Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
12 jan 2019
Diverse hosters zijn van PHP 5.x.x en PHP 7.x.x automatisch overgeschakeld naar PHP 7.3.x. Als je Joomla website en de gebruikte extensies (componenten, plugins en modules) niet up-to-date zijn kan hierdoor je website niet meer werken.
Lees meer...

Onderwerp: Achtergrond website

Achtergrond website 6 jaren 8 maanden geleden #1

• Cristina
  • Cristina's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste allemaal,

ik heb mijn achtergrond met photoshop gemaakt en hij is prachtig maar ik zou hem sneller willen maken.
Ik heb hem opgeslagen voor web. En natuurlijk is het belangrijk dat ik in kwaliteit niet wil inboeten.
Hebben jullie misschien nog tips??

Dank je en groetjes,
Cris
Met honing bereik je meer dan met azijn :)
Discussie gesloten.

Re: Achtergrond website 6 jaren 8 maanden geleden #2

• @rno
  • @rno's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
De resolutie bepaalt uiteraard voor een groot deel de uiteindelijke bestandsgrootte (en daarmee de snelheid van inladen).
Bepaal welke resolutie je wilt hebben, schermen hebben vandaag de dag een maximale resolutie van 1920x1200 dus een grotere resolutie heeft niet zo'n zin als background.
De meeste gebruikers hebben echter een nog lagere resolutie, wellicht dus dat je met je resolutie iets van 1536x960 kan gebruiken of als je een andere verhouding gebruikt bijvoorbeeld 1536x864 of 1600x1200 of zoiets dergelijks.
Verder kan het formaat nog wat van invloed zijn JPG of PNG scheelt een beetje met elkaar. Ook het aantal kleuren (bits per pixel) heeft invloed op de grootte van het uiteindelijke formaat. Misschien ziet het er in 256 kleuren ook nog acceptabel uit en is 16,7 miljoen kleuren overbodig.....
Discussie gesloten.

Re: Achtergrond website 6 jaren 8 maanden geleden #3

• Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Er bestaan geen domme vragen
  • Ontvangen bedankjes 41
Hoi Cris,

Opslaan als PNG met een maximale resolutie van 80 DPI. Dat is net iets hoger dan de beste scherm resolutie (72 DPI).
Artenweb.nl creatieve unieke Joomla en VirtueMart websites!
Vragen allen via dit Forum!
KvK: 61932647 - Voor onderscheidende Joomla sites die werken!
Discussie gesloten.

Re: Achtergrond website 6 jaren 8 maanden geleden #4

• Cristina
  • Cristina's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
@ Otto hier een link naar mijn site http://www.driemeubelambachten.com/joomla/
mijn instellingen zijn nu 72dpi maar hij is een gif afbeelding

@ @rno de resolutie van mijn achtergrond is 1583x738, dat zou toch goed moeten zijn???

Met honing bereik je meer dan met azijn :)
Laast bewerkt: door Cristina.
Discussie gesloten.

Re: Achtergrond website 6 jaren 8 maanden geleden #5

• @rno
  • @rno's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0

Hoi Cris,

Opslaan als PNG met een maximale resolutie van 80 DPI. Dat is net iets hoger dan de beste scherm resolutie (72 DPI).

Hoi Otto, even wat  :offtopic_happy: maar is het aantal DPI voor een beeldscherm van toepassing? Het gaat toch uiteindelijk om het aantal pixels dat in het plaatje zit? DPI wordt toch pas relevant als er ook afdrukken gemaakt worden (hoeveel pixels in een inch er afgedrukt worden)?

:ontopic:
De resolutie is inderdaad niet gek.
Discussie gesloten.

Re: Achtergrond website 6 jaren 8 maanden geleden #6

• jollywood
  • jollywood's Profielfoto
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hi Cristia,

Wellicht kan de resolutie omlaag en vervolgens van je plaatje ( schilderij !!) een vector image maken
met illustrator en niet met fotoshop. Zodoende kijken of je op een kleinere file kunt uitkomen.

Ik zou zeker geen gif image gebruiken maar een jpg of png
Aan het eind van de dag is er altijd nog een stuk onbekend internet over. En morgen is er weer een nieuwe dag.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.544 seconden
Gemaakt door Kunena
logo mijnjoomlaforum colored puzzle2

MijnJoomlaForum.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project!

Hosted by Otto
Webdesign by Renata
Sitemap

Donatie Knop