Skip to main content

Vraag Kan geen positie aangeven

Meer
11 jaren 2 weken geleden #2744 door Ron
Beantwoord door Ron in topic Re: Kan geen positie aangeven
Avond,

als ik naar je url ga www.gerjasprakel.nl/?tp=1 zie ik maar een paar posities.
Zijn dus niet veel of klopt dat wel?

In je templatedetails.xml van je template staan daar de posities ook in?

Groetjes Ron :)

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerja
  • Gerja's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
11 jaren 2 weken geleden #2748 door Gerja
Beantwoord door Gerja in topic Re: Kan geen positie aangeven
Dat klopt Ron. In mijn templatedetails.xml staan wel de posities. Maar anders ga ik gewoon eerst verder met kleur aangeven etc. Dan kijk ik wel weer of het probleem zich nog voor doet.

Ik heb het e-book voor templates maken van Mindert gekocht. Die geeft de uitleg beter dan in de cursus map van de NHA waar ik de cursus volg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 jaren 2 weken geleden #2752 door Ron
Beantwoord door Ron in topic Re: Kan geen positie aangeven
Hallo Gerja,

hoe en met welk programma maak jij je template?

Zou jij je index.php en xml bestand hier willen neerzetten? Natuurlijk tussen de codetags ;)

Groetjes Ron :)

Bent u opzoek naar een een Hotel in Sauerland voor uw motor, Fiets en wandelvakantie dan zit u bij Hotel Landgasthof Grevenstein op het juiste adres!
Handelsregister-Nr: HRA6354 Amtsgericht: Arnsberg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerja
  • Gerja's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
11 jaren 2 weken geleden #2754 door Gerja
Beantwoord door Gerja in topic Re: Kan geen positie aangeven
Ron,

Ik maak gebruik van alleen Notepad++. Tussen de middag zal ik de index.php en xml hier neerzetten. Want zit nou op mijn werk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerja
  • Gerja's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
11 jaren 2 weken geleden #2758 door Gerja
Beantwoord door Gerja in topic Re: Kan geen positie aangeven
Dit is de index.php:
Code:
<?php // no direct access defined( '_JEXEC' ) or die( 'Restricted access' ); ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="<?php echo $this->language; ?>" lang="<?php echo $this->language; ?>" > <head> <jdoc:include type="head" /> <link rel="stylesheet" href="<?php echo $this->baseurl ;?>/templates/<?php echo $this->template ?>/css/template.css" type="text/css" /> </head> <body> <div id="wrapper"> <div id="top"> <jdoc:include type="modules" name="topmenu" style="xhtml" /> </div> <div id="header"> </div> <div id="pathway"> <jdoc:include type="modules" name="breadcrumbs" style=”xhtml” /> </div> <div id="container"> <div id="left"> <jdoc:include type="modules" name="left" style="xhtml" /> </div> <div id="content"> <jdoc:include type="component" /> </div> <div id="right"> <jdoc:include type="modules" name="right" style="xhtml" /> </div> </div> <div id="footer"> <jdoc:include type="modules" name="footer" style="xhtml" /> </div> </div> </body>

En het xml bestand:
Code:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <!DOCTYPE install PUBLIC "-//Joomla! 2.5//DTD template 1.0//EN" "2.5http://www.joomla.org/xml/dtd/2.5/template-install.dtd"> <install type="template" version="2.5"> <name>Gerja Sprakel</name> <creationDate>13-03-2013</creationDate> <version>1.0</version> <author>Gerja Sprakel</author> <authorUrl>http://www.gerjasprakel.nl</authorUrl> <description>Website van Gerja Sprakel</description> <files> <filename>index.html</filename> <filename>index.php</filename> <filename>templatedetails.xml</filename> <filename>css/index.html</filename> <filename>css/template.css</filename> <filename>images/index.html</filename> </files> <positions> <position>topmenu</position> <position>breadcrumbs</position> <position>left</position> <position>right</position> <position>footer</position> </positions> </install>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 jaren 2 weken geleden #2765 door Arjan
Beantwoord door Arjan in topic Re: Kan geen positie aangeven
Nou je hebt wat mij betreft posities genoeg. Meer gebruik ik ook, bijna, nooit.

Maar er is verwarring over wat je nu precies wilt.
Mijn vermoeden is dat je iets wilt laten zien maar het niet voor elkaar krijgt.

Als dat zo is ga dan naar het administratie gedeelte (Extentiebeheer > Modulebeheer), klik op een module zo dat deze zich opent.
In dit venster heb je twee kolommen en we beginnen met de linkerkolom.
Als eerst zie je de mogelijkheid om de module een titel te geven. Dit mag je veranderen als je wilt en daar onder kan je aangeven of de titel van de module getoond mag worden.
Nu komen we op de plek waar we in gaan stellen waar we de module willen tonen.
Klik op selecteer en er komt een popUp. Rechtsboven kan je aangeven van welke template je de posities wilt zien.
Kies hier voor GerjaSprakel en de posities die je in je template hebt staan komen tussen de al gekozen posties tevoorschijn.
Maak een keuze waarna je verder naar beneden moet gaan tot je op het punt komt voor menutoewijzing.
Zet dit op alle pagina's. Later kan je het altijd nog veranderen maar als je nu op opslaan klikt dan zou je de module op de voorpagina moeten zien.

Als het probleem is dat je de template niet ziet ga en hij staat wel in de map templates ga dan naar extentiebeheer en klik op het tabblad ontdekken. Klik op ontdekken en als het goed is komt je template tevoorschijn. Vink deze aan en klik op installeren.
Ga dan naar templatebeheer, klik je templatenaam aan, geef aan, bij standaard, "alle" en even lager ook alle menus.

Als nu je template er staat kan je naar de modulepagina om je menu op de goede plek te zetten.

Trouwens leuk om te lezen dat je ook code klopt.


Lekker ontspannen mensen helpen met hun website problemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.464 seconden
Gemaakt door Kunena