Skip to main content

Vraag Wrapper openen in zelf te definiëren popup...

  • System II
  • System II's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10 jaren 6 maanden geleden #5919 door System II
Ik heb verschillende externe URL's die ik wil openen door via de menubalk erop te klikken. Ik kan alleen kiezen voor "Openen in hetzelfde, nieuw of nieuw zonder scrollbars". Uiteraard wil ik meer  ::) Dus zoek ik een mogelijkheid om te kunnen kiezen voor een popup maar wel een waarvan ik de afmetingen zelf kan bepalen (800x600 dpi bijvoorbeeld). Is daar een oplossing voor? Ik denk het haast wel maar ik zie het niet  :'( En uiteraard iedereen vanuit hier een fijn weekend toegewenst.

Groet
Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 6 maanden geleden #5920 door Arjan
Ben aan het zoeken geweest maar vind niets wat die extra functie toevoegt aan Joomla.
Wat je dan nog kan doen is zelf een menu maken, oeps dat word eng, en deze dan gebruiken als je een nieuwe menu module maakt.

Kopieer de default.php uit modules > mod_menu > tmpl naar jouwTemplateNaam > html > mod_menu en noem hem Pietje.php of iets anders.
Open het bestand, kan met kladblok, en verwijder alles onder ?>
Maak nu je menu met gebruik van,
Code:
<ul> <li> <a href="ergens-naar-toe.nu" target="_blank">Externe site</a> </li> <ul>

Nu heb je een menu gemaakt en deze moet je dan nog plaatsen in je website.
Ga naar Extenties > Modulebeheer en klik op nieuw.
Selecteer menu.
Geef de titel op en de positie maar trek je niets aan van welk menu je wilt tonen bij de basis opties aan de rechterkant.
Open de geavanceerde opties en kies bij Alternatieve weergave het menu wat je net heb gemaakt.
Klik op opslaan en kijk of het goed werkt aan de voorkant.
Nu worden de links geopend in een nieuw venster of tabblad maar jij wil graag een popup venster.
Plaats het volgende script in de head van je index.php van jouw template,
Code:
<script language="javascript" type="text/javascript"> <!-- function popitup(url) { newwindow=window.open(url,'name','height=200,width=150'); if (window.focus) {newwindow.focus()} return false; }// -->

De Pop-Up is nu 200 pixels x 150 pixels maar kan je zelf aanpassen naar de door jouw gewenste grote.
Nu moet alleen de code van de link nog worden veranderd zo dat het in die Pop-Up opent en dan ziet de code er zo uit,
Code:
<ul> <li> <a href="ergens-naar-toe.nu" onclick="return popitup('ergens-naar-toe.nu')">Externe site</a> </li> <ul>

Misschien niet helemaal wat je wilt maar zo kan het wel.
Als je hem anders wilt hebben zoek dan eens op javascript pop-up en je vind er nog vele met meer instelmogelijkheden.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • System II
  • System II's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10 jaren 6 maanden geleden #5921 door System II
Beantwoord door System II in topic Re: Wrapper openen in zelf te definiëren popup...
Arjan, my man...op zich werkt dit uitstekend maar niet zoals ik het wil, ik wil het in een submenu verwerken en dat gaat dus niet.
Toch ben ik blij met je suggestie want ik zie nu ook hoe je sommige dingen naar je hand kan zetten binnen Joomla.
In elk geval bedankt hiervoor.
:goodwork:

Groet
Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 6 maanden geleden #5922 door Arjan
Je zal het ook eens makkelijk maken  ;)

Oké, jij wil het moeilijk dan krijg je het moeilijk.
Kopieer uit dezelfde map ook default_component.php en default_url.php naar de map in de template.
Pietje.php kan je nu weg gooien.

Open eerst default_component.php en ga naar regel 34, tenminste bij mij, en die ziet er zo uit,
Code:
?><a <?php echo $class; ?>href="<?php echo $item->flink; ?>" onclick="window.open(this.href,'targetWindow','toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=no,');return false;" <?php echo $title; ?>><?php echo $linktype; ?></a>
Verander deze code naar dit,
Code:
?><a <?php echo $class; ?>href="<?php echo $item->flink; ?>" onclick="window.open(this.href,'targetWindow','toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=no,top=200,left=200,width=500,height=500');return false;" <?php echo $title; ?>><?php echo $linktype; ?></a>
Het verschil is de volgende toevoeging top=200,left=200,width=500,height=500 wat betekent dat er een venster vanaf de bovenkant gezien en van af de linkerkant gezien op 200 pixels afstand opent en een hoogte en breedte heeft van 500 pixels.
Deze code moeten we ook toevoegen in de default_url.php op regel 36, tenminste weer bij mijn tekstbewerker.
Oude code,
Code:
      $options = 'toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes,'.$params->get('
word deze code,
Code:
      $options = 'toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes,top=200,left=200,width=500,height=500'.$params->get('
Maak nu een link en laat deze openen in een venster zonder menubalk, laatste optie, en dan heb je wat je wilt, denk ik.
Bij mij werkt het  :-X

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 6 maanden geleden #5923 door Ron
Hallo System,

je kan het volgende proberen.

Download deze plugin --> www.nonumber.nl/extensions/modals

Schakel deze in en maak vervolgens een externe url menu item aan.

De titel van dit item moet zijn {modal www.jousite.nl }De Naam van menu item{/modal}

Menu item op publiceren zetten en dan vervolgens opslaan.

En nu testen of het werkt bij werkte het wel maar menu item (naam) versprong :(

Succes ermee.

Groeten Ron  ;)

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 6 maanden geleden #5929 door Arjan
Kleine aanvulling maar gisteravond was ik te druk om het rustig te testen maar default_component.php hoeft niet aangepast te worden.
Tenminste als ik het zo vanochtend test hoeft het niet.

Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.470 seconden
Gemaakt door Kunena