie dat niet. Deze optie zit nu ook alleen maar in rij, voorheen ook in tabel + cel.

Ik heb op twee pagina's exact dezelfde tabel geplaatst met zelfde maten maar op de een pagina is de linkerkolom breder en op de andere pagina de rechterkolom. In de html zie ik geen vreemde codes staan.

Ik heb de jce administrator geïnstalleerd, maar daar kan ik geen specifieke tabel instellingen vinden.

Groet,
Carin

Onderwerp is gesloten.
Meer
10 jaren 11 maanden geleden #3937 door Arjan
Uit de code haal ik het volgende,
Code:
<td style="width: 60px;">&nbsp;</td> <td style="width: 420px;">

Op de home pagina staat er een foto in de linkerkolom, die zich daar op aanpast, en op de andere pagina zet je een foto in de rechterkolom die zich daar op aanpast.

Maak bij de kolommen eens even breed en pas daar je afbeeldingen op aan is mijn advies.

En als ik het goed heb staat er linksboven je balk van JCE met alle knoppen toggle editor of iets dergelijks. Als je daar op klikt kom je in de code en kan je de breedte ingeven.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Onderwerp is gesloten.
  • PiscesMedia
  • PiscesMedia's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10 jaren 11 maanden geleden #3944 door PiscesMedia
Ik heb zelf een foute berekening gemaakt waardoor de maten sowieso niet klopte. Dat probleem is nu opgelost.

Maar daarmee is mijn probleem van cellen/rijen uitlijnen niet opgelost! Ik doe netjes links uitlijnen en top uitlijnen maar die instellingen worden niet opgeslagen. Nu moet ik via extra enters de teksten gelijk op boven uitgelijnd zetten. Niet handig!

Iemand daar een antwoord op?
Onderwerp is gesloten.
Meer
10 jaren 11 maanden geleden #3946 door Ron
Hallo,

om welke site gaat het PiscesMedia?

Ik zie dat bij Arjan de URL wel bekend ;)

Groetjes Ron :)


Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Onderwerp is gesloten.
Meer
10 jaren 11 maanden geleden #3947 door Arjan
:offtopic_happy:
Sorry Ron, maar aangezien ik geholpen heb weet ik het adres maar in vind niet dat ik die hier hoor te melden. Dat is aan PicsecMedia om te doen.
:ontopic:
Als ik in je bron kijk dan maak je nu een tabel, sluit deze af, een stukje tekst en dan maak je weer een tabel.
Kijk maar naar deze broncode,
Code:
<tr style="height: 40px;"> <td>&nbsp;</td> <td>&nbsp;</td> <td>&nbsp;</td> </tr> </tbody> </table> <p style="text-align: left;"><span style="color: #cc0099; font-size: 16pt;"><strong>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp; Naam verwijderd <span style="color: #372081;">richt zich op</span></strong></span></p> <p style="text-align: left;"><span style="color: #cc0099; font-size: 16pt;"><strong>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; eigenzinnige wijze <span style="color: #372081;">op de maatschappij </span></strong> </span></p> <table> <tbody> <tr style="height: 40px;"> <td style="width: 390px;">&nbsp;</td> <td style="width: 40px;">&nbsp;</td> <td style="width: 390px;">&nbsp;</td>

Nu maak je gebruik van een tabel en je zou, via de broncode van JCE, kunnen aangeven dat iedere cel verticaal uitgelijnd moet worden. daar voor maak je gebruik van valign met de waardes top, middle of bottom.
deze zet je dus in de code van je cel <td valign="top"> bijvoorbeeld.

In je kolom code zie ik style staan maar als je ouderwetse code wilt gebruiken kan je misschien ook beter de ouderwetse manier gebruiken dus width="390" inplaats van style.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.
Onderwerp is gesloten.
Meer
10 jaren 11 maanden geleden #3954 door Ron
Hallo Arjan,

je hoeft geen sry te zeggen ;)

Alleen ons motto is "Help elkaar en leer van Elkaar" ik en ook andere leden willen helpen tot een oplossing en dat gaat op deze manier niet ;)

Maar je bent lekker actief bezig met oplossingen bezig Arjan hier op het forum bedankt daarvoor ;)

Groeten Ron

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden
Gemaakt door Kunena